3019
Sök

Sjukt långsam hårväxt i ansiktet! Är jag ensam?

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Hallå!

Till att börja med så ska jag snabbt förklara varför jag gör tråden i offttopic på garaget av alla ställen yikes

Det är så att på nästan alla andra forum där jag haft någon fråga i liknande kategorier så har folk varit otrevliga och omogna! Här på Garaget är folk alltid lika trevliga och jag trivs verkligen här. Dessutom så hänger det nog en stor del ungkarlar/män här på forumet = Perfekt för min fråga, så nu till frågan:

Varför får jag knappt någon hårväxt i ansiktet? Är det fler som har samma problem som jag och när "kom ni ikapp" isåfall? Har rätt dålig hårväxt över hela kroppen, t ex hår under armarna fick jag för först ca 2-3 år sen, mage och bröst är så gott som ingenting. och ja, ansiktet är otroligt segt, får ju lite fina fjun på överläppen men sen är det inte mer. Och jag skäms över detta. Eftersom att jag fyller 19 i mars...

Tycker rent ut sagt att detta är ett rätt pinsamt problem för det mesta. Känner mig både omanlig och omogen. Har aldrig haft någon vidare hårväxt nånstans på kroppen och det gör att man känner sig som en midpubertal 12 åring jämte sina kompisar! Har lärt mig att inte ta så hårt på problemet då många påpekar att jag ska se det som något skönt och positivt, jag slipper ju raka mig vareviga dag. Men som sagt, jag känner mig omanlig och omogen och det är inge vidare kul. Jag mår rentutav dåligt av det här problemet precis som att folk som får ovanligt mycket hår stör sig på det istället.

Så ja, finns det någon som upplevt samma sak eller som har någon kompis/släkting som har samma problem? För jag är nyfiken på ungefär vilken ålder som är "max"

Vet inte om jag ska känna mig patetisk eller bara frågvis. Men jag hoppas någon har ett svar iallafall och att folk förstår mig, tack på förhand

Mvh Jonas

945 Inlägg
8 januari 2010
Jag har alltid haft otroliga mängder med hår överallt.

Börjar nertill och följer hela vägen till topp.
Matta på både rygg och mage, brösthår som går ihopa med skägg.

När du väl får ditt förbannade hår så kommer du önska att du kunde få det ogjort!

Tips? Raka dig varje dag i ansiktet och återkom med frågan om 6mån så ska du få se.
Sen har vissa mindre hårväxt än andra. Vissa har även fått det rent sjukligt.

*edit* Ja tycker att det är ett lite roande inlägg. roll
Senast redigerat av Bjare (8 januari 2010)

-utan 940
1 728 Inlägg
8 januari 2010
När jag gjorde lumpen var det flera stycken som aldrig behövde raka sig medans jag och några till fick omvisitation av rakningen så det är inte helt ovanligt. Oroa dig inte, skägget kommer. smile

Diktator
968 Inlägg
8 januari 2010
hahaha... bäst ever...

aja, om ämnet, jag har en polare som jag brukar tävla om vem som kan odla mest skägg med... dock så får han lite fjun på hakan och sen ovanför läppen, annars är han babies len, och han är 23 så räkna med att du aldrig kommer få något mer om du inte redan fått börjat wink för övrigt är det jääävla segt att ha skägg om man har en tjej som inte föredrar att få huden lite lätt rispad varje gång man inte pallat rakat sig...

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
8 januari 2010
En polare till mig fyller 30 i maj och han har inte mycket skäggväxt heller! Inte ens en gång i veckan behöver han raka sig! Fatta vad avundsjuk jag är. Skitjobbigt att raka sig ju! Jag har dessutom väldigt känslig hud på halsen så det gör det ännu värre!
Min svåger har det tvärtom mot polaren, hårig överallt och rakar han sig på morgonen har han helskägg på kvällen igen. Stackars!

Va nöjd och glad. De flesta tjejerna kysser hellre en slät kind, eller hånglar med nån som inte sticks, än tvärtom! Finns såklart undantag med.

/Mattias

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Nu skrev 4 pers på en gång så jag svarar till alla lite snabbt:)

Antar att jag inte lär få vidare mycket skägg då om det är så segt såhär "långt" in på livet. Men nu kom det ju fler "var nöjd, du slipper raka dig" kommentarer så.. Det fick mig faktiskt att känna mig smått road istället:cool:

Detdär om att tjejer gärna slipper en stubbig/hårig kind stämmer nog ja! Min flickvän klagar när jag rakat bort det lilla jag har så:| Well well, jag må inte bli nån ZZ Top medlem men jag antar att jag får mer fritid över istället, haha. Får se det från den ljusa sidan antar jag, men som sagt. Man känner sig ju inte sådär vidare manlig direkt, inte gör det saken bättre när jag hatar öl också(Jag förstår faktiskt inte vad fan det är som är så jävla AWESOME med öl eller någon alkoholhaltig dryck överhuvudtaget)! Fan, tur att jag har flickvän åtminstonde neutral
Senast redigerat av Jonasblomstedt (8 januari 2010)

945 Inlägg
8 januari 2010
Jonasblomstedt skrev:

Antar att jag inte lär få vidare mycket skägg då om det är så segt såhär "långt" in på livet. Men nu kom det ju fler "var nöjd, du slipper raka dig" kommentarer så.. Det fick mig faktiskt att känna mig smått road istället:cool:

