de med att koppla in centrallåsstyrningen kan va lite krångel, då de styrs olika på olika bilar.
på min 960 så va de vid ett relä bakom instrumentbrädan, där om jag jordade en av sladdarna så låste den och om ja jorda den andra sladden så låste den upp.
så mina sladdar hette:
1. (gul) central door lock \
2. (gul/svart) central door unlock / dessa två kopplades till jord (eftersom ja har ett jordstyrt c-lås)
3. (vit/svart) central door unlock trigger output = den kopplades till sladden som låste upp när jag jordade den.
4. (vit) central door lock trigger output = kopplades till sladden som låste när den jordades.
men så du har kopplat de så skulle ja gissa att ditt c-lås är plusstyrt?
om du tar en sladd från plus å sätter mot anslutningarna där du kopplar in ditt larm till c-låset (lock och unlock trigger sladdarna) låser och låser den upp då? (koppla bara till en åt gången såklart!)
skulle vart bra att använda en sladd med en säkring så att du inte kortsluter något om de skulle vara något fel.
om detta stämmer, låset låser och låser upp när du kopplar plus på dom punkterna så är de dags att mäta på dessa sladdar på larmet.
koppla in alla sladdar förutom dom som ska trigga lock och unlock, mät spänning mellan unlock triggen och jord i bilen när du trycker på unlock på fjärrkontrollen. och sen gö samma sak med lock triggen.
får du inte 12v+ när du trycker på lock/unlock så är de nått som är galet=/
orange/svart - lås upp(avklippt för den har konstant ström som den bryter när centrallåset är låst och behöver inte den som jag har förstått det.)
vit - lås(kopplad på en konstant 12v källa)
vit/svart - lås upp(kopplad på en konstant 12v källa)
gul - lås(kopplad till centrallåsenhetens lås ingång)
gul/svart - lås upp (kopplad till centrallåsenhetens lås upp ingång)
och enligt mitt schema så ska de kopplas:
orange - lås(avklippt för den har konstant ström som den bryter när centrallåset är låst och behöver inte den som jag har förstått det.)
orange/svart - lås upp(avklippt för den har konstant ström som den bryter när centrallåset är låst och behöver inte den som jag har förstått det.)
vit - lås (kopplad till centrallåsenhetens lås ingång)
vit/svart - lås upp(kopplad till centrallåsenhetens lås upp ingång)
gul - lås(kopplad på en konstant 12v källa)
gul/svart - lås upp (kopplad på en konstant 12v källa)
på ett plusstyrt c-lås
men jag har dock inget thor larm, utan mitt larm heter SPY.
du skulle ju kunna ta ett kort på den biten av schemat som har med centrallåset att göra.