2532
Sök

Dålig värme i kupen på volvo 745 gl - 90

1 210 Inlägg
27 december 2009
Du har luft i systemet!! luftficka kan få de att bete sig så här som du beskriver de med varmt övre slangen och den undre kallare... spola rent nu.. sen ny termostat inte beggad som du satt dit! inte biltema köp mekonomen sen en vinter termostat... börja där nu smile

Sen för guds skull. varm kör med full fläkt på ... annars eleminerar du inte luft fickan som kan bli..
Senast redigerat av Ekis! (27 december 2009)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Du har luft i systemet!! luftficka kan få de att bete sig så här som du beskriver de med varmt övre slangen och den undre kallare... spola rent nu.. sen ny termostat inte beggad som du satt dit! inte biltema köp mekonomen sen en vinter termostat... börja där nu smile

Sen för guds skull. varm kör med full fläkt på ... annars eleminerar du inte luft fickan som kan bli..

Alltså måste det vara en luft ficka någonstans i motorn elr i kylaren ??
Ska försöka hitta någon som har varm vatten och kan hjälpa mig att spola rent hela systemet inklusive värme paketet .
Hur ska man spola rent motorn då ?? vilket sätt är det bästa ??   
Sen måste jag bara tillägga att jag inte satte dit någon begagnad termostat utan en sprillans ny volvo orginal vintertermostat faktiskt !
När man varmkör, är det någe mer än full fläkt och full värme som man ska tänka på då ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

469 Inlägg
27 december 2009
du bör ställa bilen i svag uppförslutning då försvinner luften betydligt lättare. Mvh

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Fetast i stan !!
991 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
ska jag spola rent hela systemet elr är det bara värmepaketet jag ska spola rent ??

1 339 Inlägg
27 december 2009
Klorin_Elvis skrev:
ska jag spola rent hela systemet elr är det bara värmepaketet jag ska spola rent ??

Bara värmepaketet http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p … mp;t=60539

1 210 Inlägg
28 december 2009
Volvo740an skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Bara värmepaketet http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p … mp;t=60539

Tycker du även ska spola rent i kylaren oxå och om man nu ska vara petig då eftersom du endå är igång varför inte spola rent hela??  smile  sen när du plockat ihop allt igen så låt bilen stå på tomgång full fläkt och värme på..  och så kan du klämma på slangarna till och från kylaren.. dom grova. smile hjälper till att klämma ur luften ur systemet smile kan även låta den stå i svag uppförs lut om de jävlas... men ska inte behövas... lycka till
luftfickan finns nog troligast i värme paketet..
mvh
Senast redigerat av Ekis! (28 december 2009)

jabaär
103 Inlägg
30 december 2009
jag misstänker vattenpumpen ,låter som det när du beskriver problemet ,hade så på min gamla 240  en gång i tiden, känn om den glappar,bytte den sen bidde det sååå gooo värme igen

Fetast i stan !!
991 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Men om då pumpen pumpar dåligt , borde inte tempen stiga en aning då ??

961 Inlägg
30 december 2009
hade samma sympton som dig innan jag bytte termostat , efter de så har det funkat kanon ! köpte en 92graders termostat ..

Pure DieselPower

1 210 Inlägg
30 december 2009
Jo som du säger så borde tempen stiga... men de kan ta tid... du får tänka på att de är vinter... smile
sen behöver den inte stiga...

jabaär
103 Inlägg
30 december 2009
om det är kallt så märks det inte i första taget. men prova att byta ternostat om du inte gjort det 92 graders , lätta på remmen till pumpen o känn om den är glapp eller läkage , du är ju igång så testa .

Fetast i stan !!
991 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hej gott folk smile  nu har jag fått värme i bilen igen smile (underbart)
Fick hjälp av min polares farsa att spola rent värmepaketet och sen varmkörde jag den riktigt ordentligt efteråt på tomgång och åkande med full värme och full fläkt på smile 

men en sak stör jag mig på fortfarande, och det är det att det inte blir riktigt bra värme i bilen förrens man börjar köra med bilen även fast man stått på tomgång tills tempen visar normalt .  vad kan det vara ?   Men jävlar vilken goo värme det blir sen när man börjar rulla smile
motorn blir kall väldigt fort oxå men det kanske är normalt när det är så kallt ute ??

Tack alla som varit med och hjälpt mig smile  väldigt tacksam smile    Mvh Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (3 januari 2010)

Sök