Cgr skrev:
lägg av vafan, jävlas med fel person och ...... ja du får ju tänka ut resten själv.
tycker på nåt sätt att de här är provokativt, att du på något sätt sätter dig över andra trafikanter och medmänniskor när du ska leka civilpolis för att slippa vardagsmaten i trafiken.
Jag vet att jag inte hade blivit glad.................... utav att få redan på att personen i saaben elr volvon bakom bara lekte polis med sina antenner och dylikt. Och som grädde på moset, detta endast för att slippa det som kommer med att vara ute i trafiken. nästa steg är väl att dra igång blåljuset för att man inte pallar vänta på grönt.
hela grejen är lite ful, som att dra på sig en polisuniform där det står snut ist för polis( hur många skulle lägga märke till det?), och sedan vandra runt till centrum och handla, bara för att folk inte ska gå i din väg elr liknande. elr är jag helt ute och cyklar?.
det finns redan saabar och volvo's med riktiga antenner, riktiga blåljus och riktig extra utrustning, låt dem göra sitt jobb och sköt ditt, de bara trampa på bromsen om personen ligger för nära.
ta de inte personligt eller så men det är vad jag tycker.
som sagt tänk en extra gång, lek med fel person och det kan gå illa.
Inga onda meningar elr tankar utan som sagt bara vad jag tycker.
en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?
jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.
notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.
mvh Christopher