Köpte denna Amazon kombi-67 av en äldre herre i Kalix i början på Juni- 2009 som tyvärr inte kunde fullfölja sin renovering pga av sjukdom, bilen har 8 tidigare ägare före mig och gått uppe i Norrbotten större delen av sitt liv vad jag vet. Förmodligen därför den har klarat sig så bra.
Den har stått avställd sedan 1993 och är nerplockad och rostlagad av tidigare ägare, så det är ett mycket bra objekt. Vad är då tanken med den, jo den kommer att helrenoveras, få ny lack, krom och en snygg B18 under huven. Sedan en lätt sänkning och 5,5 tums plåtfälgar.
Men det kommer väl att spåra ur som vanligt kan jag tänka mig
Orginalfärgen är mörkgrön färg(94), den kommer jag att behålla, även inredningen som var i bättre skick än jag trodde (Klädselkod: 519-555 Läderfärgad vävplast.)
Under November 2010 blev det klart med en ny ägare till kombin, men jag kommer att renovera den till honom, efter lite snack fram och tillbaka har vi bestämt oss för att göra en amazon GT av kombin, vi kommer att samla på oss en hel del prylar från just 123 GT och flytta över till kombin.
Så här blev mitt förra projekt, en Vovlo PV 544 -61
http://www.garaget.org/?car=187318Dessa delar har jag inhandlat så här långt.
¤ M41 Overdrive låda (Renoverad och klar)
¤ En uppsättning SU HS6 förgasare ( Nya bussningar, spjäll, axlar, munstycken, flottörventiler, alla ståldelar är elförzinkade, polerade klockor, mm)
¤ Ett helrenoverat och elförzinkat bromsservo.
www.motoroldies.seAmazonen som den såg ut vid inköp.Amazonen som den såg ut vid inköp.Efter en ordentlig rengöring så ser orginalklädseln riktigt bra ut.Även baksätet blev okey.En M41 overdrivelåda. (ska få en ordentlig översyn)Helrenoverade SU förgasareHelrenoverat och elförzinkat bromservo.