Bilen är ett litet steg närmare slutresultatet. Har i stort sett nästan slipat färdig allting. Först ska allt grund spacklas för att se om jag har missat nåt och sen ska det lackas.
Har jobbat lite med bilen idag. Har gjort ett snitt på breddningen för att kunna ha möjligheten att ta loss fronten. Snittet kommer att spacklas och läggas på med glasfiber så att jag får en tålig och snygg kant. Samma sak gäller bakkjolen.
Men jag gillar fortfarande tanken på att ha bilen i en färg, och bodykit i en annan färg!
Man tackar, man tackar . Längtar som satan på att den ska blir klar lackad. Om allt går enligt planerna så ska den vara klar om 2 veckor.
2 färgad kommer bilen att bli, men tyvärr inte som du hade tänkt dig Det återstå att se om du tycker att det är ok eller inte.
Fan vad nice! DU! Det funkar inte så! Haha, nej men tror nog det kan bli bra ändå! Återstår ju att se när den är lackad och klar!
Får hoppas på att du blir positivt överraskad sen då. Men jag kan säga redan nu att bilen ser grymt mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Du får liksom inte riktigt den "wow" känslan när du tittar på bilen på bild
Fan va bra skarven blev. Ser ut som om bilen byggdes så
Tack tack, nu gäller det bara att få den skarven snyggt också. La glasfiber igår kväll så idag ska jag slipa och spackla den kant till kant med bilens skarv.
Förresten, jag slipade bakluckan igår med. Fan va den va apelsinskalig (kan man kalla det så...... skalig?). Men nu är den klar i alla fall. Ska nog gå på dörrarna med 800 papper ikväll, tänkte jag.
Fan va bra skarven blev. Ser ut som om bilen byggdes så
Tack tack, nu gäller det bara att få den skarven snyggt också. La glasfiber igår kväll så idag ska jag slipa och spackla den kant till kant med bilens skarv.
Förresten, jag slipade bakluckan igår med. Fan va den va apelsinskalig (kan man kalla det så...... skalig?). Men nu är den klar i alla fall. Ska nog gå på dörrarna med 800 papper ikväll, tänkte jag.
Gött jobbat!
Ja, en originallack är FULL av "apelsinskal". Helt sjukt att de släpper ut bilarna från fabriken