Hejsan, är så att jag håller på att förstå mig på att koppla in 2st extralysen på min bil (740), så drog till biltema o köpte ett sånt där kit med relä o kabel osv.
Men problemet är att jag knappt förstår hur jag ska göra för att koppla in dom!
Att en ska till jord o den andra till batteriets pluspol fattar jag, lika med att den blåa ska till extralysena och att den gröna ska kopplas till kabeln som ger ström till helljuset (eller vad det är).
Har iaf mätt med mätpenna och multimeter och har hittat att kabeln som ger 12v när ja slår på helljuset är den vitblåa (iaf på vänster lykta)
Men problemen är mer det praktiska, hur ska jag koppla in den gröna på kabeln till helljuset?
Kan jag ta en sån där "klämma" (som man stoppar in 2 kablar i och "stänger ihop") för att skarva på den på den eller hur ska jag göra?
Och hur ska jag skarva ihop den blåa kabeln med de båda plus-kablarna från lysena?
Har experimenterat i tanken att ta 3st såna där kabelskor med "hålanslutningar" och skruva ihop dessa 3 med skruv, mutter o låsbricka men det känns varken rätt eller säkert.
Bifogar en bild på hur jag har tänkt, bara en väldigt snabb skiss som ni får försöka gissa er till vad det föreställer.
Snälla hjälp mig nu så detta blir klart innan vintern e slut o jag inte behöver dom längre. ;D