4715
Sök

Visst ska jag köpa en volvo 245 till min flickvän?

352 Inlägg
23 februari 2010
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

ta en titt på det klippet så ser ni vad säkerhet är..

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

352 Inlägg
23 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
Biggi skrev:

Som jag skrev tidigare i tråden, det kommer att komma 25 inlägg med det där overkliga klippet. Läst hela?

varför är den overklig? bara för dom sågar en gammal bils säkerhet?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 februari 2010
Biggi skrev:
EmilHammarlund skrev:
Biggi skrev:

Som jag skrev tidigare i tråden, det kommer att komma 25 inlägg med det där overkliga klippet. Läst hela?

varför är den overklig? bara för dom sågar en gammal bils säkerhet?

För det första så klarade dom som satt bak i det testet sig bättre i Volvon.
För det andra är det en gammal bil mot en ny bil så inte rättvist ur den synvinkeln men ändå var det inte mycket sämre i Volvon.
Och för det tredje så sitter nog dom flesta här hellre i en XC60 eller vad dom heter än i en 740 eller något i den stilen, ingen som sagt emot det hittills.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

264 Inlägg
23 februari 2010
Lind4hl skrev:

kolla 4.40 och framåt...

tror knappast 245an är bättre än 945an?

Ser du nån motor i volvon efter krocken? wink

1 798 Inlägg
23 februari 2010
Att ni bara orkar med dessa satans diskusioner köp du din 245 för de var ju den du ville ha hela tiden varför fråga om råd då alla andra bilar som folk tipsat om inte är något du vill ha. Sen pratade du om värdeminskning en gammal v70 eller 855 saab 9000 eller liknande är idag inte värd speciellt mkt o lär inte kunna minska mkt mer speciellt saab 9000.

Men detta är ju garaget där är ju volvo bäst för alltid kunde lika gärna heta volvo.org

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

352 Inlägg
23 februari 2010
där sa du det själv Robban_89. det är inte rättvist att jämföra en gammal bil mot en ny.  240/740/940 var bra bilar på sin tid, inget snack om saken, men tekniken har utvecklats. En modernare bil är att föredra vad gäller säkerhet, speciellt om man tänker köra sina barn i dem.

2 Inlägg
23 februari 2010
jaao för fan tongue prima hållbar bil big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 februari 2010

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

404 Inlägg
23 februari 2010
NiMroD skrev:
Lind4hl skrev:

kolla 4.40 och framåt...

tror knappast 245an är bättre än 945an?

Ser du nån motor i volvon efter krocken? wink

Spola och pausa på 6:50 så ser du motorn tydligt...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 februari 2010
fredde85 skrev:
Att ni bara orkar med dessa satans diskusioner köp du din 245 för de var ju den du ville ha hela tiden varför fråga om råd då alla andra bilar som folk tipsat om inte är något du vill ha. Sen pratade du om värdeminskning en gammal v70 eller 855 saab 9000 eller liknande är idag inte värd speciellt mkt o lär inte kunna minska mkt mer speciellt saab 9000.

Men detta är ju garaget där är ju volvo bäst för alltid kunde lika gärna heta volvo.org

+1...
Nästan alla trådar som volvo nämns blir rena progaganda för bilarna... *suck*

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

21 Inlägg
23 februari 2010
tjn skrev:
eppaa skrev:
camaro67 skrev:
I den prisklassen kan jag bara rekommendera Ford Scorpio. Överlägsen allt vad Volvo heter på alla avseenden. Du behöver upp på en v70 innan du slår Forden på fingrarna. Däremot komfort måste du ha en s80 innan du kan slå forden. Helt grymma bilar.

ehhrm om det är en sån ford scopio jag tror du menar typ runt 95 eller något?
så skulle jag vilja säga att det är de sämsta skiten som byggts.
stod och kollade på en sån häromdagen en fyrhjulsdriven.... verkligen genomtänkte att ha en drivaxel fram gå rakt genom tråget=garanterat oljeläckage
den hade massor av elfel osv och han som jobbade på verkstan sa att de är vanligt på dom här.
båda två gapskrattade när han startade och man hörde stötstångs ticket från v6an liksom stötstänger på en så ny bil
+att hela bilen skrek billig skitbil för även om man åker bekvämnt vad spelar det för roll om bilen står på verkstad jämt?
tycker kvalitetskänslan var som i en gammal sierra= obefintligt:P

och va fan är fel på stötstänger ?
corvetterna har det fortfarande och dom är allt annat än långsamma eller billiga skitbilar...