Detdär om att tjejer gärna slipper en stubbig/hårig kind stämmer nog ja! Min flickvän klagar när jag rakat bort det lilla jag har så:| Well well, jag må inte bli nån ZZ Top medlem men jag antar att jag får mer fritid över istället, haha. Får se det från den ljusa sidan antar jag, men som sagt. Man känner sig ju inte sådär vidare manlig direkt, inte gör det saken bättre när jag hatar öl också(Jag förstår faktiskt inte vad fan det är som är så jävla AWESOME med öl eller någon alkoholhaltig dryck överhuvudtaget)! Fan, tur att jag har flickvän åtminstonde neutral

Jag tycker att vi försöker runda av där lol

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 januari 2010
Bjare skrev:
Jonasblomstedt skrev:

Jag tycker att vi försöker runda av där lol

kan bara instämma med inläggen över, var du glad att det inte växer så förbannat, det är bara arbete med att får bort det och sveda efteråt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Licenssvetsare
927 Inlägg
8 januari 2010
Jonasblomstedt skrev:

Håret på kroppen har inget med manligheten o göra, det är hur du beter dig annars, bete dig manligt så ska du se att du känner dig manlig sen! wink

945 Inlägg
8 januari 2010
dcay skrev:
Jonasblomstedt skrev:
Text

Håret på kroppen har inget med manligheten o göra, det är hur du beter dig annars, bete dig manligt så ska du se att du känner dig manlig sen! wink

Oh no, he didnt.

12 086 Inlägg
8 januari 2010
Behåring är ytterst individuellt, visa har mer hår än andra.
Är du 19 kommer du troligen inte få så mkt hår på kroppem om du inte har det än, men det kan komma senare.
Skäggväxt kommer senare, de kan växa upp över 25 års åldern. Men återigen lär du nog inte få något jätteskägg med tanke på din behåring nu.

12 086 Inlägg
8 januari 2010
matteeee skrev:
Va nöjd och glad. De flesta tjejerna kysser hellre en slät kind, eller hånglar med nån som inte sticks, än tvärtom! Finns såklart undantag med.

Ja vart tog kvinnorna som gillar manlighet vägen? En len kind känns väldigt omanligt när man lägger upp det på det viset. 3dagarsstubben alla dagar i veckan smile

4 001 Inlägg
8 januari 2010
JapMax skrev:
Behåring är ytterst individuellt, visa har mer hår än andra.
Är du 19 kommer du troligen inte få så mkt hår på kroppem om du inte har det än, men det kan komma senare.
Skäggväxt kommer senare, de kan växa upp över 25 års åldern. Men återigen lär du nog inte få något jätteskägg med tanke på din behåring nu.

jepp, så är det, var glad så länge du får ha håret kvar på huvudet, en klasskompis blev i stort sett flint mellan 18 & 19 års ålder, inte så roligt.

Jag hade inte så mycket skägg när jag var 18-19 men nu får jag det andra kallasr för "3-dagars" på 1 dag sad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Svetsare
3 150 Inlägg
8 januari 2010
Fyller 20 i sommar och har inte heller särskilt snabbväxt skägg. Rakar mig kanske 1 ggr/ veckan.  Dock har jag "raggarsträng" eller va fan det kallas och lite går på magen, samt mustacsh (stavning?) men just skägget är rätt segt på att växa.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

3 113 Inlägg
9 januari 2010
här växer skägget nästan bara under hakan o litegrann ner till halsen.. mustaschen är rätt seg dock.
Har det jobbigt på morgonvisiteringen i lumpen vill jag säga då jag måste raka min haka o hals rätt ofta.

Men nu har jag sparat skiten under jul o nyår så nu får jag nog få behålla det smile

om ni har små hår på tårna så är det täcken på att ni är friska wink

Semper Fi

1 210 Inlägg
9 januari 2010
Hade inte heller nån jätte skägg växt i början.. visst när man gick i gymnasiet ville man väll de... men att raka sig är både jobbigt och inge bra för huden... så va glad och inte orolig smile du kommer få mera skäggväxt så är de bara... om de nu är nått att sträva efter de tycket jag då inte hehe smile   exet gnällde på mig när jag sparade för länge typ en vecka... men huuuuuur skönt som helst.. Vem har tid att raka sig??? tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 januari 2010
Jobbigt som faan att raka sig. Så var glad så länge du får vara glad, för jag tror det kommer börja växa så småningom.

Sen, tycker man inte om öl så lär man sig att tycka om det smile haha. Nää skämt och sido, det kanske är likabra att hålla sig ifrån sånt man inte gillar.. man ska inte göra nåt bara för att andra gör det. smile

Ha det så bra och lycka till med odlingen wink Gå bara in på några Ebay nitar om dundermedlet som får skägget att växa 3cm/dag ^^

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

HEAVY METAL
765 Inlägg
9 januari 2010
jag e 29 år.. Alltid önskat mig grov skäggväxt då jag e hårdrockare som man sa förr i tiden.. då ska de va mycket skägg o gärna långt.,! Men men.. jag har ganska mycket skägg växt men det sitter ganska glest så det ser jävligt mongo ut när det blir lite längre.. Vilket jag stört mig på en del... men men.,! jag är iofrs annars rätt hårig på kroppen och det e fan bara kass!!! så som sagt.. va glad så länge du slipper det e fan rätt skönt va ?

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
9 januari 2010
jag själv har skägg och mustasch och måste säga att det är jävligt opraktiskt när man käkar,visst du sparar ju lite mat i skägget men;) tex pizza ska vi inte prata om smile tycker också det är så jävla tråkigt att raka sig men det är ju ett nödvändigt ont smile

671 Inlägg
9 januari 2010
Var glad att du slipper skägg o hår !
Tänk på oss som inte blir av med det ska vi byta ; )
Jag skulle gärna slippa raka mig
FYYYFAAN vad skönt det vore...

Sök