3166
Sök

Tips för att få bort en bukla

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
#1
har en buckla mitt på motorhuven blir så jävla förbanad av att den finns nåt ips att få bort den e inget snille när det gäller plåt arbeten...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 november 2009
#2
Det enklaste är ju att spackla över bucklan o sen lacka huven. Annars får du ta den till en bilplåtslagare som kan fixa till den.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

60 Inlägg
27 november 2009
#3
Är bucklan liten så kanske man kommer åt att knacka ut den underifrån? med mothåll på översidan.


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 november 2009
#4
Trabanten är väl inte gjord i plåt? "duroplast"  heter väl materialet?  spackel är det jag tänker på först... men det kanske inte funkar om "duroplast" sviktar för mycket?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#5
AcesHigh666 skrev:
Trabanten är väl inte gjord i plåt? "duroplast"  heter väl materialet?  spackel är det jag tänker på först... men det kanske inte funkar om "duroplast" sviktar för mycket?

motorhuven på modelen jag har är av plåt...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 november 2009
#6
Drfrasse skrev:
AcesHigh666 skrev:
Trabanten är väl inte gjord i plåt? "duroplast"  heter väl materialet?  spackel är det jag tänker på först... men det kanske inte funkar om "duroplast" sviktar för mycket?

motorhuven på modelen jag har är av plåt...

Då så antinge provar du att försiktigt "knacka ut bucklan" med något hårt på "andra sidan" mot där du bankar... eller så spacklar du direkt... 

Hur kommer det sig att dem började med plåt? vart "normala" bilmotorn så varm eller? för du har inte 2 taktaren i din?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#7
hehe de va dem sista som var av fyrtaktarmodel. bucklan var där sen jag köpte den. duro plasten är faktist ganska stryktåligt tongue inga bucklor på skärmarna händer det  nåt hoppar det ut igen:P men ska testa det ni sagt.

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
28 november 2009
#8
Här har ni eran bilplåtslagare;)
om det är så att bucklan sitter vid en förstärkning så skär bort limmet som håller förstärkningen mot huven.
Har du tur pluppar bucklan upp, isåfall är det bara att se glad ut:)
annars gör du likadant och petar upp resten me typ en skruvmejlsell eller liknande. Sedan spackel och lack.

Slå med mothåll är inte att föredra då huven antagligen kommer slå sig då.

MVH/ Jerker

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#9
High-Octane skrev:
Här har ni eran bilplåtslagare;)
om det är så att bucklan sitter vid en förstärkning så skär bort limmet som håller förstärkningen mot huven.
Har du tur pluppar bucklan upp, isåfall är det bara att se glad ut:)
annars gör du likadant och petar upp resten me typ en skruvmejlsell eller liknande. Sedan spackel och lack.

Slå med mothåll är inte att föredra då huven antagligen kommer slå sig då.

MVH/ Jerker

tusen tack smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14


Sök