3318
Sök

pinsammaste ni gjort i trafiken?

66 Inlägg
3 juni 2006
En gång skulle jag imponera lite på polarna genom att göra en burnout. Varvade upp bilen släppte, upp kopplingen lite hastigt...kraftigt spinn på framhjulen....*KLONK*....och där rök drivaxeln. Istället för en rivstart så fick vännerna knuffa mig till närmsta parkering samtidigt som de gottade sig åt mitt lilla missöde. Kan tilläggas att det var min systers bil....

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 juni 2006
StiFf skrev:
MeloveGolf skrev:
Edit: Det var den 4:e växlelådan som rasade för mig inom3 månader wink

aldrig börjat fundera på hur du växlar???? tongue

Du har aldrig funderat på att synkringar/Drev är lite klena? wink
Med nya motorn har jag en tillhörande 020 låda med annan utväxling
+ starkare synkringar och rakskurna drev så nu ska man slippa byta
varje månad wink

Wankel
1 080 Inlägg
3 juni 2006
MeloveGolf skrev:
StiFf skrev:
MeloveGolf skrev:
Edit: Det var den 4:e växlelådan som rasade för mig inom3 månader wink

aldrig börjat fundera på hur du växlar???? tongue

Du har aldrig funderat på att synkringar/Drev är lite klena? wink
Med nya motorn har jag en tillhörande 020 låda med annan utväxling
+ starkare synkringar och rakskurna drev så nu ska man slippa byta
varje månad wink

men 4 lådor på 3 månader kan väl inte bero på synkringar och drev?? tongue

MDS Västerås

176 Inlägg
3 juni 2006
va ute å lekte mitt på dagen, skulle ligga å drifta igenom en rundel snurra runt å kom på andra hållet så ja stod me nosen mott trafiken. bilen bakom mig koll lita konstigt. så bara att lägga i baken å köra rätt igen hehe lite pinsamt

/Mavric\ :)

257 Inlägg
25 juni 2006
Sammy skrev:
vart ska man börja smile

När jag tog körkortet så skulle jag ner med förstabilen till stan med några polare och köpa lite mackor. Har en Mitsu lancer 93 i nyskick, baslåda och glad som man är dunkar man på värsta technodunket och tänker inte på att den tvåfiliga vägen bryter av i ett rödljus efter kurvan! bakom kurvan står en llång bilkö, jag blir nervös och kuggar ner till tvåan och drar plattan i mattan. Vi kör mot bilkön i 50 när mina kompisar skriker bromsa förhev**!!!! Slänger mig på bromsarna som låser sig, det är EN lucka på höersidan som jag lyckas svänga in på (lyfter på bromsen nån sec och svänger sen låser bromsarna sig igen). jag ligger runt 1.5m IN i bilen framför, dock ca 3-4cm jämte. Det var tur att det inte kom bilar bakom i den andra filen. Det visar bara att småglin som precis fått körkort inte ska få ha bil lol

Hade en buggy som hade diverse fel, den drog till vänster så man fick hålla emot, växelspaksnoppen satt lös, alla lampor blinkers7helljus etc tändés när man bromsade, bromsarna tog kanappt alls och gasvajern var för lång så man ffick varva den när man saktade ner den lät som 5 st chopperhojar för at göra saken väre. ibland skrapade fläkten så bilen lät för jävlig.

Kör på stan i natten när det är fullsmockat med folk och bilen börjar låta och ha sig! Självklart vänder sig alla om, jab bestämmer mig för att fly och göra en högersväng. Jag får bromsa samtidigt som jag kopplar och varvar motorn för att den inte ska dö, samtidigt låter bilen och alla lampor blinkar så fort jag nuddar bromsen (20ggr kanske) jag kämpar för att få bilen att svänga höger och samtidigt så lyckas jag dra av växelspaksknoppen och bilen bara dör mitt i vägen, får putta igång den eftersom generatorn inte laddade smile

haha buggy historian. så kuul tongue

326 Inlägg
25 juni 2006
hmm det värsta va nog på epatiden en eftermiddag då det regnade! va uta å lekte lite å effter 3 varv i rondellen så rasade bakaxeln så det vart tvärstopp! snurra å stog mitt mot trafiken klockan halv 5 på en fredageftermiddag! lätt det va å få bort bilen då bakhjulen va stumma! å ingen dragöggla! sluta med att vi fich hjälp å dra upp bilen i rondellen:P

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 juni 2006
finns inget pinsammare än att åka en folkabuss som gör 0 till 100 på 60 minuter det ni gott folk eller när man fick dieseltorsk mitt på vägen eler som den gången jag skulle åka i genom en snöhög när jag övningskörde hehe den snöhögen var ju inte nå lössnö så jag upp i snöhögen och där stog jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
25 juni 2006
kungsylvia skrev:
brorsan gjorde en rolig sak.. kanske inte pinsam men förbaskat roligt.. han skulle slänga ut en McDonalds mugg genom rutan som för övrigt var stängd... de va 4år sen.. kletet från colan är bitvis fortfarande kvar..

hahahahahah fan va klantit!!

Två ord räcker, SAAB knäcker

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
25 juni 2006
hehe va för ett tag sen så hade man vart o köpt lite käk hos kebabgubbarna i stan på eftermiddagen/kvällen..så skulle man köra därifrån o så hade de byggt om lite så d va väl en 20 cm hög kant som man lite smidigt körde upp på så d small utav bara fan!! ops sa ja o stack därifrån fort som fan! va nog syrran breve som skämdes mest o typ la sig fram:)

igår me när man drog från crousingen så va de sån jävla kö så ja fick för mig att köra förbi några o vända på en busshållplats en bit fram. så drar om alla lite smidigt o sen svänger in där o ska sedan lägga in backen, vilket inte funkar!! så står där en stund o rullar fram lite o försöker igen vilket inte funka heller! SAABlar oxå tänkte ja o fick stänga av bilen, lägga i backen, starta bilen o sen köra därifrån fort som fan=) folk trodde nog att ja fick kärringstopp;)

Två ord räcker, SAAB knäcker

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 juni 2006
ställde mig på tvären en gång i en rondell med min 240 jag hade rätt så dåliga däck på och det hade ju regnat så jag tänkte gasa lite i rindellen och ställe upp bilen på sladd men jag tappa sonika fästet och bilen kom på tvären och jag svor några gånger backa till lite och drog fort som fan därifrån

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök