4686
Sök

Tjuter i högtalarna när jag gasar..

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ja som rubriken lyder så märkte jag idag att mina 6:9or tjuter när jag sätter på bilen, och det blir bara högre och högre desto högre motorvarvet blir, vad kan felet vara?

jag har dragit ström och signal kabel på varsin sida av bilen så det kan inte vara det?
vad kan felet vara?

har även ett annat problem när jag byter låt på cd:en så "knäpper" det till, alltså det brusar till, vad kan detta bero på?

stort behov av hjälp...
Senast redigerat av big-jepp (19 februari 2010)

107 Inlägg
19 februari 2010
kolla så att du har jordat ordentligt, och kolla även så att det inte är glapp i lågnivå kabeln.

91 Inlägg
19 februari 2010
Ja jag tänkte precis på det, lågnivå kabeln smile kolla upp det !!

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
djsnowman skrev:
kolla så att du har jordat ordentligt, och kolla även så att det inte är glapp i lågnivå kabeln.

okej, så jorden kan vara problemet?
lågnivå kabeln är det inte glapp i det var det första jag kollade.

stort tack för svaret:)

620 Inlägg
19 februari 2010
Hur är slutsteget monterat? Se till att det inte är skruvat direkt fast i chassit då får du det ljudet, fick de i min förra bmw. //Stefan

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 februari 2010
sök...

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Hur är slutsteget monterat? Se till att det inte är skruvat direkt fast i chassit då får du det ljudet, fick de i min förra bmw. //Stefan

oekj det sitter på baksidan av baslådan så kan inte vara det heller=/

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
michieff skrev:
sök...

gjort det, hittar inget..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 februari 2010
Luktar bränd signaljord här eller iaf dålig jord till nån enhet. Testat att jorda lågnivåns skärm? Kolla jorden till både steg och huvudenhet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

107 Inlägg
19 februari 2010
Helt klart dålig jord eftersom du redan kollat signalen.

97 Inlägg
19 februari 2010
jorda steget och HU på SAMMA ställe. . .

3 466 Inlägg
19 februari 2010
Du har inte råkat dra lågnivån intill bilens orginalkabelstam? Då får man vinande ljud i högtlarna.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
19 februari 2010
vadsomhelst skrev:

Hur går detta till med steget i bagaget? 5m jord då?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

107 Inlägg
19 februari 2010
vadsomhelst skrev:

Menar du att han ska dra en jord kabel från stället där han jordat steget till sin HU? tror inte att det är stereon som spökar.

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Luktar bränd signaljord här eller iaf dålig jord till nån enhet. Testat att jorda lågnivåns skärm? Kolla jorden till både steg och huvudenhet.

okej ska kolla jorden till stegen i morgon, men tror inte det ska vara några problem med dom.. men hur kollar jag jordningen till huvudenheten? vilken färg har den kabeln?

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Du har inte råkat dra lågnivån intill bilens orginalkabelstam? Då får man vinande ljud i högtlarna.

det tror jag inte? har dragit ström på förar sidan och lågnivån på passagerar sidan?

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:

vad menar du med bränd signal jord?

107 Inlägg
19 februari 2010
big-jepp skrev:
ChriZtoffer skrev:

okej ska kolla jorden till stegen i morgon, men tror inte det ska vara några problem med dom.. men hur kollar jag jordningen till huvudenheten? vilken färg har den kabeln?

oftast svart, ohm mät om du är osäker

3 187 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
djsnowman skrev:
big-jepp skrev:
ChriZtoffer skrev:

oftast svart, ohm mät om du är osäker

okej med en multimeter eller? var ska jag sätta den svart respektive den röda stcikan på multimeten? och vad ska det stå på multimetern om det stämmer och om den är trasig?

erixon89
19 februari 2010
Har hört att det kan vara ett typ av generator ljud som viner när man gasar eller är det helt fel?

Sök