2169
Sök

Vad är orsaken till Supramotorns effekttålighet? (JZ2GTE)

Smålänning
7 882 Inlägg
20 februari 2010
#21
HenkeTIC skrev:
600 inte mer alltså. Allt snack om supra så bord dom ju palla 1000 lätt original.
600 hästar är rätt mycket... Särskilt som motorn (i Japan) lämnar max 190 hk från början...

Jämför med en volvomotor som har 190 hk med originalchipp (+ chippet), och flyger i luften om man försöker plocka 450 ens med originaldelar...
Senast redigerat av twin_cam (20 februari 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 120 Inlägg
20 februari 2010
#22
twin_cam skrev:
HenkeTIC skrev:
600 inte mer alltså. Allt snack om supra så bord dom ju palla 1000 lätt original.
600 hästar är rätt mycket... Särskilt som motorn (i Japan) lämnar max 190 hk från början...

Jämför med en volvomotor som har 190 hk med originalchipp, och flyger i luften om man försöker plocka 450 ens med originaldelar...
Japan spec motorn har 280hk enligt papprerna.

Tunnelmaster
348 Inlägg
20 februari 2010
#23
Aerodynamik skrev:
MKarlsson skrev:
Skulle vilja säga att motorn klarar 450 hp, då turboaggregaten är dom som säger nej först.
Även om du byter turbo så är ju själva motorn (block och topp) original och det är ju det folket pratar om här.
Eftersom han skrev "Hur många hästar pallar en orörd supra motor med allt original?"


Så räknade jag med att turboaggen satt kvar men det kanske du inte räknar till motorn?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

354 Inlägg
20 februari 2010
#24
myran skrev:
Det är svårt och säga vad motor håller för då det beror helt på skicket. Lager kolvringar osv osv osv.


Men en normal "sliten" supra motor håller för allt mellan 600-750 helt beroende på vem som mappar.

Rätt mappning är det viktigaste av allt när det gäller att få en motor och hålla.
Rätt mappning är det viktigaste av allt när det gäller att få en motor och hålla.

x2!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
20 februari 2010
#25
Då vet man vad man ska satsa på för bil sen då tongue


Administratör
2 978 Inlägg
21 februari 2010
#26
Den här tråden handlar om Toyota Supra inte volvo inte saab "vill ni prata om audi är det ok" håll er till topic nu !

En kopp av den svarta såsen...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 februari 2010
#27
twin_cam skrev:
HenkeTIC skrev:
600 inte mer alltså. Allt snack om supra så bord dom ju palla 1000 lätt original.
600 hästar är rätt mycket... Särskilt som motorn (i Japan) lämnar max 190 hk från början...

Jämför med en volvomotor som har 190 hk med originalchipp (+ chippet), och flyger i luften om man försöker plocka 450 ens med originaldelar...
En supra mk4 turbo lämnar 280hk enligt papprena, och i verkligheten säkert lite mer. En mk3 ca 230 om jag inte minns fel. Sugmotorerna lämnar mindre effekt, men jag har inte en aning om vart du fått 190hk ifrån?

Bilar sålda på japanska marknader är spärrade vid 180kh/h, och dem hade även en "överännskommelse" att inte bygga bilar med mer än 280hk för hemmamarknaden. Tror dock dem tagit bort den hk gränsen numera. Kan hända att du blandat ihop det lite?

Aja shit happens tongue tänkte ordna till det lite iaf.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 482 Inlägg
22 februari 2010
#28
Fan va jag vill ha denna motor i min E30... VILL HA begär på den..

En dag kanske .. en dag..

BLT Service
Theracords Music Label


Sök