Då närmar jag mig slutet, och tänkte visa vad jag gjort och hur det blir.
A4-bakljus sågat, filat, "dremlat" tills A6-modulen får plats.
A6-LED-modul baksida
A4 lamphållare delad mitt av, banorna för p-ljus OCH broms återanvänder jag till A6-LED
A6-LED på plats i A4-glaset
Kabeldragning till yttre kontakter. P-ljus och broms ut via motstånd och in igen, den orangea är för ren broms, vilket inte finns på A4. Lösningen blev att relästyra P-ljus broms och få 12V endast vid broms.
Färdigt för att tätas. Original-kontakten till P-ljus, blinkers, back och broms-signal till relä används, inga ingrepp i bilen, så jag kan montera original-ljus om jag vill.
En gammal plast-burk fick sätta livet till, och "lite" silikon tätar. Den halva original-lamphållaren är tänkt att kunna tas loss för lampbyte utan att behöva täta om.
Motstånd göms under lyktorna i stötfångar-höljet. Monterade på kylfläns för att avleda värme.
Yttre klart! (Förutom 12V till bromsljusen som ska dras i helgen)
Tada... Den inre är min original med Lamin-X Gunsmoke film, därav nyansskillnden.
Inre delarna sågas på motsvarande sätt.
Dioderna till innern
Inre klart rent fysiskt, förutom tätningen på baksidan som återstår, och lite test med dimljuset.
Så långt är jag nu. Fyller på efter hand sen..