Tjenna, jag och polarna tycker det skulle vara kul med en liten road trip, antingen inom Sverige eller ute i europa... Våran utgångs punkt blir Norrköping, så jag undrar om det finns några sköna destinationer som är värda att se via bilvägen... Det blir vandrarhem eller liknande när man ska slagga om inte bilen är för full ;p ingen husvagn eller sånt. Det kan likaväl vara över en dag som en vecka.. alla förslag gillas (sommar eller vinterförslag spelar heller ingen roll)
Förslag som man kan inkludera Flickvänner i kan ju oxå tas emot ifall att :p
Farsan och jag har kört mycket genom Europa. En av resorna uppskattades mer av mig än dom andra resorna. Och det var när vi körde över Danmark, genom Tyskland, genom Schweiz och ner genom Italien och sedan tillbaka. Grymt mycket att se och göra på vägen. Man behöver inte har världens planer, utan så länge man har kollat upp lite innan så är det nice som attan att köra lite spontant efter hand.
Jag kan varmt rekommendera Estland, Lettland och Litauen. Brukar resa dit åtminstone en gång varje sommar med någon av mina bilar. God mat, hyfsade vägar, trevliga sandstränder och en enormt vacker natur. Det finns väldigt mycket att se. Slottet Trakai i Litauen tex http://www.lietuvospilys.lt/images/trakai.jpg Eller det nu nedlagda kärnkraftverket Ignalina är en imponerande syn. En tripp till Vitryssland kan nog vara intressant också. Dock krävs det ju visum. Norra Polen är vackert också. Staden Suwalki tex.
Om du ska förbi Polen finns det en skylt du gärna får ta med till mig, la en beställning på den men idioterna som såga ner den dumpade den i skogen.. Edit*