3320
Sök

Hur i hela fridens namn ska man dra genom högtalarkabel till dörren i 850in

stahre
7 december 2009
Trådstartare
Tja, har beställt lite nya saker som jag ska sätta in. Där bland ett nytt framsystem och ett nytt steg till det. Men var ut o kolla i bilen, och undrar hur fan jag ska få in 2,5mm kabel in till dörrarna. Finns ju genomföringar till för original kablar men det är ju så fullt som det går att bli i genom gången. Undrar om nån har gjort detta på en 850 o kan förklara hur jag gör på smidigast vis, även vart jag bör placera delningsfiltrena... Drar högtalarkabel från bagaget under mattor o trösklar fram in under instrumentpanel, men sen är det alltså stopp...
Tips på knep o knåp!

mvh
Senast redigerat av stahre (7 december 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
7 december 2009
Gör som tandläkaren, borra!
Bara borra upp lite i kontakten i dörren, det fick jag göra i saaben med för o få igenom mina kablar.
Bara ta det lite försiktigt så man inte borrar hål på andra kablar i kontakten.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

560 Inlägg
7 december 2009
Du får plocka ner dörren, jag fixar ialla fall det inte utan att ta ner dörren i min bil eller det tar mindre tid att plocka ner dörren än att försöka med dörren påhängd.

Detta är lite halvskit faktiskt i Volvo 850.....roll

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

143 Inlägg
7 december 2009
Som föregående talare sa så kan du borra för det gjorde jag i min 850, lokalisera vart dom gamla(orginal kablarna) går och pilla bort dom  sen är det bara att dermla i genom så är det fixat smile eller använd latmans kopplingen och ta dom befintliga kablarna som du sedan skarvar till stegen (rekomenderar ej). delningsfiltern kan du fästa under ratten någonstans där det finns plats och detsamma vid passagerar sätet.

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

stahre
13 december 2009
Trådstartare
Jag måste lyfta denna lite... Har legat ute hela dagen o pillat med detta men det går ju bara inte! Tog bort hela dörrsidan, kunde få igenom kabel i gummigenomföringen med alla andra kablar, tog bort kontaktstycket och fick genom kabel på sidan av det liksom. Men hur fan får jag in kablarna i kupén sen då? Den svarta kabelgenomföringen till dörren fortsätter ju en bit in bakom pedalhuset men är omöjligt att få plats med 3 st 2,5mm2 abalr där med, Annars får man ju borra i plåten som finns...svårt att förklara men ni som pillat med detta kanske förstår. Tänkte annars borra ett litet hål i dörrsidan och låta kabeln gå rakt över och in under instrumentpanelen längst ner, så den blir synlig när man öppnar dörren, kan fan inte komma på något bättre sätt.

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 januari 2010
Lättas e o mäta o sen märk upp så hålen ligger rakt. plocka av dörren. Borra hål. Sätt dit något som e till kabelgenomföring. Dra kablen genom en robot slang ( http://www.nelco.se/infobase/IB_Product … &web=1 )
typ. De e det lättaste du kan göra eftesom du har en hel kontakt i dörren på 850. De e så jag kommer o göra i alla fall.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Sök