3313
Sök

Nissan s13 (sr20det) ingen ca18det här inte!

795 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#541
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224705_211334752229415_100000586767499_770009_5372130_n.jpg

/Tack Kimmy moto!
Senast redigerat av Marcus_s13_sr20det (25 april 2011)

Nissan Skyline R32GTR

113 Inlägg
25 april 2011
#542
Riktigt fet!

795 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#543
g0rra skrev:
Riktigt fet!

Tack så mycket.

jag väntar nu bara på mina nya fälgar. hoppas dom kommer redan i veckan:P

Nissan Skyline R32GTR

113 Inlägg
25 april 2011
#544
väntar med spänning på att se den med dom nya fälgarna:D

795 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
#545
g0rra skrev:
väntar med spänning på att se den med dom nya fälgarna:D

Tyvärr har jag inte hört något ifrån dom med jag hoppas att dom kommer här nu i vecka:D

Va ju i karlskrona i helgen
http://images5.bilddagboken.se/18/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/49250_1304274662.jpg

Sen hittade jag en fin bild som kimmy har tagit
http://images5.bilddagboken.se/27/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/85952_1304274706.jpg

Nissan Skyline R32GTR

349 Inlägg
1 maj 2011
#546
camaro67 skrev:
Leaf skrev:
Trevligt att se fler som konverterar smile

Har du möjligtvis en kontakt på där du köpte motorn ifrån som du vill dela med dig av?
Även jag ska ju konvertera som du vet, sitter på exakt samma motor som dig med (SR20DET blacktop från en japspec s13 från 98) och en databox, men ingen motorhärva så jag måste få tag på en relativt snart så jag kan börja skarva ihop elen.
Funkar tydligen inte med en härva från en s14 vad jag förstått så då är det att handla utifrån som gäller.

För att svara Alexxe:
S13 såldes fram tills 98 eller om det var 99?? t.om. i Japan och i de senare modellerna så sålde de med SR20DET inte helt koll på när de började med SR motorn.
Men det är iaf en Blacktop utan VTC smile.

Tror det va 94 de började köra med sr20det.

Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din big_smile

Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. smile Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.

Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!


487 Inlägg
795 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#548
Ertiyed skrev:
camaro67 skrev:
Leaf skrev:
Trevligt att se fler som konverterar smile

Har du möjligtvis en kontakt på där du köpte motorn ifrån som du vill dela med dig av?
Även jag ska ju konvertera som du vet, sitter på exakt samma motor som dig med (SR20DET blacktop från en japspec s13 från 98) och en databox, men ingen motorhärva så jag måste få tag på en relativt snart så jag kan börja skarva ihop elen.
Funkar tydligen inte med en härva från en s14 vad jag förstått så då är det att handla utifrån som gäller.

För att svara Alexxe:
S13 såldes fram tills 98 eller om det var 99?? t.om. i Japan och i de senare modellerna så sålde de med SR20DET inte helt koll på när de började med SR motorn.
Men det är iaf en Blacktop utan VTC smile.

Tror det va 94 de började köra med sr20det.

Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din big_smile

Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. smile Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.

Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!

Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.

Nissan Skyline R32GTR

795 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#549
_NeeX_ skrev:
Tänkte bara på varför dumpventilen sitter före intercoolern?

Pga att jag inte viste om den skulle gå redigt med en öppen dump så va det nämre ner till turbon om jag behövde köra en återcirkulerande dump:)

Nissan Skyline R32GTR

349 Inlägg
2 maj 2011
#550
Marcus_s13_sr20det skrev:
Ertiyed skrev:
camaro67 skrev:

Tror det va 94 de började köra med sr20det.

Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din big_smile

Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. smile Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.

Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!

Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.

Ja jag läste igenom hela tråden och jag tycker det ser riktigt bra ut! smile


487 Inlägg
2 maj 2011
#551
Marcus_s13_sr20det skrev:
_NeeX_ skrev:
Tänkte bara på varför dumpventilen sitter före intercoolern?

Pga att jag inte viste om den skulle gå redigt med en öppen dump så va det nämre ner till turbon om jag behövde köra en återcirkulerande dump:)

Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?


795 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#552
_NeeX_ skrev:
Marcus_s13_sr20det skrev:
_NeeX_ skrev:
Tänkte bara på varför dumpventilen sitter före intercoolern?

Pga att jag inte viste om den skulle gå redigt med en öppen dump så va det nämre ner till turbon om jag behövde köra en återcirkulerande dump:)

Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?

Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.

Nissan Skyline R32GTR

795 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#553
Ertiyed skrev:
Marcus_s13_sr20det skrev:
Ertiyed skrev:

Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. smile Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.

Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!

Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.

Ja jag läste igenom hela tråden och jag tycker det ser riktigt bra ut! smile

Tackar.

har ni fråger så bara ställ dom

Nissan Skyline R32GTR

487 Inlägg
2 maj 2011
#554
Marcus_s13_sr20det skrev:
_NeeX_ skrev:
Marcus_s13_sr20det skrev:

Pga att jag inte viste om den skulle gå redigt med en öppen dump så va det nämre ner till turbon om jag behövde köra en återcirkulerande dump:)

Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?

Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.

Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!

Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger! wink


795 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#555
_NeeX_ skrev:
Marcus_s13_sr20det skrev:
_NeeX_ skrev:
Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?

Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.

Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!

Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger! wink

Dumpen ska egentligen sitta mellan turbo och ic..... sitter den efter så har du kylt ner luft i onödan som du sen släpper ut
Senast redigerat av Marcus_s13_sr20det (2 maj 2011)

Nissan Skyline R32GTR

487 Inlägg
3 maj 2011
#556
Marcus_s13_sr20det skrev:
_NeeX_ skrev:
Marcus_s13_sr20det skrev:

Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.

Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!

Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger! wink

Dumpen ska egentligen sitta mellan turbo och ic..... sitter den efter så har du kylt ner luft i onödan som du sen släpper ut

Stämmer inte, när spjället stängs är trycket som högst vid spjället då turbon fortfarande laddar ut luft. Luften trycks alltså mot spjället. Sitter inte en dumpventil så nära spjället som möjligt kommer luften ändra riktning och gå bakåt (negativ flödesriktning) och krocka med luften som fortfarande strömmar ur turbon men inte hunnit genom dumpventilen. Där trycket är högst släpps luften ut snabbast, men förutom det har kall luft mindre volym än varm luft och kan därför dumpas snabbare!

Hoppas detta hjälpte. smile


Mvh.


795 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
#557
Idag har jag bytt pinnbultar runt om o sen 18mm spacer fram o 15mm bak smile

Här har ni lite bilder.

jag kunde inte välja så jag laddade upp alla bilderna (A)

http://cdn05.dayviews.com/55/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/68140_1305835920/nya_spacers_o_falgarna_ar_pa.jpg

http://cdn05.dayviews.com/59/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/86606_1305835922.jpg

http://cdn05.dayviews.com/53/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/66771_1305835925.jpg

http://cdn05.dayviews.com/54/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/23435_1305835928.jpg

http://cdn05.dayviews.com/57/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/58804_1305835930.jpg

http://cdn05.dayviews.com/54/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/79309_1305835939/kvallsbilder.jpg

http://cdn05.dayviews.com/55/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/68085_1305835941.jpg

http://cdn05.dayviews.com/60/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/40682_1305835943.jpg

http://cdn05.dayviews.com/58/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/88837_1305835948.jpg

http://cdn05.dayviews.com/59/_u2/_u2/_u1/_u6/_u2/_u0/u2216202/93255_1305835950/kvallsbilder.jpg

Nissan Skyline R32GTR

7 120 Inlägg
19 maj 2011
#558
Snyggt! Skulle varit lite lägre bara wink Sen hade jag flyttat bak skylten du har fram nu och sen beställt en liten VV-skylt om jag var du smile

795 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
#559
Aerodynamik skrev:
Snyggt! Skulle varit lite lägre bara wink Sen hade jag flyttat bak skylten du har fram nu och sen beställt en liten VV-skylt om jag var du smile

max 1cm fram isåfall o 5mm bak för annars får jag en bil som jag inte kan köra med.

sänkas bara för att det ska se bra ut njaa jag vill kunna plåga bilen med utan att det ska skrapas sönder innerskärmar mm hoppas alla ni som läser detta förstår vad jag menar.

skyltar ska beställas:D

Nissan Skyline R32GTR

25 Inlägg
20 maj 2011
#560
Fan vad frän den hade blivit om du hade valsat skärmarna lite till så att du hade fått 5mm läpp på skärmarna då hade du fått en fet stance på kärran plus att den klarar bes. För nu e det på gränsen tror jag. Fett najs e det iaf



Sök