igenligen inget fel på stötstängerna det var mer så att gick man runt och kollade lite på den bilen så gick det inte att undgå alla budgetlsöningar som att det original satt nån konstig kopllingsplint brevid batteriet ditt det gick ett 10tal plus kablar det såg ut som när nån kopplar in slutsteg osv på förstabieln bara en massa slarvigt dragna kablar utan nån form av slang eller något runt. så jag frågade han som jobbade där om det verkligen såg ut så original för det kunde ju inte stämma men jo det var så original.....
det var snarare att när han startade och ljudet starkt påminde om epa tiden med slutkörd b20 så rann bägaren över liksom tongue sen dess tycker jag ford är skit hehe och ja jag drar alla deras modeller övern en kam:P

749 Inlägg
23 februari 2010
Biggi skrev:
där sa du det själv Robban_89. det är inte rättvist att jämföra en gammal bil mot en ny.  240/740/940 var bra bilar på sin tid, inget snack om saken, men tekniken har utvecklats. En modernare bil är att föredra vad gäller säkerhet, speciellt om man tänker köra sina barn i dem.

Jag skulle iallafall aldrig nånsin låta mina barn åka runt i en annan bil än Volvo.
7-900 serien klassas som 30% säkrare än medelbilen i dagsläget.
Många bilar som tillverkas idag är inte modernare, bara för att bilen är av nyare årsmodell och plåtarna är ombankade, är det inte alls självklart att bilen är modernare ur trafiksäkerhetssynpunkt.
Många bilar kanske uppfyller minimi kraven för att få rulla på svenska vägar men är ändå ur trafiksynpunkt inte i närheter av en Volvo 245 eller 265.

749 Inlägg
23 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
Bjornn skrev:
Biggi skrev:

Jag skulle iallafall aldrig nånsin låta mina barn åka runt i en annan bil än Volvo.
Många bilar som tillverkas idag är inte modernare, bara för att bilen är av nyare årsmodell och plåtarna är ombankade, är det inte alls självklart att bilen är modernare ur trafiksäkerhetssynpunkt.
Många bilar kanske uppfyller minimi kraven för att få rulla på svenska vägar men är ändå ur trafiksynpunkt inte i närheter av en Volvo 245 eller 265.

Äntligen en som vågar säga sanningen trots risken att bli utskrattad från personer som egentligen vet att de har fel.

Jag säger som det är för jag vet att det är rätt;D
Många andra kanske inte kan så mycket alls om bilar och kan det va lätt för en bilförsäljare att lura dem till å köpa annat än Volvo.
Senast redigerat av Bjornn (23 februari 2010)

Teddan
2 495 Inlägg
23 februari 2010
Att det ens tillverkas andra bilar än dom där gudagåvorna som dom gör i Göteborg... skulle ju inte behövas andra bilar.

volvo har inte haft patent på något säkerhetsbälte och än minder dom som uppfann bältet, ni tror er veta så jävla mycket.
Däremot var dom först att sätta in det som standard!

Ford som ni alla tycker är skit var först med ABS som standard  på personbil , men just abs är skit .....

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

285 Inlägg
23 februari 2010
de är bara å lägga ner diskutionen grabbar..Detta är en kille med volvo tatuerat på axeln,böjd gammal volvo racing keps och jeans jacka och hans tjej säkert lika dan.Gamla volvo och gamla jänkare är de enda de kan tänka sig och är rädda för att testa något annat eller nyare bil...Jävligt roligt tycker jag med att han skriver att pengar är inga problem men har inte råd att köpa en gammal v70 för 20.000...de finns mycket konstigt folk ute i skogarna i sverige..mvh andreas

54 Inlägg
23 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
http://www.aftonbladet.se/bil/article55073.ab[/i]

haha, aftonbladet som källa..

7 120 Inlägg
23 februari 2010
ante850r skrev:
de är bara å lägga ner diskutionen grabbar..Detta är en kille med volvo tatuerat på axeln,böjd gammal volvo racing keps och jeans jacka och hans tjej säkert lika dan.Gamla volvo och gamla jänkare är de enda de kan tänka sig och är rädda för att testa något annat eller nyare bil...Jävligt roligt tycker jag med att han skriver att pengar är inga problem men har inte råd att köpa en gammal v70 för 20.000...de finns mycket konstigt folk ute i skogarna i sverige..mvh andreas

Haha, precis vad jag tänkte. Finns konstigt nog väldigt många såna här på Garaget. tongue

3 123 Inlägg
23 februari 2010
Bjornn skrev:
Biggi skrev:

Om vi slutar spekulera och gissa så finns det en ganska bra sammanställning här: http://www.ntf.se/konsument/bilar/default25014.asp

1 339 Inlägg
23 februari 2010
2/7/9-serien Bra säkerhet - minst 20% högre säkerhet än medelbilen. Så va de med det..

Teddan
2 495 Inlägg
23 februari 2010
Volvo740an skrev:
2/7/9-serien Bra säkerhet - minst 20% högre säkerhet än medelbilen. Så va de med det..

jämfört med vilken medelbil ?

en ny med 5stjärnor i euro ncap ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök