3321
Sök

Hur får jag ström till mitt nya steg?

212 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Tack ska ni ha grabbar. Nu fungerar skiten igen. Hade troligtvis lite, lite för kass jord.

161 Inlägg
22 mars 2010
En snabb liten fråga här bara, har både ström och jord till steget och jag vet att min remote kabel är hel, därimot har jag börjat fundera på om remoten från stereon är trasig..

Min fråga är då skickar remoten bara ut ström? Och isåfall så måste man kunna koppla in den på vilken strömkabel som helst bakom stereon....eller skickar remoten ut något annan signal??

Kan tillägga att jag också har en Kenwood stereo och alla säkringarna är hela smile

2 914 Inlägg
22 mars 2010
kenwood 8044??
står det "REMO CONT" och går inte till ISOkablaget?? mät upp hur mycket V du får ur den, jag fick bara 5V ur den, kolla upp om du har en blåvit som går till ISO kablaget,

161 Inlägg
22 mars 2010
Nepp inte den modellen, men det andra stämmer, står remo.cont på "remote kabeln" som jag antar att det är, och den är blå vit.

Men kan jag dra remote kablen till tändningen istället?? smile

3 466 Inlägg
22 mars 2010
Greeken skrev:
Nepp inte den modellen, men det andra stämmer, står remo.cont på "remote kabeln" som jag antar att det är, och den är blå vit.

Men kan jag dra remote kablen till tändningen istället?? smile

Den som heter REMO CONT och är ljusblå funkar inte att koppla stegets remote på. Däremot kan man klippa den blå/vita kabeln som sitter nere i ISO-kablaget, Det är den riktiga remoten till steget.
Skulle du nu inte hitta den så kan du koppla en strömtjuv på den röda kabeln till stereon.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

2 914 Inlägg
22 mars 2010
ja eller en sno från en strömkabel som går till en lampa från bakljuset eler liknande (dock är inte blinkersen nån höjdare ^^)

161 Inlägg
22 mars 2010
Hehe okej, nehe vad är den till för då? Remo.Cont vad står det för?? =S tror jag har 2st vit/blåa kablar nere i ISO-kablaget, fast den ena går till antenn så¨det ska någ inte vara så svårt att hitta... smile

3 466 Inlägg
22 mars 2010
Greeken skrev:
Hehe okej, nehe vad är den till för då? Remo.Cont vad står det för?? =S tror jag har 2st vit/blåa kablar nere i ISO-kablaget, fast den ena går till antenn så¨det ska någ inte vara så svårt att hitta... smile

Japp samma som min Kenwood, du kan ta vilken som helst av dom 2 blåvita wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

2 914 Inlägg
22 mars 2010
powerantenna funkar finfint som remote smile

161 Inlägg
24 mars 2010
Okej super bra tack för hjälpen! smile Va riktigt irriterad när man inte fick ihop det, men får fixa det nu till helgen smile

18 Inlägg
25 mars 2010
Greeken skrev:

Hade samma problem en gång.. frågade i butiken där jag köpt stereon och fick ett snabbt enkelt svar.

Det finns även på deras hemsida under FAQ

http://www.docentdecibel.se/faq/billjud … od_42.html

161 Inlägg
2 914 Inlägg
26 mars 2010
Greeken skrev:
Okej, men vad är "REMO.CONT" för något då? smile

tagit ur länken
"Fråga:
Jag har kopplat in REMO.CONT till mitt slutstegs REM ingång men slutsteget startar inte.

Svar:
Den grön/gula kablen "REMO.CONT" är till för att fjärrstyra huvudenheten från bilens orginalknappar i t.e.x. ratten via ett interface. Denna får under inga omständigheter användas som remote eller styrning av el-antenn då det kan skada styrelektroniken i huvudenheten.
Den ska även vara pluggad/isolerad så att den ej kommer i kontakt med Jord eller dyligt.

Remoten finns i ISO-kablaget och är Blå/Vit. "

Sök