Jonasblomstedt skrev:
Hallå!
Till att börja med så ska jag snabbt förklara varför jag gör tråden i offttopic på garaget av alla ställen
Det är så att på nästan alla andra forum där jag haft någon fråga i liknande kategorier så har folk varit otrevliga och omogna! Här på Garaget är folk alltid lika trevliga och jag trivs verkligen här. Dessutom så hänger det nog en stor del ungkarlar/män här på forumet = Perfekt för min fråga, så nu till frågan:
Varför får jag knappt någon hårväxt i ansiktet? Är det fler som har samma problem som jag och när "kom ni ikapp" isåfall? Har rätt dålig hårväxt över hela kroppen, t ex hår under armarna fick jag för först ca 2-3 år sen, mage och bröst är så gott som ingenting. och ja, ansiktet är otroligt segt, får ju lite fina fjun på överläppen men sen är det inte mer. Och jag skäms över detta. Eftersom att jag fyller 19 i mars...
Tycker rent ut sagt att detta är ett rätt pinsamt problem för det mesta. Känner mig både omanlig och omogen. Har aldrig haft någon vidare hårväxt nånstans på kroppen och det gör att man känner sig som en midpubertal 12 åring jämte sina kompisar! Har lärt mig att inte ta så hårt på problemet då många påpekar att jag ska se det som något skönt och positivt, jag slipper ju raka mig vareviga dag. Men som sagt, jag känner mig omanlig och omogen och det är inge vidare kul. Jag mår rentutav dåligt av det här problemet precis som att folk som får ovanligt mycket hår stör sig på det istället.
Så ja, finns det någon som upplevt samma sak eller som har någon kompis/släkting som har samma problem? För jag är nyfiken på ungefär vilken ålder som är "max"
Vet inte om jag ska känna mig patetisk eller bara frågvis. Men jag hoppas någon har ett svar iallafall och att folk förstår mig, tack på förhand
Mvh Jonas