Svårt val, måste reagera på att det här med "ljudet". Dels låter 330i betydligt tuffare än 328i redan orginal, sedan kan man med enkla medel få ytterligare lite tuffare ljud ur den genom att plocka bort den vakumventil som stänger den ena av två pipor på låga varv. Annars har den raka sexan minst lika tufft ljud som R32, om än något mer dämpat orginal.
Sedan tycker jag varken Bmw eller Golf sticker ut, jag menar vem tittar efter "en sketen" Golf? Jo, entusiaster som ser att det är en R32 gör så och samma människor ser och hör att det är en 330i och "ingen sketen 318i" som kommer.
anliga svensson ser bara en vanlig Golf som någon ungdom stylat med kjolpaket och hål i ljuddämparen (gissar de flesta) och en vanlig "rikemans" Bmw.
Och om 4WD är en fördel eller ej spelar ingen större roll, det finns till båda modellerna.
Personligen hade jag valt 330i, den har något ingen VW-modell jag kört haft; balanserade köregenskaper och känsla i styrningen. Annars är R32an en riktigt fin bil!
*Finns R32 med DSG-lådan? I så fall hade jag nog valt den, visst är manuellt roligare för stunden men den lådan är nästan lika kul men betydligt skönare till vardags när man snabbt tröttnar på att trycka ner kopplingen 50-11 gånger till jobbet