2682
Sök

Allt jäkla gnäll på polisen!

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Vilken tur då att en del orkar försörja sig själva! wink

När det gäller prioriteringar måste ju folk ta och inse lite hur det funkar!!
I de flesta fall när polisen är ute efter vägarna är det TRAFIKpoliser! M a o, ordningspolisen jobbar med just det ni tycker att dom ska jobba med! Visst, ibland avsätts även "vanlig" polis till trafiktjänstgöring, men jag hoppas att ni inte är så jäkla korkade att ni tror att det prioriteras före svårare brott?? Självklart avbryts "enklare" tjänstgöring vid svårare brott!

1 453 Inlägg
16 maj 2006
freddan70 skrev:

I de flesta fall när polisen är ute efter vägarna är det TRAFIKpoliser! M a o, ordningspolisen jobbar med just det ni tycker att dom ska jobba med! Visst, ibland avsätts även "vanlig" polis till trafiktjänstgöring, men jag hoppas att ni inte är så jäkla korkade att ni tror att det prioriteras före svårare brott?? Självklart avbryts "enklare" tjänstgöring vid svårare brott!

Helt korrekt.
Tyvärr spelar det nog ingen roll hur många ggr man förklarar hur det ligger till eftersom det alltid finns nån okunnig, trångsynt jävel som hostar ur sig kommentarer som "fan snuten e dumma i huve" eller "dom kan fan'te köra bil ens"... =/

719 Inlägg
16 maj 2006
Tycker poliserna är helt okej har inte mött nått "röttägg" än iaf... Tycker att trafikkontroller på kvällar och helger är viktigt för att få bort rattfyllan från vägen.

Fast tycker att polisen borde fixa mer resurser till att utreda stölder mm. Vet inte om en ända privat persons stöld som polis löst. Även om man själv får fram vem vilka det är så hjälper dom än inte mkt dom säger vad har du nå bevis typ video. Istället för att kontakt personen och kalla in honom på förhör. När det gäller sånt här måste man nästan komma med personen till stationen och få han att erkänna framför dom.

Kanske lite hård draget men är den uppfattningen jag fått här där ja bor.

live free, die young.

409 Inlägg
16 maj 2006
sveddan skrev:
freddan70 skrev:

Helt korrekt.
Tyvärr spelar det nog ingen roll hur många ggr man förklarar hur det ligger till eftersom det alltid finns nån okunnig, trångsynt jävel som hostar ur sig kommentarer som "fan snuten e dumma i huve" eller "dom kan fan'te köra bil ens"... =/

tur att det finns folk som vet hur sammhället fungerar var bara tvungen att slänga ur mig det! ok töntigt att säga att poilsen är dumma ihövvet d håller ja med om men tjena tur att ni ahr sån koll killar:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Colaberoende
1 219 Inlägg
16 maj 2006
Jag brukar lyssna på Polisradion över nätet och fy faan vad dom har att göra. Visst finns det saker som dom borde ta mer på allvar men jag tror inte dom hinner pg.a för lite folk och att dom har för stora områden att åka runt i (där jag bor kör dom ca 60 mil på ett nattpass per bil).

Att polisen ska behöva åka till en butik där dom har tagit en person som har snattat för 50:- och skriva en polisanmälan på detta är löjligt. Sedan bistår dom med hjälp vid vissa olyckor.
Dom måste även vara med om det kan finnas en misstanke om att det ligger en avliden person i en lägenhet även om personen har dött av ålder. Man får ju inte gå in hur som helst.

Visst finns det rötägg bland polisen men jag tror dessa rötäggen hade varit bättre om dom hade avlastats lite.

/Ena

1 019 Inlägg
16 maj 2006
Fattar inte va det är att gnälla över.. De finns för att göra nytta, inte bara för att "vara elak" mot alla idioter som kör aldeles för fort. Det finns lagar.. Håll er till dom så går det mycket lättare, och så slipper ni gnälla. pajaser

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

2 594 Inlägg
16 maj 2006
Davv3 skrev:
Fattar inte va det är att gnälla över.. De finns för att göra nytta, inte bara för att "vara elak" mot alla idioter som kör aldeles för fort. Det finns lagar.. Håll er till dom så går det mycket lättare, och så slipper ni gnälla. pajaser

åh din tönt läs vad gnället handlar om innan du öppnar käften

Muttley
16 maj 2006
jag har en sak och klaga på faktiskt..
Jag blev mordhotad i skolan, polisanmälde det, killen var beväpnad med pistol.. och polisen ringer upp mig 3 månader senare och frågar hur de är med mig och om jag fortfarande ville göra anmälan. de är en sak man måste klaga på faktiskt...

men annars är de väl bra om de inte ska dröja längre på saker liksom...

