TS_quattro skrev:
loop skrev:
Rille0 skrev:
men om han jobbar som kontorsråtta/slipsnisse då? blir nog svårt o förklara för polisen haha
Han kanske har lim på jobbet.
Jag har kört bilar över stora delar av Sverige genom att ställa på dem försäkra och beställa en besiktningstid ditt jag ska åka.
Har pratat med snuten om detta och de säger att det beror på den som ev stoppar mig om det händer nåt.
När jag kört bilar som varit obes från Norrland till söder så har jag kört förbi de enda besiktningarna med drive-in och besiktigat. de ligger ju på vägen,att jag ibland haft 4 timmar till närmaste ska väl snuten skita i.
tror knappast att varken försäkringsbolag eller snut skulle "skita" i det om man är inblandad i en olycka "på väg" till en besiktning 30 mil bort...
Finns väl inget som säger att man ska besikta på närmaste station. Ligger stationen 30 mil bort så måste jag ju få ta den närmaste vägen dit oxå eller? För så vitt jag vet så finns det ingenting som säger att jag inte får åka längre än x antal mil till besiktningen. Även om det är 30 mil så tar man ju den närmaste vägen så enkelt är det och jag tror varken fb eller polis kan göra så mycket åt det eftersom man får ta närmaste väg oavsett om det är automatiskt körförbud eller körförbud från föregående besiktning.
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"