Min subaru pickup var lite smått rostig under.. sparklådan på ena sidan fanns det inte ett spår kvar av och inte heller "reservhjulsbajorna".. ja bilderna talar för sig själva!
Råkade hitta några fler bilder som visar lite rost.. några på en fiat 126 som jag lagade upp i golvet och några på en annan fiat 126 som var bortom all räddning om man säger så.. Den fick bli donator!
Min subaru pickup var lite smått rostig under.. sparklådan på ena sidan fanns det inte ett spår kvar av och inte heller "reservhjulsbajorna".. ja bilderna talar för sig själva!
ett under att skiten inte vikt sig på mitten ju. Har sett 2st Mazda pickisar i liknande skick som vikt sig mellan hytt och flak.
ett under att skiten inte vikt sig på mitten ju. Har sett 2st Mazda pickisar i liknande skick som vikt sig mellan hytt och flak.
Det är ju självbärande kaross på denna, mazdan har väl ram? Men det var nog inte långt kvar för den o vika sig, den sviktade rätt så bra när man hoppade på sparklådan med dörren öppen!
Jösses vilka lik, men det är ju inte så konstigt att gamla misskötta bilar har så där mycket rost. Det vore kul med lite nyare bilar, själv såg jag sista modellen av S70 (98?) som var ovanligt rostig på bakskärmen, det hade väl börjat krypa lite runt kanten och ägaren hade inte gjort ett skit åt det.
Jag såg även en ungefär lika gammal Opel där nästan hela skärmkanten var bortrostad.
Alla bilar rostar men Opel har Rekord. Andra kallar det rost, Mercedes kallar det standard.
Fyll på om ni har några fler.
Senast redigerat av Andreas 940 (21 november 2009)
Råkade hitta några fler bilder som visar lite rost.. några på en fiat 126 som jag lagade upp i golvet och några på en annan fiat 126 som var bortom all räddning om man säger så.. Den fick bli donator!
Va i heleflundran?!?! Har du dopat den i saltlösning!?!? Jag får ta o traska till garaget imorn (för svajigt ikväll ) o se om det är nåt rost på BMW för det är den äldsta bilen i hushållet men änn så länge har inte hittat nåt där än...
Va i heleflundran?!?! Har du dopat den i saltlösning!?!? Jag får ta o traska till garaget imorn (för svajigt ikväll ) o se om det är nåt rost på BMW för det är den äldsta bilen i hushållet men änn så länge har inte hittat nåt där än...
Den på bilderna sist var nybesiktad när den ställdes av! sen fick den stå i högt gräs i 10-15år... och då blev det som det blev! Så ett tips till alla! Parkera inte bilarna på gräs!
Med den där bilen får man "Föreskriven utrustning: Gummistövlar och snorkel" på sitt körkort
Vet inte riktigt om det skulle vara så här stort luftningshål i reservhjulsbaljan..?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag har funderat på att skapa en rat genom att köpa en folkracebil som donatorbil, blästra den, behandla hela skiten med ättika, tvätta av allt och sen montera skärmar, huv, front och bagagelucka på ett tomt rostlagat chassi. Taket måste nog få sig en omgång också
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)