3 februari 2010
Trådstartare
skall försöka beskriva hela min dag. med bilen.
Kör hunden till bonden (dagis) å sen åker jag å tankar ( ca 2mil körning )
har lite i tanken men inte så lite att reserven börja lysa ännu.
tankar fullt, kör 7mil in till sthlm, kör sedan 6mil hem. sista milen börjar AntiSpin och ABS börjar blinka frenestikt för att sedan lysa konstant,sendan började allting att sakta fejda ner, intrument började lysa sämmre, radion keffa så den stängde jag av, kliman börjar blinka frenestiskt motorn började gå kefft hacka men kunde varvas ur någelunda om jag gick ner i vxl.
var på alla instrumenten som varv,hastighet,temp och soppa mätare började flaxa ibland. tröck jag på bromsen så slockna allt utom stårlkastarna... till att den gav upp å slutade stända, hade lite lyse i kupen en kort stund samt varningsblinkers.
ringer min hero till farsa som kommer med sin e39a å försöker med startkablar få igång min bil, sen provar vi båt batterier å koppla på mitt batteri men inget hjälper, stendött.
så vi börjar bogsera hem bilen varpå efter 4km å säger farsan vi provar å rulla igång den,, jag tänker tjoo hej du, jag tror de är generator fel..
efter 4 försök så gick maskin igång å allt börjde lysa precis som det skall å den gick kanon. så vi skynda oss hem, iaf jag... farsan tror att de är kondens i tanken men jag är lite skeptisk då den bettet sig som om generatorn pajjat, känner igen symtomen från en Golf MKII min fru hade förut.
batteri lampa vill inte alltid lysa vid kontroll när tändningen slås på.
var är nu felet tror ni? är det generator fel med glapp eller vatten i tanken..
han bubblar lite hörde jag när jag kom hem men tomgången vandrar inte. kondens i tanken?
kan tillägga att Batterilampan lyser ej längre i första tändningsläget. bara oljelampan.
dags å byta kolen eller regulator eller både och va tror ni?
de är en sketen e36:a från 96
skrivit på AutoPower men inte fått något svar så jag provar med er boys också.