Då så över till dagens övning i tålamod. Jag han ned till garaget idag och börja jobba med inkopplingen av mitt HKS EV-R avgassystem, 5 kablar inga problem va? Gissa igen! 2 timmar!!! det tog 2 jävla timmar att koppla in styrdosan till systemet, bara att hitta rätt kablar som man skulle leecha på va en jävla fars...
Men efter att ha gått igenom R34ans verkstads handbok och ett par timmar dagarna innan på Google för att hitta en översättning eller liknande så fick jag ihop ett halv bra schema.
En början till 2 timmars huvudvärk.
Så efter en del av T-Röd sniffande och lek med rakblad och annat spännande, så fick jag fram dom kablarna som behövdes för inkopplingen. 10mm till kabelhärvan.
130 kablar att välja fel...
Jag använde sakerna som jag fick med HKS systemet för duger det åt dom så duger det åt mig.
Friskt kopplat hälften brunnet?
Så efter att jag monterat tillbaka allt och satt på minus kabeln på batteriet så med spänning slog jag på tändningen. EUREKA det funkar!!!
Jag behöver nog göra någon inställning på kontroll dosan, men när man har spjället stängt så lyster dosan grönt, när man har spjället öppet så lyser dosan rött.
I veckan så monteras det på bilen tillsammans med mina ny renoverade fälgar.
Ett snabbt test av spjället.
Senast redigerat av Works (10 maj 2010)
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Då så över till dagens övning i tålamod. Jag han ned till garaget idag och börja jobba med inkopplingen av mitt HKS EV-R avgassystem, 5 kablar inga problem va? Gissa igen! 2 timmar!!! det tog 2 jävla timmar att koppla in styrdosan till systemet, bara att hitta rätt kablar som man skulle leecha på va en jävla fars...
Men efter att ha gått igenom R34ans verkstads handbok och ett par timmar dagarna innan på Google för att hitta en översättning eller liknande så fick jag ihop ett halv bra schema.
Så efter att jag monterat tillbaka allt och satt på minus kabeln på batteriet så med spänning slog jag på tändningen. EUREKA det funkar!!!
Jag behöver nog göra någon inställning på kontroll dosan, men när man har spjället stängt så lyster dosan grönt, när man har spjället öppet så lyser dosan rött.
I veckan så monteras det på bilen tillsammans med mina ny renoverade fälgar.
JAAAAAAAA! Mina däck har kommit! Så idag hämtade jag dom från min däck sponsor Gummicentralen Ivarsson. Fick ut en uppsättning sprillans nya Yokohama Advan Sport, och tillsammans med Interas renoverade fälgar blev det skit nice att äntligen få bilen av pall bockarna och ner på betongen.
Innan moment dragning.
Damm helvete på bara en månad blir det massvis så ut i friska ehm moln vädret för en tvätt innan jag rullar mot besiktningen i morgon efter jobbet.
Damm, tycker inte om...
Ahh sommar.
Nu är det bara på ställning och tjaffs med besiktningen kvar, sen är det åka resten av sommaren och bara njuta av att äga en R34 GT-R. Vad gömmer sig i slutet på en liten grus väg bakom en hus länga?
Sådär. Tvättad. Torkad. Och undan ställd för natten.
Senast redigerat av Works (25 maj 2010)
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Hur kan man få turboras på en Skyline r34 gtr? Jag menar när man lägger så mycket pengar på en bil så förväntar man ju sig att det skall hålla en längre tid!
Kan hända vilken bil som helst och bero på 1000 olika saker
neeeee. fan så trisst.. og nu i beste sommertiderene... hur gör du nu då ? vilka turbos siktar du inn?
eventuelt så har jeg 2stk hks gt-ss turbos til salu, klarar rundt 600 häst.
har tenkt å byte upp mig .men planen var å gör d til hösten.
Jag siktar på nått bolt on för jag vill inte bygga om till singel eller behöva köra custom delar, så garret med metall impellers turbos eller HKS kanske.
