2672
Sök

Raka Rör Special Effektbooster?!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
funkar eller bara skräp? ser ju lockande ut...

http://www.rakaror.o.se/SPORTAVGASSYSTEM.html

Edit, glömde ju länken, hehe...
Senast redigerat av Xoff (17 maj 2006)

The one and only
1 091 Inlägg
17 maj 2006
verkar ju inte sååååå troligt..... men det är väl bara o köpa o se om det händer nåt med effekten smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
17 maj 2006
30% effektökning? låter lite överdrivet men vad vet jag..

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
17 maj 2006
om jag har 1000 hk i min bil, ger den lilla saken 300hk då??
hmmmm...

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 079 Inlägg
18 maj 2006
Den där är nåt att skriva om i en "dingding värld", skapa ett sug av avgaser i en spiral, troligt. Det där är i samma kategori som vattenvirvlaren som skulle vara så hälsosamt att dricka virvlat vatten.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

279 Inlägg
18 maj 2006
skulle inte tro att det skulle ge 30% *s* .. men har ju inte prövat så, vem vet? knappast troligt att det ger nån märkbar skilldnad när man läser om det iaf:)

two lies don´t cancel each other out

1 059 Inlägg
18 maj 2006
vet en audi 80 från norge som hade sådan monterad..den funkar men ger väl ingen märkbar effekt men suger ur varma avgaser snabbare o ger ett sjukt ljud.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Ingenjör
56 Inlägg
18 maj 2006
Kan även rekomendera Tv-shop's luftburksfläckt som lanserades för några år sedan införskaffa den och en sån där avgas grej så har du fan mer än dubbla effekten i motorn än innan smile eller inte

Mvh Erik

SSS -12
3 217 Inlägg
18 maj 2006
På min hade det kanske gett 30% effekt... 3 hk tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

34 Inlägg
18 maj 2006
30% knappast.... inte om man hör höre effekt i alla fall... kanske på en motor med 10 hk. men säg 500-600 hk.... nja...

671 Inlägg
18 maj 2006
Rang_No1 skrev:
30% knappast.... inte om man hör höre effekt i alla fall... kanske på en motor med 10 hk. men säg 500-600 hk.... nja...

På en 10hk motor är det nog inte avgassystemet som är en begränsande faktor. Så där gör den nog ingen skillnad alls.

88 Inlägg
18 maj 2006
Ska köpa tre 90% i ökning bara att sätta dit så många som får platts smile eller inte

3 120 Inlägg
18 maj 2006
Den sista dämparen, en tvåtumsdämpare åkte på min egen Passat -89 med 2,0 16V motor på 136 orginalhästar. Denna bil är original förutom ett extra lufthål till luftburken och Unichip-optimering. Jag testade att installera dämparen istället för flamdämparen (eftersom den tålde värme så bra). Sedan plockade jag bort främre ljuddämparen (en stor j-el) och byggde rör hela vägen till sista dämparen. Besviket konstaterade jag en sänkning av toppeffekten med 2 BHp. Efter konsultation med Raka Rör bytte jag slutdämparen, som var original, till en fullflödesdämpare. Nu fick jag tillbaks de två hästarna och lika många till. Bilen har aldrig gått så bra. Nu räcker det att växla ner ett steg för att köra om. Motorn låter nästan som en turbo nu. 

<--- TACK VARE 2 HK mer än orginal räcker det att peta ner en växel!!! Det är ju underbart!!! Kom å köp! =/
Senast redigerat av viccoA (18 maj 2006)

1 453 Inlägg
18 maj 2006
Daniel skrev:
Rang_No1 skrev:

På en 10hk motor är det nog inte avgassystemet som är en begränsande faktor. Så där gör den nog ingen skillnad alls.

Exakt, dessutom är avgassystem av mindre betydelse av effekten hos små sugmotorer, har man däremot en överladdad motor eller cylindrar där volymen uppgår till 7-8 liter så är avgassystemets storlek mycket viktigare.

781 Inlägg
18 maj 2006
lr den fläkten som du skulle sätta i luftbrurken som någon sålde på blocket för typ någon 1000 lapp som igentligen var en biltema fläkt för max 100 kr:P som skulle göra så bilen blev konpressormatad:d haha

7 Inlägg
19 maj 2006
den här dämparen var med i ett test som bilsport gjorde när dom byggde sitt projekt kadett, den var bättre än en orginal dämpare men den fick ganska så mycket smisk av en annan effekt dämpare ( kommer inte ihåg vilken?) så jag ställer mig mycket tveksam till det med tanke på att dämpare som var bättre endast gav ett fåtal hästar, men dock förändrade motorns karaktär till det bättre.

Fartsyndare
278 Inlägg
19 maj 2006
opeltiffi skrev:
om jag har 1000 hk i min bil, ger den lilla saken 300hk då??
hmmmm...

antagligen en 30% ökning på effekten från katalysatorn wink inte motorn. men de är bara vad jag tror.

yrkesfotograf inom reklam och företag.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 maj 2006
lewander skrev:
den här dämparen var med i ett test som bilsport gjorde när dom byggde sitt projekt kadett, den var bättre än en orginal dämpare men den fick ganska så mycket smisk av en annan effekt dämpare ( kommer inte ihåg vilken?) så jag ställer mig mycket tveksam till det med tanke på att dämpare som var bättre endast gav ett fåtal hästar, men dock förändrade motorns karaktär till det bättre.

Det var JT som smiskade effektbosstern...

1 567 Inlägg
20 maj 2006
Även om den inte fungerar så bra som rakarör säger!! Så hadde jag gärna haft en bara för det coola ljudet som man får.Men hadde jag kört med en sådan så pekar bara folk fingret och skrattar haha han tror den ger mer Hk (idiot)..Därför köper jag ingen.Men i framtiden kanske....

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

44 Inlägg
21 maj 2006
fan va gött, då får ja 130-140 hk i min d24td då  big_smile det här ska ja sattsa på,,, eller inte tongue

Kör bara!

Sök