Har du möjligtvis en kontakt på där du köpte motorn ifrån som du vill dela med dig av? Även jag ska ju konvertera som du vet, sitter på exakt samma motor som dig med (SR20DET blacktop från en japspec s13 från 98) och en databox, men ingen motorhärva så jag måste få tag på en relativt snart så jag kan börja skarva ihop elen. Funkar tydligen inte med en härva från en s14 vad jag förstått så då är det att handla utifrån som gäller.
För att svara Alexxe: S13 såldes fram tills 98 eller om det var 99?? t.om. i Japan och i de senare modellerna så sålde de med SR20DET inte helt koll på när de började med SR motorn. Men det är iaf en Blacktop utan VTC .
Tror det va 94 de började köra med sr20det.
Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din
Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.
Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!
Har du möjligtvis en kontakt på där du köpte motorn ifrån som du vill dela med dig av? Även jag ska ju konvertera som du vet, sitter på exakt samma motor som dig med (SR20DET blacktop från en japspec s13 från 98) och en databox, men ingen motorhärva så jag måste få tag på en relativt snart så jag kan börja skarva ihop elen. Funkar tydligen inte med en härva från en s14 vad jag förstått så då är det att handla utifrån som gäller.
För att svara Alexxe: S13 såldes fram tills 98 eller om det var 99?? t.om. i Japan och i de senare modellerna så sålde de med SR20DET inte helt koll på när de började med SR motorn. Men det är iaf en Blacktop utan VTC .
Tror det va 94 de började köra med sr20det.
Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din
Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.
Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!
Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.
Kan säga att jag har sett min kompis baklucka och det såg inte lika roligt ut som din
Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.
Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!
Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.
Ja jag läste igenom hela tråden och jag tycker det ser riktigt bra ut!
Nu är där visserligen en massa sidor emellan men i japan hette ju denna modell dessutom 180sx pga 1.8 litersmotorn. Konstigt att den fick namnet 200sx i Sverige då det inte sitter en 2liters motor i den svenske.
Nåja nu ska jag läsa vidare! Verkar vara ett riktigt trevligt bygge!
Ja det är en bra fråga. men jag hoppas att du gillar mitt projekt för det finns mycket gott o titta på här.
Ja jag läste igenom hela tråden och jag tycker det ser riktigt bra ut!
Pga att jag inte viste om den skulle gå redigt med en öppen dump så va det nämre ner till turbon om jag behövde köra en återcirkulerande dump:)
Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?
Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.
Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!
Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger!
Men oavsett typ så ska ju dumpventilen monteras så nära spjället som möjligt, om jag inte missuppfattade dig nu?
Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.
Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!
Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger!
Dumpen ska egentligen sitta mellan turbo och ic..... sitter den efter så har du kylt ner luft i onödan som du sen släpper ut
Senast redigerat av Marcus_s13_sr20det (2 maj 2011)
Det funkar kalas för mig så. ja jag hänger inte upp mig på det.
Tycker du ska byta sida på dumpventilen, no offence alls... men de är ren fakta att den jobbar bäst närmast spjället! Du får ut övertrycket i rören + intercooler snabbast vilket låter turbon jobba bättre!
Gillar projektet förövrigt, om jag inte redan nämnt det 5 gånger!
Dumpen ska egentligen sitta mellan turbo och ic..... sitter den efter så har du kylt ner luft i onödan som du sen släpper ut
Stämmer inte, när spjället stängs är trycket som högst vid spjället då turbon fortfarande laddar ut luft. Luften trycks alltså mot spjället. Sitter inte en dumpventil så nära spjället som möjligt kommer luften ändra riktning och gå bakåt (negativ flödesriktning) och krocka med luften som fortfarande strömmar ur turbon men inte hunnit genom dumpventilen. Där trycket är högst släpps luften ut snabbast, men förutom det har kall luft mindre volym än varm luft och kan därför dumpas snabbare!
Snyggt! Skulle varit lite lägre bara Sen hade jag flyttat bak skylten du har fram nu och sen beställt en liten VV-skylt om jag var du
max 1cm fram isåfall o 5mm bak för annars får jag en bil som jag inte kan köra med.
sänkas bara för att det ska se bra ut njaa jag vill kunna plåga bilen med utan att det ska skrapas sönder innerskärmar mm hoppas alla ni som läser detta förstår vad jag menar.
Fan vad frän den hade blivit om du hade valsat skärmarna lite till så att du hade fått 5mm läpp på skärmarna då hade du fått en fet stance på kärran plus att den klarar bes. För nu e det på gränsen tror jag. Fett najs e det iaf