Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.
Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?
Jaha då var framvagnen nere då! har även börjat plocka ner den lite! skall skicka allt på blästring och pulver lack fram över! går även i tankarna på att lämna iväg så det blir ställbara stag!
Senast redigerat av strandberg31 (23 oktober 2010)
Blev ett litet ryck idag, så nu är framvagns balken nästan ren enbart styrväxeln kvar! får se om det händer nått under veckan! har lov nästa vecka så då kommer det hända grejer
Tusan vad du är snabb Strandberg Börjar känna mig lite lat nu Har du hört något med Dannej om ställbara stag??? Ha Det Fint MVH VAnd3rsson
haha fan det börjar bli roligt att skruva igen så då går det undan nej har ju inte det!
Men har fått reda på att volvo har kylarbalken som man kan köpa!
Det var som fan skönt att det ordna sig Men själv har man inte tillräckligt med Lovor för det,,,, Så jag gjorde en egen i rostfritt Hehe Du får gärna höra med Dannej för jag är rätt sugen på ställbara stag jag med
adde666 vad är det fö fel på tänddelarna o bromsbeläggen? Färgen får jag se har ju hört en del om dom typ motor färg som inte tål bensin, bra gregor det ahah
B23 tack=) självklart skall den lackas;)
Skit bakom spakarna! Finns ingen 1K färg i världen som tål bensin, så den duger ENDAST till typ inredningsdetaljer, OM du inte lägger 2K klarlack över. Alla färger på biltema är 1K, vad klarlacken är har jag ingen aning om.
Tusan vad du är snabb Strandberg Börjar känna mig lite lat nu Har du hört något med Dannej om ställbara stag??? Ha Det Fint MVH VAnd3rsson
haha fan det börjar bli roligt att skruva igen så då går det undan nej har ju inte det!
Men har fått reda på att volvo har kylarbalken som man kan köpa!
Det var som fan skönt att det ordna sig Men själv har man inte tillräckligt med Lovor för det,,,, Så jag gjorde en egen i rostfritt Hehe Du får gärna höra med Dannej för jag är rätt sugen på ställbara stag jag med
Ha det fint Vand3rsson
bara kapa bort den heeh jo ska göra det men glömmer hela tiden
jeo då har man talat med dannnej här på gorg och jag skall skicka länkarmarna och två andra stag iframvagnen till honom så svetsar o dolar han så allt blir ställbart kan dock inte skicka förens i slutet av november men men!
Vid regbesiktningen av motorbytet måste det vara orginalprylar sen kan du ju göra rätt mycket efteråt då det ju bara blir vanliga besiktningar, kolla på alla andra bilar som godkänns i vanlig bes varje år...
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.
Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?
b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"
Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.
Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?
b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"
Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.
Nja fast avgasreningen skall vara original vid reg.bes och sen får väl inte motorn vara trimmad e.g men vid vanlig besiktning brukar dom inte säga något om man inte har 500 hästar typ, bara man klarar avgaskraven med den....
"Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm," Nej det får du inte, vem ska kontrollera hur många Hk/Nm du har i en sån motor?
Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?
b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"
Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.
Nja fast avgasreningen skall vara original vid reg.bes och sen får väl inte motorn vara trimmad e.g men vid vanlig besiktning brukar dom inte säga något om man inte har 500 hästar typ, bara man klarar avgaskraven med den....
"Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm," Nej det får du inte, vem ska kontrollera hur många Hk/Nm du har i en sån motor?
/M
Tack för svaren! tror jag blivit lite klokare iaf! får se hur med blir hel enkelt nu är det framvagnen som är prio ett!
hejsan hoppsan! idag har det blivit lite ditt å datt! tänkte ta bort styrväxeln, gick fint tills sista skruven som går tvärsöver skulle väck! vet inte vad som hänt men det går fan inte att få bort den, muttern är borta testade att slå med ett don allt vad jag kunde men den rörde sig inte en mm men har dränkt den i rostlösare så nu får den ligga och dra!
Sen har jag lagt insug,generatorfäste mm i lådor så man får lite ordning började även ta isär fjäderbenen och det set inte lovande ut tog av bromsskivorna, och fick se att det rostat på botten av pinnen som lagret går på! om det inte är bromsskölden som går över där! annars slänger jag skiten å sparar pengar till coils
Att rost laga en fin gammal bil är för mig som att rädda en cancer patient... Guldvärt!!
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D