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Hur kan man få turboras på en Skyline r34 gtr? Jag menar när man lägger så mycket pengar på en bil så förväntar man ju sig att det skall hålla en längre tid!
hörru du skrev svaret på frågan själv..
Mycket pengar och FÖRVÄNTAR sig = RAS
Mycket pengar och KUNSKAP = det håller
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Hur kan man få turboras på en Skyline r34 gtr? Jag menar när man lägger så mycket pengar på en bil så förväntar man ju sig att det skall hålla en längre tid!
hörru du skrev svaret på frågan själv..
Mycket pengar och FÖRVÄNTAR sig = RAS
Mycket pengar och KUNSKAP = det håller
Jag förväntade mig inte att dom skulle hålla men jag hoppades på att dom skulle ge upp på sensommaren eller tidig höst så jag hade haft tid att åka mer med bilen.
Men detta ger mig chansen att byta till bättre aggregat som klarar av mer ladd och som har bättre lager i sig.
Men efter som min bil är importerad så finns det inget som tyder på att den inte vart hårt körd även i sitt hemland. För dom kan ju plockat av trim osv innan dom sålde den.
Mvh Danne
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Hur kan man få turboras på en Skyline r34 gtr? Jag menar när man lägger så mycket pengar på en bil så förväntar man ju sig att det skall hålla en längre tid!
hörru du skrev svaret på frågan själv..
Mycket pengar och FÖRVÄNTAR sig = RAS
Mycket pengar och KUNSKAP = det håller
Jag förväntade mig inte att dom skulle hålla men jag hoppades på att dom skulle ge upp på sensommaren eller tidig höst så jag hade haft tid att åka mer med bilen.
Men detta ger mig chansen att byta till bättre aggregat som klarar av mer ladd och som har bättre lager i sig.
Men efter som min bil är importerad så finns det inget som tyder på att den inte vart hårt körd även i sitt hemland. För dom kan ju plockat av trim osv innan dom sålde den.
Mvh Danne
har inte läst din tråd, men av han citerade så menade jag i sig så att bygger man med mycket pengar och förväntar sig de ska hålla bara för att de är de värstaste värsta man kan köpa så leder det ofta till ras också..
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Jag förväntade mig inte att dom skulle hålla men jag hoppades på att dom skulle ge upp på sensommaren eller tidig höst så jag hade haft tid att åka mer med bilen.
Men detta ger mig chansen att byta till bättre aggregat som klarar av mer ladd och som har bättre lager i sig.
Men efter som min bil är importerad så finns det inget som tyder på att den inte vart hårt körd även i sitt hemland. För dom kan ju plockat av trim osv innan dom sålde den.
Mvh Danne
har inte läst din tråd, men av han citerade så menade jag i sig så att bygger man med mycket pengar och förväntar sig de ska hålla bara för att de är de värstaste värsta man kan köpa så leder det ofta till ras också..
Jo men precis men tänk sen att Nissan offrade en del när dom satte i keramiska turbo impellers i den här bilen på senare modellerna så övergick dom till Inconell impellers. Så jag förstår precis.
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Efter som att jag är så dålig på att skriva här om min bil så tar jag an snabb genomgång av sommaren.
1. Inget turboras! (YAY!!!) Det va det bakre kröken från turbon som släppt så efter 5 "helvete" och 10 "BULT JÄVEL!" så fick jag fast båda 13mm bultarna.
2. Efter det så har jag lagt nästan 900mil utan några större problem.
3. Första servicen i min ägo kommer nu vid 7000mil. Så ett HKS panel filter (Tack Jocce på JRM) och Castrol olja och filter kommer i morgon.
Fick ett pris iaf på SCF Katrineholm för Outstanding car, det va riktigt kul att få pris men det va bara 8 bilar där vid pris utdelningen så alla fick ju pris.
Senast redigerat av Works (31 augusti 2010)
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.