3542
Sök

S70 inredning på en 850?

Kung
603 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#1
Sökte men hittade inget svar.

Går det utan större midifikationer att sätta på dörrsidor från en äldre S70 på en 850?

det är ju i grunden "samma" bil så att säga.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

593 Inlägg
14 februari 2010
#2
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Kung
603 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#3
Nej  gillar denna bil, men nu var det ju inte det jag frågade om smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

593 Inlägg
14 februari 2010
#4
Det finns en guide i vadis om hur man modifierar en 850-dörr så att man kan få dit en x70 dörrsida...

Men som sagt, byta till en S70 är förmodligen ett desto bättre alternativ så får du "allt" på köpet...

Kung
603 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#5
Ska byta bil sen när man lärt sig köra bättre.

Har denna nu eftersom det inte spelar någon roll om jag skulle råka köra in i något med denna då den bara kostar 20 000, värre med en 100 - 300 000 bil.

Ska byta till nyare v70 sen.

Det jag stör mig på med 850n är att elhissarna sitter i mitten vid handbromsen samt att handtagen är lite jobbiga, kanske kan flytta elhissarna till dörrarna istället.

ps. vad är vadis för något? är ny här wink
Senast redigerat av Uttelito (14 februari 2010)

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

2 452 Inlägg
14 februari 2010
#6
finns folk som satt på s70 dörrsidorna,går att byta dörrar om man vill fuska lite istället...

döden kommer tillbaka

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 februari 2010
#7
Ett litet problem är väl att i 850 sitter det 5,25" högtalare, och i S70 sitter det 6,5"...

Så det skiljer väl i dörrplåtarna också, eller du kan modifiera det också? smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
15 februari 2010
#8
Ja då det går. Men är några problem som man måste ta sig runt.

Hålen som klippsen sitter i är olika så du måste borra nya, är ganska pillit att mäta sig fram till. Men gör en pappers mall mot dörrsidan som du sedan lägger på dörren så borde det gå ganska smärtfritt.

Låsen skiljer sig så antingen bygger du om 850 låsen så de funkar med vajer. Eller så använder du X70 lås. Dock är elen lite olika för centrallåset so det är problemet du får då. Har hört att de ska kunna funka om man byter hela el-slingan i dörren, men inget jag testat själv.

Bakdörrarna på 850 och X70 är lika i plåten vad jag vet, men fram skiljer det lite granna har jag för mig. X70 dörren är smalare i överkant (svårt att förklara). Är på detta sättet 6.5 högtalarna får plats med sina hållare.

Jag har inte monterar X70 dörrsidor fram i min än! Bara gjort en bakdörr:( Garage lös för tillfället:/
Bak har jag gjort så att jag använt originallåset och monterat vajern på det. Inte en lösning som jag är helt nöjd med, därför jag bara gjort en! Kommer nog byta till X70 lås och försöka lösa el problemet istället. En tanke är att bak montera hela dörren från X70, få alla hålen färdiga och även att rutan går längre ner:) En dörr är ju inte så dyr ändå...

Just högtalarna är inget jag bryr mig om, kommer ändå mygga om X70 dörrarna för att få plats med roligare grejer:)

Jag har även bytt till X70 instrumentpanel och mittkonsol i min:) Några säger att det inte går att ha X70 dörrar till original 850 panel, men detta har bl.a. LeifH i sin 850 och jag har alltså X70 panel och 850 dörrar, så det funkar på båda håll.

Tänka dock på att det är lite skillnad i elsystemen på dem, 850 har fönsterknappar i mittkonsolen och X70 i dörren. Jag har inte häller hittat någon bra lösning på ECC modulen häller, är ju olika. Var inte samma el-slinga som jag hade hoppats på, så än så länge får jag använda original 850 hmm

Så är det någon jag har el-scheman för dörrar och ECC skulle jag vara väldigt tacksam:)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

1 653 Inlägg
15 februari 2010
#9
Uttelito skrev:
Ska byta bil sen när man lärt sig köra bättre.

Har denna nu eftersom det inte spelar någon roll om jag skulle råka köra in i något med denna då den bara kostar 20 000, värre med en 100 - 300 000 bil.

en S70 kostar inte 100K...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Rekondare
254 Inlägg
15 februari 2010
#10
Jerk-R skrev:
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Vad trött jag blir på folk som inte kan svara på frågan och istället börja snacka offtopic!


