Miniupdate Har tvättat en del i motorrummet. Är inte klar på långa vägar, men det börjar ju se bättre ut iaf ;P skulle tagit in den i verkstaden igår, men det blev inte av, min kusin kom hit ist med sin ng900 så vi fick fixat lite på den istället Kanske blir att ta i den idag för lite svetsning! planerna just nu är besiktning i början eller mitten av maj så då ska väl det mesta vara klart förhoppningsvis
Oljetryckskontakten har sett sina bättre dagar
Tvättat lite iaf
Senast redigerat av jerkan_saab (14 mars 2010)
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Oom det är Bara man får fixat till allt så att man slipper greja hela tiden med den aa nu är det väl inte så farligt, har ju körkort som tidigast av början av maj men tills dess hoppas jag den är klar annars blir det att åka -86a istället
Vad är det som återstår att göra på bilen egentligen?
Yes! ska kolla ditt projekt sen med! Men det som skal göras är: [] byta bromsrör lite här och var i bilen [x] Laga framaxelbalken [] byta hjulcylindrar samt backar [] Svetsa en del återstående rost [/] lackbättra delvis gjort [] byta skufflucka [] byta tratt till oljestickan [] byta slang till vevhuset [] byta fönsterhiss VF [] Byta oljetryckskontakter
Säkert mer saker men inget jag kommer på just nu
Senast redigerat av jerkan_saab (16 mars 2010)
Ja du har det du gör iaf Hoppas den bli klar till BugRun nu då bara Själv blir det jobb hela sommarn så det blir nog inget BudRun den här sommaren häller.
Ja du har det du gör iaf Hoppas den bli klar till BugRun nu då bara Själv blir det jobb hela sommarn så det blir nog inget BudRun den här sommaren häller.
Ja det hoppas jag jasså? okej det var ju synd att du inte kan komma dit, har inte vart där innan så jag vet inte om det är något att missa eller inte
Blir ju helt klart finare efter lite tvättning Gött med rem från Volvo också haha Lycka till!
Tackar tackar! jo det blev faktiskt rätt så bra, får putsa mer sen när det finns tid över, måste fixa all den jobbiga rosten Haha klart det måste lite traktordelar i Golfen med nej men hitta en gammal rem från en Volvo hemma och den passa så aa varför inte Längtar just nu till att den är klar! bara gå ut till garaget och få skymten av en fräsh bil men sånna mirakel händer nog tyvärr inte men rost är väldigt långtråkigt att fixa haha
Ja men det finns fyra breddare kvar haha spännande hoppas inte de andra är värre bara jasså? dom va rötna på din eller? vet att mk1orna kan rosta rätt så friskt, den ena mk1an jag hade var genomröten värre än min Manhattan
Tjeeena det har inte skett så mkt på Golfen det senaste men lite har jag fått gjort iaf Fick bli lite vårbilder på Golfen med samt en rejäl städning i garaget där den står Ska kanske måla bromsoken med, tror ni det funkar med hammarlack? jag tror jag ska testa det iaf
Städning, båda pärlorna fick ut en sväng i vårvädret
Mkt jobb kvar
Dåligt me soppa
Fixa bromsar
Kanske måla lite? får se annars blir det ngn oljetectyl
Ha det gött och glöm nu inte att Kommentera!
Tackar! men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med rosten på typ länkarmarna och det, orkar faan inte slipa allt det för att sedan lacka skulle vilja veta om ett bra rostskyddsmedel som inte gör att det rostar mer bara, ren tectyl funkar inte vet jag iaf förslag? Mvh// Askelius