2573
Sök

Innertak på 740

4 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Jag har en 740 där tyget i taket har släppt, någon som har bra tips på hur detta kan fixas enkelt utan att lämna iväg den?

164 Inlägg
30 november 2009
apelsinsaft90 skrev:
Jag har en 740 där tyget i taket har släppt, någon som har bra tips på hur detta kan fixas enkelt utan att lämna iväg den?

Plocka ner innertaket och släng på något flashigt tyg smile

Hardstyle, my lifestyle -'

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 november 2009
Det är skummgummit mellan skivan och tyget som löser upp sig. går ju att riva ner tyget från skivan och limma på nått annat kul på skivan. Eller byta innertak (jobbigt som fan). Eller leva med det.

Jonas

176 Inlägg
30 november 2009
Skär upp taket med en vass kniv el skalpell och spraylimma och fäst upp det snyggt igen smile
Det är inte många som klarar att ta bort ett innertak och sätta dit ett nytt, man måste ta bort
rutorna o listerna mm för att kunna sätta dit ett nytt , enklare göra som ja sa med spraylim, blir ju inte
nytt men det sitter ju uppe. Huvudsaken de eller ?
Senast redigerat av Swirre66 (30 november 2009)

287 Inlägg
30 november 2009
riv ner de gamla tygen, vilket är lätt wink sen ska du skrapa blåsa  jaa det finns säkert 100 olika metoder för att få bort det skumgummit som är löst och de som sitter kan lika gärna sitta där, sen köper du ca 2 burkar spray lim och en stor filt eller något liknande wink

Osponsrad
1 631 Inlägg
30 november 2009
hade det varit kombi så hade vart lätt som en pannkaka..  men nu får du nog riva av bort resten av tyget, skrapa så gott som möjligt och sen massa spraylim (DLS,M3).. Fixa en polare som kan hjälpa dig. Mät upp det tyg du skall använda plus lite extra du kan slänga upp över kanterna. Sen e det bara att börja spruta lim, trycka upp skiten och värma med en hårfön så torkar det snabbare smile.. Lycka till

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
1 december 2009
Ta ur baksätet och ryggstödet, skjut framstolarna i bakersta läget.
Fäll stolsryggarna fullt bakåt. Lägg i ettans eller treans växel.
Ta ur ratten. Tejpa fast bältena på yttersidan av B-Stolpen.Ta loss alla
clips, paneler, handtag, solskydd, backspegel etc. Ta ut taket genom höger framdörr...
Man bör helst vara 3 man om de inte ska gå sönder... Går med 2 men ganska lätt att de går sönder...
Har man taklucka i bilen måste man vara 3 st, jätte bräckligt då.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

4 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Tack för alla bra tips smile Får prova med sprejlim och lite nytt tyg smile

176 Inlägg
1 december 2009
smile Blir säker det lättaste sättet fixa till det , börja byta innertak e inget för amatörer tyvärr , fast många skriver och beskriver sina bravurer med hur dom kan ......... Lycka Till !

4 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
aa det låter som att det är de lättaste smile Tack smile

92 Inlägg
1 december 2009
Det som Triton skrev är det ja som har skrivit från början till en FAQ på TPC. Följer man den så går det kanon... Har gjort de på 3 stycken utan problem, men man måste vara riktigt försiktig, det håller inte bra alls tongue

//Gahmen\\

Sök