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Ena skrev:
Jag brukar lyssna på Polisradion över nätet och fy faan vad dom har att göra. Visst finns det saker som dom borde ta mer på allvar men jag tror inte dom hinner pg.a för lite folk och att dom har för stora områden att åka runt i (där jag bor kör dom ca 60 mil på ett nattpass per bil).

Att polisen ska behöva åka till en butik där dom har tagit en person som har snattat för 50:- och skriva en polisanmälan på detta är löjligt. Sedan bistår dom med hjälp vid vissa olyckor.
Dom måste även vara med om det kan finnas en misstanke om att det ligger en avliden person i en lägenhet även om personen har dött av ålder. Man får ju inte gå in hur som helst.

Visst finns det rötägg bland polisen men jag tror dessa rötäggen hade varit bättre om dom hade avlastats lite.

/Ena

Visst är det underbemannat! Det är ju tyvärr därför det tar tid ibland innan polisen kommer på plats. Det är ju dock inte deras fel, utan dom gör så gott dom kan med den personal som finns tillgänglig.

När det gäller snatteri måste inte polisen åka på plats, om det inte är en LUL:are som begått brottet, då finns det reglerat i lag att polisen MÅSTE (om det är praktiskt möjligt naturligtvis) åka dit!

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Scratch skrev:
Fast tycker att polisen borde fixa mer resurser till att utreda stölder mm. Vet inte om en ända privat persons stöld som polis löst. Även om man själv får fram vem vilka det är så hjälper dom än inte mkt dom säger vad har du nå bevis typ video. Istället för att kontakt personen och kalla in honom på förhör. När det gäller sånt här måste man nästan komma med personen till stationen och få han att erkänna framför dom.

Kanske lite hård draget men är den uppfattningen jag fått här där ja bor.

När det gäller stöldutredning måste det finnas spaningsuppslag att gå på, annars läggs utredningen ner, just för att det inte ska ta onödig tid i anspråk!
Finns det inga vittnen, inga spår eller dylikt finns det ju trots allt inget att gå på!
Även, som i ditt exempel, om målsäganden "fått fram" vem det är som t ex gjort inbrott i ett källarförråd och dom kallar in personen på förhör är det inte så lätt att få till en utökad utredning. Om killen tvärnekar och omständigheterna är såna att det inte finns nåt att gå på, kan dom inte göra nåt!
Såna saker är det utredare som sitter och pysslar med, alltså inte polisen "på gatan" som så många gnäller på..

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
sveddan skrev:
Catling skrev:
Det är väll så att polisen felprioriterar olika saker, sverige har bra poliser gemfört med andra länder men det finns ett par rötägg som skitar ner hela poliskåren.... bättre prioriteringar och snälla snutar vill jag ha smile

Polisen i Sverige är snälla, nästan lite mesiga. Jag blev stoppad av polisen när jag var på semester i USA och då var det banne mig andra bullar, har aldrig varit så skitnödig som jag var då, han stod med handen på pistolen hela tiden...

Vi har den absolut mesigaste poliskåren.. Enda landet där polisen aldrig får lyfta vapnet... Nää inför Skjut först å ge f*n i å fråga... (gäller inte allt) menar nu när de gäller mord m.m....

Polisen får absolut lyfta vapnet, däremot är det ganska strängt reglerat i skjutkungörelsen hur det ska användas.
Trist om man nu skjuter först och frågar sen, och det är fel kille som blev skjuten..
Kan man använda mindre våld än det yttersta ska man ju naturligtvis göra det! Lite onödigt att skjuta nån, när det kan räcka med att använda OC!
Jag tror inte nån skulle vilja ha det som i tex USA, där det i många fall skjuts åt helvete för mycket!
Senast redigerat av freddan70 (17 maj 2006)

2 594 Inlägg
16 maj 2006
FAN  alla borde ha en freddan ett levande uppslagsvärk

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Ja, undrar vad det kan bero på att jag vet nåt om saken...

2 594 Inlägg
16 maj 2006
freddan70 skrev:
Ja, undrar vad det kan bero på att jag vet nåt om saken...

ingen aning ingen aning berätta är du polis kange??

