13 februari 2010
Trådstartare
hej å tack alla .
Polisen avrådde mig från att ta kontakt med ägaren , då inspektör polis sa att det är rubriserat som "grov smitnings olycka"+ som insp. sa: Det här fallet ska få fällande dom.
Polisen ska på måndag höra plogbilsföraren som vittne, å jag har snackat med mannen som med glädje vittnar .
polisen har lyst bilen å fallet prioriterat pga av att detta var väntat att hända ngn natt på mässområdet, insp. sa: tur det bara var fordon, kunde lika gärna varit en människa.
Därför ser de hårdare på olyckan och + att de har länge velat stoppa driftingen på mässorådet.
..till hur ngn kan bli av med körkortet eller straffas utan att erkänna vill jag låta vara osagt... men...
om du lånar ut din bil till ngn som kör över ngn så tror jag att det vidtas konsekvenser för att få fram den som kört.. samt om du lånar ut din bil ngn som kör utan körkort är det du som torskar..
skillnad är om den blivit stulen å inblandat i en olycka...
det går ju alltid skylla på ngn annan men vad säger den som blir beskylld?
Den som står som registrerad ägare är ju den som ansvarar för bilen å konsekvenserna.
Så om nu de drar ägaren in för rätta å han inte har kört, vill han statuera exempel å ta straffet?
"oskyldigt dömd" kanske? men är man oskyldig om ens bil är inblandad?
om ngn kom tbx med min bil å hade skador på den skulle jag fråga vad som hänt.. skulle det då visa sig att den som kört den inte sa ngt skulle det ju vara konstigt... men även om det vore en lögn å sedan polisen skulle fråga mig å förklara vad om hänt skulle inte jag vilja hålla ngn baakom ryggen å kliva på rättegång för att kanske bli dömd å betalnings skylldig samt få driftcykla runt mässområdet..
See u .
Mvh T
PS: jag vet vad rättsväsendet är kapabla till att göra om det gynnar dem å det är deras vilja!
Senast redigerat av fast_porsche911 (13 februari 2010)