1 653 Inlägg
15 februari 2010
#11
mattiass skrev:
Jerk-R skrev:
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Vad trött jag blir på folk som inte kan svara på frågan och istället börja snacka offtopic!

men det är ju sanning det han säger.

stoppar man in komplett S70-inredning i en 850 så köper man ju helskin, annars är det meningslöst iaf imo, och då går det loss på 5K iaf.
prisskillnaden mellan en fräsh 850 och en S70 är typ 0-10K idag, är det då värt det?

ett bra tips om man ändå vill skruva och hålla på är att du letar upp en S70 med skuren motor för 10K så har du alla tänkbara stylingdelar till en 850!
Senast redigerat av Thullen (15 februari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
15 februari 2010
#12
Thullen skrev:
mattiass skrev:
Jerk-R skrev:
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Vad trött jag blir på folk som inte kan svara på frågan och istället börja snacka offtopic!

men det är ju sanning det han säger.

stoppar man in komplett S70-inredning i en 850 så köper man ju helskin, annars är det meningslöst iaf imo, och då går det loss på 5K iaf.
prisskillnaden mellan en fräsh 850 och en S70 är typ 0-10K idag, är det då värt det?

ett bra tips om man ändå vill skruva och hålla på är att du letar upp en S70 med skuren motor för 10K så har du alla tänkbara stylingdelar till en 850!

Är ju inte bara insidan som är skillnad. Skulle han köpa en S70 direkt skulle han ju ha en original bil. Och hur många på gorg vill ha det. (Ska egentligen inte finns, om det inte är någon "speciell" bil)

Jag har X70 inredning i min. Betalar mindre än 2k för instrumentpanel och dörrar. Och kommer köpa sätena för mindre än 1000:- också. Men visst kostar det om man köper från Volvo eller någon annan firma.

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Rekondare
254 Inlägg
16 februari 2010
#13
Thullen skrev:
mattiass skrev:
Jerk-R skrev:
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Vad trött jag blir på folk som inte kan svara på frågan och istället börja snacka offtopic!

men det är ju sanning det han säger.

stoppar man in komplett S70-inredning i en 850 så köper man ju helskin, annars är det meningslöst iaf imo, och då går det loss på 5K iaf.
prisskillnaden mellan en fräsh 850 och en S70 är typ 0-10K idag, är det då värt det?

ett bra tips om man ändå vill skruva och hålla på är att du letar upp en S70 med skuren motor för 10K så har du alla tänkbara stylingdelar till en 850!

Ja visst är det så, men som du sa man kanske vill skruva för att lära sig osv + att man får en lite unik bil vilket kan vara kul!


664 Inlägg
16 februari 2010
#14
Jerk-R skrev:
byt bil, det sparar du många timmar jobb och pengar på....

Det blir ju sjukt mycket jobb, att bygga om en S70 till en 850 på utsidan om man hellre föredrar 850. Då tror jag det är enklare att byta inredning faktiskt...

25 Inlägg
15 maj 2013
#15
nicnir90 skrev:
Ja då det går. Men är några problem som man måste ta sig runt.

Hålen som klippsen sitter i är olika så du måste borra nya, är ganska pillit att mäta sig fram till. Men gör en pappers mall mot dörrsidan som du sedan lägger på dörren så borde det gå ganska smärtfritt.

Låsen skiljer sig så antingen bygger du om 850 låsen så de funkar med vajer. Eller så använder du X70 lås. Dock är elen lite olika för centrallåset so det är problemet du får då. Har hört att de ska kunna funka om man byter hela el-slingan i dörren, men inget jag testat själv.

Bakdörrarna på 850 och X70 är lika i plåten vad jag vet, men fram skiljer det lite granna har jag för mig. X70 dörren är smalare i överkant (svårt att förklara). Är på detta sättet 6.5 högtalarna får plats med sina hållare.

Jag har inte monterar X70 dörrsidor fram i min än! Bara gjort en bakdörr:( Garage lös för tillfället:/
Bak har jag gjort så att jag använt originallåset och monterat vajern på det. Inte en lösning som jag är helt nöjd med, därför jag bara gjort en! Kommer nog byta till X70 lås och försöka lösa el problemet istället. En tanke är att bak montera hela dörren från X70, få alla hålen färdiga och även att rutan går längre ner:) En dörr är ju inte så dyr ändå...

Just högtalarna är inget jag bryr mig om, kommer ändå mygga om X70 dörrarna för att få plats med roligare grejer:)

Jag har även bytt till X70 instrumentpanel och mittkonsol i min:) Några säger att det inte går att ha X70 dörrar till original 850 panel, men detta har bl.a. LeifH i sin 850 och jag har alltså X70 panel och 850 dörrar, så det funkar på båda håll.

Tänka dock på att det är lite skillnad i elsystemen på dem, 850 har fönsterknappar i mittkonsolen och X70 i dörren. Jag har inte häller hittat någon bra lösning på ECC modulen häller, är ju olika. Var inte samma el-slinga som jag hade hoppats på, så än så länge får jag använda original 850 hmm

Så är det någon jag har el-scheman för dörrar och ECC skulle jag vara väldigt tacksam:)

Lånar tråden lite då jag är ute efter samma sak.
Var instrument panelen slitsam att få dit? Likaså med Mitt konsolen.

Mvh

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök