Funderar på att önska mig ett nytt steg i julklapp, hitta detta och tyckte de såg lovande ut. Ska ha det i en 740 sedan nu tilsammans med en MDS audiopihle (stavning) 10" Max watt 500 Rms ?? vad tror ni om detta steg??
Fördel 4-kanal är ju att du kan köra basen på 2 kanaler och framsystem på 2. Men som lonefox säger så är det nog så att monosteget är mest för pengarna om du bara ska driva bas.
tror ni att de mutant steget funkar bra till 2 st Usblaster 10" på totalt 800watt max? det är maxgear BK-210, har tröttnat på de steget man får med nämligen och vill kräma ur basarna lite mera. ursäkta att ja lånar tråden lite:P //Rasmus
okej, men nu får det bära eller brista, märker om det börjar ryka ur basarna:) har redan beställt de. om de inte håller så har man iaf ett steg till nästa bas inköp:)
Huvudsaken är att man har rätt dimensionerat kablage och rätt grundinställning av steget, då ska det mycket till (typ fabrikationsfel) för att förstöra en högtalare även med ett billigt steg. Det är när man börjar "tänja" en massa på grundinställningen, tex ösa på med bassboost och liknande, som risken ökar dramatiskt att högtalaren pajjar.
Huvudsaken är att man har rätt dimensionerat kablage och rätt grundinställning av steget, då ska det mycket till (typ fabrikationsfel) för att förstöra en högtalare även med ett billigt steg. Det är när man börjar "tänja" en massa på grundinställningen, tex ösa på med bassboost och liknande, som risken ökar dramatiskt att högtalaren pajjar.
Jag har nog iaf 21mm2 i pluskabel, något mindre till jordkabel. jag vet måste verkligen byta ut den:P jag har tänkt att inte behöva skruva så mycket på gain och bassboost med tanke på att att steget kan leverera så mycket som basarna ligger på totalt:P Om du hänger med på hur ja menar:)
jag har tänkt att inte behöva skruva så mycket på gain och bassboost med tanke på att att steget kan leverera så mycket som basarna ligger på totalt:P
Förnuftigt tänkt.
Märker du att steget kanske inte driver ut basarna så mycket som du vill, då får du helt enkelt "nöja" dig med det och istället köpa annat steg eller andra basar senare.
jag har tänkt att inte behöva skruva så mycket på gain och bassboost med tanke på att att steget kan leverera så mycket som basarna ligger på totalt:P
Förnuftigt tänkt.
Märker du att steget kanske inte driver ut basarna så mycket som du vill, då får du helt enkelt "nöja" dig med det och istället köpa annat steg eller andra basar senare.