3355
Sök

Köpråd: amerikanare eller japsbil tips på vilket som bringar mest glädje

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 januari 2010
#41
mellander90 skrev:
PAN: Givetvis köper jag inte en bil för å vara ball det är för jag älskar bilar. köper ju såklart en bil som jag själv vill ha. men som texten lyder i tråden så vill jag få lite tips vad man tjänar på å köpa osv ngt som inte allt är för dyrt. som samtidigt ser bra ut. och ni borde hålle med om att det ser bättre ut å åka i en fin corvette än en gammal 740 corvette är mer status. smile


tackar rinnegan för tipset och det var kaxigt att det börja ryka samtidigt hehe big_smile som sagt står det nu mellan corvette c4.    skyline..    har kollat in lite annonser på blocket alla supror är så jädrans dyra så tyvärr inte en sådan bil.    btw min far äger en ford mustang HT 67 tror jag den drar runt 1,5 milen blandad körning

Varsegod. Det kan vara svårt att hitta en Skyline för dom pengarna i bra skick dessutom.
Håll koll efter GT-R bara, då de andra versionerna inte har RB26 motorn utan bara en RB25.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Pan
31 januari 2010
#42
mellander90 skrev:
PAN: Givetvis köper jag inte en bil för å vara ball det är för jag älskar bilar. köper ju såklart en bil som jag själv vill ha. men som texten lyder i tråden så vill jag få lite tips vad man tjänar på å köpa osv ngt som inte allt är för dyrt. som samtidigt ser bra ut. och ni borde hålle med om att det ser bättre ut å åka i en fin corvette än en gammal 740 corvette är mer status. smile


tackar rinnegan för tipset och det var kaxigt att det börja ryka samtidigt hehe big_smile som sagt står det nu mellan corvette c4.    skyline..    har kollat in lite annonser på blocket alla supror är så jädrans dyra så tyvärr inte en sådan bil.    btw min far äger en ford mustang HT 67 tror jag den drar runt 1,5 milen blandad körning

Ja så länge man tycker det är kul med bilar spelar det ju ingen roll vad man köper. smile Själv gillar jag inte bara att köra utan även att bygga smile Hoppas du hittar en vettig kärra.

mvh

125 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#43
Rinnegan varför ska jag just köpa en gtr då? det är väl billigare att äga en enkelturbo big_smile slippa betala ifall 4wd går sönder och när båda turbosarna går sönder ngn gång? eller vad är det för skillnad på motorerna ngt jag bör veta smile


Pan: jo bygga är ju alltid skoj sålänge man har tiden å plats för det hade jag med haft det intresset. tack vi får väl se vad det blir för bil smile


836 Inlägg
1 februari 2010
#44
köper du en skyline me rb25det så kommer du knappast må dåligt av det tro mej big_smile...på me en boostcontroller så har du över 300 hk med lite vridande på knapparna tongue


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 februari 2010
#45
mellander90 skrev:
Rinnegan varför ska jag just köpa en gtr då? det är väl billigare att äga en enkelturbo big_smile slippa betala ifall 4wd går sönder och när båda turbosarna går sönder ngn gång? eller vad är det för skillnad på motorerna ngt jag bör veta smile


Pan: jo bygga är ju alltid skoj sålänge man har tiden å plats för det hade jag med haft det intresset. tack vi får väl se vad det blir för bil smile

RB25 är definitivt svagare än RB26'an. Dessutom så kommer det att kosta mer att förstärka RB25'an om du är ute efter mycket effekt.
Men däremot så kan du rycka en säkring på R32'orna så har du RWD, samt att du måste förmodligen byta vattenpump om den inte är redan bytt på R32'an.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

836 Inlägg
1 februari 2010
#46
Rinnegan skrev:
mellander90 skrev:
Rinnegan varför ska jag just köpa en gtr då? det är väl billigare att äga en enkelturbo big_smile slippa betala ifall 4wd går sönder och när båda turbosarna går sönder ngn gång? eller vad är det för skillnad på motorerna ngt jag bör veta smile


Pan: jo bygga är ju alltid skoj sålänge man har tiden å plats för det hade jag med haft det intresset. tack vi får väl se vad det blir för bil smile

RB25 är definitivt svagare än RB26'an. Dessutom så kommer det att kosta mer att förstärka RB25'an om du är ute efter mycket effekt.
Men däremot så kan du rycka en säkring på R32'orna så har du RWD, samt att du måste förmodligen byta vattenpump om den inte är redan bytt på R32'an.

