4327
Sök

Se skillnad på Volvos 1.8 och 1.8 GDI?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2010
BMWgrabben skrev:
Vart ser du om det är Volvomotor?

På insuget exempelvis... typiskt Volvo är det.

BMWgrabben skrev:
? Rätta mig om jag har fel, delar det jag vet bara..

Alltså varför avslutar man med "rätta mig om jag har fel"??  vansinnigt uttalande enligt min mening. Då skriver man ju sådant man egentligen inte är det minsta säker på. (och just här har du tokfel)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

blacken
22 februari 2010
torpis skrev:
BMWgrabben skrev:
Vart ser du om det är Volvomotor?

På insuget exempelvis... typiskt Volvo är det.

BMWgrabben skrev:
? Rätta mig om jag har fel, delar det jag vet bara..

Alltså varför avslutar man med "rätta mig om jag har fel"??  vansinnigt uttalande enligt min mening. Då skriver man ju sådant man egentligen inte är det minsta säker på.

Eller så är man väldans säker på det man säger, i och med att man på ett fint sätt utmanar sin"kombatant/er" till att motbevisa sin tes/påstående/yttrande..tongue.

346 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
JonR skrev:
BMWgrabben skrev:

Står inte GDI med stora bokstäver nånstans på Volvo. Möjligen i utlandet men inte i Sverige wink

Här har du ett exempel: http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =9&w=3

Jag har då sett ett flertal med GDI skrivet på motorkåpan...'

Bilen du länkat till har väl en volvomotor vad jag kan se?

Vart ser du om det är Volvomotor? (låter dumt iomed märket på kåpan) 1.8 är väl GDI? Rätta mig om jag har fel, delar det jag vet bara..

Har du läst rubriken ens? Finns som sagt två olika 1.8:or yikes

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

Trucker
2 710 Inlägg
23 februari 2010
Har läst rubriken. Just DÄRFÖR undrar jag hur Torpis kunde veta att de va en Volvomotor o inte GDI..

Fart missbrukare

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2010
BMWgrabben skrev:
Har läst rubriken. Just DÄRFÖR undrar jag hur Torpis kunde veta att de va en Volvomotor o inte GDI..

Det torpis INTE vet som S40 är troligen inte värt att veta... wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 Inlägg
29 mars 2011
Jag har gdi motorn i min och jag tycker den går bra,visst det är ingen raket men den går bra.Bara gasa lite hårdare så sotar den inte igen.

Dare to be different

Sök