4051
Sök

Subaru Impreza GT -99, (projekt)

3 627 Inlägg
22 april 2010
Du lyckas imponera mig mer och mer hela tiden! Äntligen någon som inte breddar i plast smile Så sjukt mycket seriösare i plåt smile

Håller varenda tumme för dig, även om jag har en känsla av att det inte behövs wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

171 Inlägg
22 april 2010
ToXtreme skrev:
Du lyckas imponera mig mer och mer hela tiden! Äntligen någon som inte breddar i plast smile Så sjukt mycket seriösare i plåt smile

Håller varenda tumme för dig, även om jag har en känsla av att det inte behövs wink

Ja men helt fel på en bil som denna. Plåt = Tungt. Plast = lättare.

Men grymt imponerande projekt.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

3 627 Inlägg
22 april 2010
Jo plast må va lättare, men plåt är ändå seriösare smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Tack så mycket ToXtreme och Bjorling, Jo gällande plast så är det ju lättare och enklare antar jag, men man behöver ju inte använda 3mm plåt, 0,7. det blir ju inte så mycket vikt skillnad i det stora hela, några kilon hit eller dit tongue å det är roligare å bygga i plåt än å hålla på med plast. plast känns mer som en färdig byggsats, bara å smecka dit, som säkert många andra redan har på sina bilar. hehe tummar upp behövs alltid. tongue tack än en gång.

397 Inlägg
22 april 2010
Absolut! Hellre plåt än plast! smile

Vikt hit och dit.. Skit samma!

More pics!!!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
jepp. men det är jävligt svårt å bygga i plåt. det är ett rent helvete att sträcka å krympa. ja hade satt fäst kanten först där den skulle sitta. men ändå så drog den in sig 10mm i ovan/framkant. å dörren drog in sig 10mm i kantanslutningen. det är inte lätt att rikta det, men det ska nog gå, har riktat lite nu, blev okej men inte helt nöjd än. vill ju inte spackla så tjockt. ska fortsätta nån dag, å se om ja kan bygga ihop döröppningen helt å en innerskärm. det är hur mycket jobb som helst med plåtbreddning. man skulle haft ekonomi plåt. tongue

20 Inlägg
22 april 2010
Blir så sjukt imponerad! big_smile jag har slitit som ett djur för o slipa ner 2 bakskärmar som var lite rostiga på min bil, kan nog inte ens förstå vad många timmar du lagt ner för det här! Tack för inspirationen och lycka till med ditt projekt! smile

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
Jo det tar hemskt lång tid. tongue tack så mycket. smile lycka till själv

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Känns som ja har stått still med denna sida rätt länge nu, misslyckande efter misslyckande, men det är ju första gången ja ska bredda.

Nu har ja gjort det enda rätta, en jigg att forma plåten efter då blir breddningen som den ska va.. så slipper ja hålla på å pussla med små plåtbitar å spackla upp de. blev rätt så nöjd, bara fastsvetsningen kvar å innerskärmen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63120/916442_gh6l0d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63120/916444_zj8ti6.jpg

Bara å spegelvända jiggen och forma en breddning till högersidan smile
Senast redigerat av Excel (28 april 2010)

397 Inlägg
28 april 2010
Såg att du hade uppdaterat big_smile

Fin fint! smile Det är inte meningen att man ska lyckas första gången!

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
hehe jo det är la så, tredje gången gilt eller vad man brukar säga, men nu blev faktist ja nöjd så de kanske går vägen denna gången. slipper ju svetsa 3km denna gången. tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 april 2010
Blir nog lättare i vilket fall i plåt än i plast.
För om du ska få plasten att se bra ut och flyta in i karossen så krävs det en massa spackel, lim å jävulskap, sen spricker det efter ett tag i alla fall, nu kör du tunnplåt och endast mindre spackelarbete för att då allt fint, du får ingen skarv som spricker och plåten bakom finns inte kvar ändå! Blir nog lättare tror jag, dessutom mycket grymmare, så kör på!

Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

12 Inlägg
29 april 2010
Coolt projekt! du gör ett bra jobb med en bra bil !.

har en STI motor övers om det kan vara intressant dock en kolv trasig. finns massa annat också smile bara hojta till MVH

18 Inlägg
29 april 2010
Men va fan.. har jag sovit bort hela vintern?? hörde du ställde in den men inte att du har kommit så förbannat långt smile Får nog bli en sväng ut och se den irl nu!! Keep up the good work big_smile

//Andreas
Corvette c5-02---855T5-95---Colt-97

171 Inlägg
29 april 2010
Jo klart om man ska spackla en massa förvinner ju fördelen väldigt fort. Men som en styling bil så är det plåt det enda rätta. Men som tuning så tycker jag det ska vara plast/kolfiber, men spackel ska inte användas för att dölja dåligt underarbete i båda fallen.

Ser grymt ut och imponerande, Tänk om fler la ner sån tid på sina byggen tex KOOZ som bygger i spackel.

Detta följs

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Tack alla. tongue jo det får du allt göra Andreas. jo det känns ju bättre om man vet att den inte består av 30mm spackel.

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63120/917764_9qsqys.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63120/917766_rkfeyx.jpg

smakprov

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63120/917767_0oyi19.jpg

397 Inlägg
30 april 2010
Ser förbannat bra ut!!!! Kan vi inte spola lite tills du ska lackera ;D

228 Inlägg
30 april 2010
Riktigt kul projekt att följa! smile Ser fram emot att se hur den blir när den är klar! Lycka till!

Det e VI som e HAMMARBY!

2 788 Inlägg
30 april 2010
Ser svinbra ut med skärmkanten smile Plåten såg dock dålig ut där kofångaren i vanliga fall täcker sad

Sök