3322
Sök

Strandberg's Volvo 740 -90 | Ny tråd på G!!

535 Inlägg
21 oktober 2010
#501
Nej gör sugis, det e grymt:)


2 419 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#502
H3dlund skrev:
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.

Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?


2 419 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
#503
DKn skrev:
Nej gör sugis, det e grymt:)

Jo visst är det de! Men på 1000kr i månaden så är det mindre grymt wink


535 Inlägg
21 oktober 2010
#504
strandberg31 skrev:
DKn skrev:
Nej gör sugis, det e grymt:)

Jo visst är det de! Men på 1000kr i månaden så är det mindre grymt wink

Kan ja förstå, har ju själv ltt, men har kört sugis idag på 190 hk å fy fan va skönt de e.


908 Inlägg
23 oktober 2010
#505
det kanske var rester av det uppbrända vraket jag körde på?wink huhu
Lär gå åt lite pengar på detta, blir du klar med den tills du har körkort?smile


2 419 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#506
Emiiilz skrev:
det kanske var rester av det uppbrända vraket jag körde på?wink huhu
Lär gå åt lite pengar på detta, blir du klar med den tills du har körkort?smile

haha det var det säkert wink nej det blir jag nog inte, om jag inte vinner på lotto eller nått tongue de får ta den tid det tar helt enkelt!

ANG motorn så skiter jag i det tills nån gång tongue ska få lack på skiten å fixa fram/bak vagn först!


2 419 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#507
Jaha då var framvagnen nere då! har även börjat plocka ner den lite! skall skicka allt på blästring och pulver lack fram över! går även i tankarna på att lämna iväg så det blir ställbara stag!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/1010808_911587.jpg
Senast redigerat av strandberg31 (23 oktober 2010)


2 419 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
#508
Blev ett litet ryck idag, så nu är framvagns balken nästan ren enbart styrväxeln kvar! får se om det händer nått under veckan! har lov nästa vecka så då kommer det hända grejer big_smile


438 Inlägg
25 oktober 2010
#509
Tusan vad du är snabb Strandberg tongue Börjar känna mig lite lat nu tongue
Har du hört något med Dannej om ställbara stag???
Ha Det Fint
MVH VAnd3rsson


2 419 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
#510
VAnd3rsson skrev:
Tusan vad du är snabb Strandberg tongue Börjar känna mig lite lat nu tongue
Har du hört något med Dannej om ställbara stag???
Ha Det Fint
MVH VAnd3rsson

haha fan det börjar bli roligt att skruva igen så då går det undan tongue nej har ju inte det!

Men har fått reda på att volvo har kylarbalken som man kan köpa! big_smile


438 Inlägg
26 oktober 2010
#511
strandberg31 skrev:
VAnd3rsson skrev:
Tusan vad du är snabb Strandberg tongue Börjar känna mig lite lat nu tongue
Har du hört något med Dannej om ställbara stag???
Ha Det Fint
MVH VAnd3rsson

haha fan det börjar bli roligt att skruva igen så då går det undan tongue nej har ju inte det!

Men har fått reda på att volvo har kylarbalken som man kan köpa! big_smile

Det var som fan smile skönt att det ordna sig smile
Men själv har man inte tillräckligt med Lovor för det,,,,
Så jag gjorde en egen i rostfritt  wink Hehe
Du får gärna höra med Dannej för jag är rätt sugen på ställbara stag jag med wink

Ha det fint Vand3rsson
Senast redigerat av VAnd3rsson (26 oktober 2010)


Avstängd
1 714 Inlägg
26 oktober 2010
#512
strandberg31 skrev:
adde666 vad är det fö fel på tänddelarna o bromsbeläggen?smile Färgen får jag se har ju hört en del om dom typ motor färg som inte tål bensin, bra gregor det ahah

B23 tack=) självklart skall den lackas;)

Skit bakom spakarna! Finns ingen 1K färg i världen som tål bensin,
så den duger ENDAST till typ inredningsdetaljer, OM du inte lägger 2K klarlack över.
Alla färger på biltema är 1K, vad klarlacken är har jag ingen aning om.


2 419 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
#513
VAnd3rsson skrev:
strandberg31 skrev:
VAnd3rsson skrev:
Tusan vad du är snabb Strandberg tongue Börjar känna mig lite lat nu tongue
Har du hört något med Dannej om ställbara stag???
Ha Det Fint
MVH VAnd3rsson

haha fan det börjar bli roligt att skruva igen så då går det undan tongue nej har ju inte det!

Men har fått reda på att volvo har kylarbalken som man kan köpa! big_smile

Det var som fan smile skönt att det ordna sig smile
Men själv har man inte tillräckligt med Lovor för det,,,,
Så jag gjorde en egen i rostfritt  wink Hehe
Du får gärna höra med Dannej för jag är rätt sugen på ställbara stag jag med wink

Ha det fint Vand3rsson

bara kapa bort den wink heeh jo ska göra det men glömmer hela tiden tongue


2 419 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
#514
jeo då har man talat med dannnej här på gorg och jag skall skicka länkarmarna och två andra stag iframvagnen till honom så svetsar o dolar han så allt blir ställbart big_smile kan dock inte skicka förens i slutet av november men men!


270 Inlägg
30 oktober 2010
#515
Vid regbesiktningen av motorbytet måste det vara orginalprylar sen kan du ju göra rätt mycket efteråt då det ju bara blir vanliga besiktningar, kolla på alla andra bilar som godkänns i vanlig bes varje år...

/M


Driftwannabee
142 Inlägg
31 oktober 2010
#516
strandberg31 skrev:
H3dlund skrev:
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.

Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?

b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"

Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

270 Inlägg
31 oktober 2010
#517
Rauken91 skrev:
strandberg31 skrev:
H3dlund skrev:
Vad ska du ha i för motor som har 300hk? Du kan inte regga en trimmad motor om det var det du tänkte. Turbokonvertera får du heller inte göra, motorn du sätter i ska vara en standard turbomotor.

Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?

b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"

Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.

Nja fast avgasreningen skall vara original vid reg.bes och sen får väl  inte motorn vara trimmad e.g men vid vanlig besiktning brukar dom inte säga något om man inte har 500 hästar typ, bara man klarar avgaskraven med den....

"Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm,"
Nej det får du inte, vem ska kontrollera hur många Hk/Nm du har i en sån motor?

/M


2 419 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#518
Minium skrev:
Rauken91 skrev:
strandberg31 skrev:

Jag tänkte ta en b230 fk/ft! så ifall man vill ha en trimmad bil måste man typ strypa den vid bes?

b230ft/fk funkar ju bra, men jag förstår inte hur du menar med "såfall man vill ha en trimmad bil så måste man strypa den vid bes?"

Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm, med andra ord så blire stryp inför besiktning. det som H3dlund menar är att du får inte lov att regga en hemmabyggd motor, te.x som jag en 16v Turbomotor för en sådan existerar inte... och då måste du införskaffa papper på motor och avgasvärden och sådana går ej att få tag på.. med andra ord omöjligt.

Nja fast avgasreningen skall vara original vid reg.bes och sen får väl  inte motorn vara trimmad e.g men vid vanlig besiktning brukar dom inte säga något om man inte har 500 hästar typ, bara man klarar avgaskraven med den....

"Du kan ju ta en Ft/fk o sätta på en fläskturbo och göra vad fan du vill med den så länge du inte överstiger gränsvärdet av vad maxtillåtna hk/nm,"
Nej det får du inte, vem ska kontrollera hur många Hk/Nm du har i en sån motor?

/M

Tack för svaren! tror jag blivit lite klokare iaf! får se hur med blir hel enkelt nu är det framvagnen som är prio ett!


2 419 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#519
hejsan hoppsan! idag har det blivit lite ditt å datt! tänkte ta bort styrväxeln, gick fint tills sista skruven som går tvärsöver skulle väck! vet inte vad som hänt men det går fan inte att få bort den, muttern är borta testade att slå med ett don allt vad jag kunde men den rörde sig inte en mm tongue men har dränkt den i rostlösare så nu får den ligga och dra!

Sen har jag lagt insug,generatorfäste mm i lådor så man får lite ordning började även ta isär fjäderbenen och det set inte lovande ut hmm tog av bromsskivorna, och fick se att det rostat på botten av pinnen som lagret går på! om det inte är bromsskölden som går över där! annars slänger jag skiten å sparar pengar till coils tongue


TBM NINJA
917 Inlägg
2 november 2010
#520
Att rost laga en fin gammal bil är för mig som att rädda en cancer patient... Guldvärt!!

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D


Sök