Sen kan han köpa r33an så får han en snyggare bil...att säja definitivt svagare e väl ändå att ta i...


Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2010
#47
kenny_crx skrev:
Rinnegan skrev:
mellander90 skrev:
Rinnegan varför ska jag just köpa en gtr då? det är väl billigare att äga en enkelturbo big_smile slippa betala ifall 4wd går sönder och när båda turbosarna går sönder ngn gång? eller vad är det för skillnad på motorerna ngt jag bör veta smile


Pan: jo bygga är ju alltid skoj sålänge man har tiden å plats för det hade jag med haft det intresset. tack vi får väl se vad det blir för bil smile

RB25 är definitivt svagare än RB26'an. Dessutom så kommer det att kosta mer att förstärka RB25'an om du är ute efter mycket effekt.
Men däremot så kan du rycka en säkring på R32'orna så har du RWD, samt att du måste förmodligen byta vattenpump om den inte är redan bytt på R32'an.

Sen kan han köpa r33an så får han en snyggare bil...att säja definitivt svagare e väl ändå att ta i...

32:an är ju mycket mer badass. Sen kan man inte jämföra en r32 gtr och r33 gts.. Är mer än motor och drivning som skiljer en gtr mot en gts..


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 februari 2010
#48
kenny_crx skrev:
Sen kan han köpa r33an så får han en snyggare bil...att säja definitivt svagare e väl ändå att ta i...

R32 ser lite mer brutal ut, sen så är det ingen underdrift att RB25'an är svagare. Även drivlinan är svagare på GTS, GTS-T versionerna.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 827 Inlägg
2 februari 2010
#49
Jo men har man inte tummen mitt i handen så är det bara att byta till RB26 stakar och smidda kolvar så kan du utan problem köra 600hk på en RB25. Gör du det rätt så kommer det hålla hur länge som helst.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Os Difuntos
1 822 Inlägg
2 februari 2010
#50
Åååååå där spårade tråden ut.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 februari 2010
#51
Eisenhut skrev:
Jo men har man inte tummen mitt i handen så är det bara att byta till RB26 stakar och smidda kolvar så kan du utan problem köra 600hk på en RB25. Gör du det rätt så kommer det hålla hur länge som helst.

Jo, det är visserligen sant, men det är upp till han dock.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

806 Inlägg
2 februari 2010
#52
När kommer någon bmw gubbe och ska predika?


1 482 Inlägg
2 februari 2010
#53
Jag började bygga på en E30 för 2 år sen.

Jag har alltid älskat v8 jänkare.

Idag ångrar jag att jag började bygga på en BMW.. idag skulle jag haft pengarna att köpa min drömbil...

Slutnotis: Tänk 10 gånger innan du bestämmer dig.

BLT Service
Theracords Music Label

125 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#54
Noxxer: japp du har helt rätt måste tänka 10 ggr innan man bestämmer sig så man inte ångrar sig som du säger.

Kenny: jo juste jag tror dig blir nog jävligt nöjd med tanke på det jag äger just nu är en gammal 740 smile


Rinnegan: ja effekten jag är ute efter är nog 300 tillåbörja med sedan kanske 350 absolut max 400 hk

jätte jätte stort tack för alla svar hittils smile


1 339 Inlägg
3 februari 2010
#55
Att jämföra en Amerikanare med en Japs är lite som att jämföra ett päron med ett äpple. Finns för och nackdelar med allt.


Meister
6 763 Inlägg
4 februari 2010
#56
Volvo740an skrev:
Att jämföra en Amerikanare med en Japs är lite som att jämföra ett päron med ett äpple. Finns för och nackdelar med allt.

båda är frukter och går att göra cider av?


Midnight Cruiser
33 Inlägg
4 februari 2010
#57
Köp jänk!

7 120 Inlägg
4 februari 2010
#58
Antennbollen skrev:
Köp jänk!

Varför?

Meister
6 763 Inlägg
7 120 Inlägg
4 februari 2010
#60
För känslan och ljudet! cool

Hehe, men ja. Provköra är det bästa smile


Sök