linuslinje skrev:
Streama spotify genom iphone som inte är jailbreakad med programmet backgrounder är helt hopplöst. Då man inte kan multitaska (köra flera program samtidigt) på Iphone original. Så varenda gång du får ett sms, vill kolla sms, ringa, gpsa så kommer den stänga av spotify åt dig och så fort man startar spotify igen så får du välja playlist, välja låten du var på och gör om allt igen.
De som har negativ erfarenhet av laptop-ljudkort av 2009 års modell får gärna skriva det här vilka märken och modeller i tråden istället för att häva ut er rena åsikter om gamla datorer med ännu äldre kretskort.
Fördelen att ha en laptop/skärm kopplad till dator i bilen är alla möjligheter man kan göra.
GPS i stort format, kan se satellitfoton direkt m.m.
Bilen gps-trackas direkt och allt loggas.
Musik genom spotify, mp3, youtube.
Se film genom youtube, tvplaykanalerna. Själv kan jag streama ~30TB nerpackad film hemifrån till mina passagerare under långturer.
Kommunicera med vänner.
Koppla in webcam och köra livefeed.
Finns många roliga/nyttiga fördelar både privat och i tjänsten när man behöver det.
Givetvis bör man inte använda det under färd...
Kan hålla med om att man är begränsad med Iphone eller Android så vill man mer än streama musik så är ju självklart en bärbar dator att föredra. Jag har en HP 10" liggandes som jag funderat på att kanske koppla in i bilen sen. Där är man dock även där begränsad pga liten skärm samt ingen CD/DVD läsare.
Äh, det finns många fördelar för den som vill det. Är man inte intresserad så behöver man ju faktiskt inte ha det?
Visst finns det en hel de trevliga Apps till iphone/android, men det är låsta miljöer där man är begränsad. Jag vill kunna göra vad jag vill med mina saker.