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Gör en kvalificerad fundering på saken, så kanske du kommer fram till nåt bra..  wink

RushRacing.tk
278 Inlägg
16 maj 2006
freddan70 skrev:
Gislekillen skrev:
sveddan skrev:
Polisen i Sverige är snälla, nästan lite mesiga. Jag blev stoppad av polisen när jag var på semester i USA och då var det banne mig andra bullar, har aldrig varit så skitnödig som jag var då, han stod med handen på pistolen hela tiden...

Vi har den absolut mesigaste poliskåren.. Enda landet där polisen aldrig får lyfta vapnet... Nää inför Skjut först å ge f*n i å fråga... (gäller inte allt) menar nu när de gäller mord m.m....

Polisen får absolut lyfta vapnet, däremot är det ganska strängt reglerat i skjutförordningen hur det ska användas.
Trist om man nu skjuter först och frågar sen, och det är fel kille som blev skjuten..
Kan man använda mindre våld än det yttersta ska man ju naturligtvis göra det! Lite onödigt att skjuta nån, när det kan räcka med att använda OC!
Jag tror inte nån skulle vilja ha det som i tex USA, där det i många fall skjuts åt helvete för mycket!

om du läste det sista jag skrev så menade jag när de gäller mordfall m.m... där det e vapen inblandat.. Ordagrant i lagtexten: Polisen får lyfta vapnet vid ett sådant tillfälle där polismannens liv e i fara.. Men dock får aldrig polisen skjuta högre än knähöjd... men även om polisen höjer vapnet å skjuter för att rädda livet m.m så blir de ju ett j*vla gnällande på alla.. Lyfter dom inte vapnet så gnäller folk för det...Hur ska dom ha de??  Som sagt: Sjut först..
Senast redigerat av Gislekillen (16 maj 2006)

2 594 Inlägg
16 maj 2006
freddan70 skrev:
Gör en kvalificerad fundering på saken, så kanske du kommer fram till nåt bra..  wink

jajag antar det eftersom du blev så sur när jag klankade ner på polisen för att dom prioritera fel

1 453 Inlägg
16 maj 2006
Gislekillen skrev:
freddan70 skrev:
Gislekillen skrev:

Polisen får absolut lyfta vapnet, däremot är det ganska strängt reglerat i skjutförordningen hur det ska användas.

om du läste det sista jag skrev så menade jag när de gäller mordfall m.m... där det e vapen inblandat.. Ordagrant i lagtexten: Polisen får lyfta vapnet vid ett sådant tillfälle där polismannens liv e i fara.. Men dock får aldrig polisen skjuta högre än knähöjd... men även om polisen höjer vapnet å skjuter för att rädda livet m.m så blir de ju ett j*vla gnällande på alla.. LLfter dom inte vapnet så gnäller folk för det...Hur ska dom ha de??  Som sagt: Sjut först..

Polisen får även skjuta om någon annans liv är i fara, det får gemene man göra enligt lagen om nödvärnsrätt (har gått igenom detta tidigare).

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
freddan70 skrev:
Gislekillen skrev:

om du läste det sista jag skrev så menade jag när de gäller mordfall m.m... där det e vapen inblandat.. Ordagrant i lagtexten: Polisen får lyfta vapnet vid ett sådant tillfälle där polismannens liv e i fara.. Men dock får aldrig polisen skjuta högre än knähöjd... men även om polisen höjer vapnet å skjuter för att rädda livet m.m så blir de ju ett j*vla gnällande på alla.. Lyfter dom inte vapnet så gnäller folk för det...Hur ska dom ha de??  Som sagt: Sjut först..

Står absolut inte så i lagtexten!!!!
Polisen får skjuta precis var dom vill, om det behövs!
Vid brådskande ingripande där man inte hinner skjuta i ben eller arm, hot mot liv tex, får man lära sig att skjuta "i slipsen" m a o mitt i bröstet, där chansen att träffa och oskadliggöra hotet är som störst.

Men jag håller absolut med om att det gnälls för mycket!!
Gör man på ett sätt gnäller någon, gör man på ett annat gnäller nån annan..
Kolla bara Reclaim the streets för några år sen! I Sthlm gick polisen ganska tufft fram, blev ett jävla liv på folk! I Göteborg var polisen mer avvaktande, bland annat filmade våldsverkarna och grep dom senare, då blev det ett jävla liv för att polisen var för passiv..
Senast redigerat av freddan70 (16 maj 2006)

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
freddan70 skrev:

jajag antar det eftersom du blev så sur när jag klankade ner på polisen för att dom prioritera fel

Jag blev inte sur, jag blir bara lite trött när personer kritiserar utan att veta hur det funkar..

Sök