2678
Sök

Visst ska jag köpa en volvo 245 till min flickvän?

11 Inlägg
24 februari 2010
Minst 20 kommentarer: "volvo är en traktor", åker fan hellre runt i en gammal volvo än en gammal saab iaf! även att ja har en!!

Bilälskare!

Random Hero
4 047 Inlägg
24 februari 2010
gillar du inte din flickvän eller varför just en 245 ? så mitt svar är nej

Dog food lid. Backwards

57 Inlägg
24 februari 2010
Hahhaha vilken underhållande tråd det har blivit av denna;)
Beundransvärt hur en del orkar sitta och hålla på, men en del har väl inte så mycket annat vettigt och göra:)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
24 februari 2010
ekelund88 skrev:
turboforssen skrev:
Elda skrev:

OCh detta jämför du med en 245? well fick han en välservad 93 från 00 (vilket e skumt då 93an slutade tillverkas nån gång på 50-60talet) för 6000 så får man la vänta sig att bilen går sönder när den kostar lika mkt som en -75a och är 25 år äldre.

Var inte moderna bilar vi diskuterade här utan volvo 245 vilket är långt ifrån en modern bil, på både gott och ont. En ny bil kostar mkt att äga, kolla på en volvo v70 -00 så är dom inte gratis att laga på verkstaden heller.

Kunskap  om moderna saabar hittar du för övrigt på STCS hemsida och bilar går sönder efter 10 år i trafik inget man kan göra något åt.

EDIT: och över 20 000 på service på en välservad 10 år gammal bil är ju fan ingenting, vet inte riktigt vad du räknar på men 2000/år på verkstadsservice är ju inte speciellt mkt pengar.

har du inge bättre att komma med så du måste märka ord ?
du vet själv att jag inte mena en bil från 50 -talet , bryr mig inte hur saab stavar sina modellnamn å bilen köptes inte för några 6000:- ( vet inte vart du fått det i från )
jag har inte sagt att en nyare volvo inte är dyra att reparera
å bryr mig inte vart man kan hitta info om nyare saabar

säger bara att en 245:a är en bra bil för dom pengarna man lägger ut inte bäst utan bra å det är sällan man står stllastående med dom
å kunskapen av att skruva på en 245:a är finns nästan över allt
det finns nästan en snubbe som kan skruva en gammal volvo i varje kvarte å det finns det inte med saab

men nu eftersom du citerar en enskild bil så drar väl jag upp mina gamla volvos

*första bilen* en volvo 740 88 b230f utrustning blackline = resultat toppackning + kopplingsras

*3dje bilen* volvo 745 turbo utrustning = ingen = resultat efter 2 månadsägande ORGINAL ingen sönder pyst maskin .. motorras 2 gr motorbyte en gång topppackning 2 gr 531 topp med en insjunken kyl kanal 1 gång

*5te bilen*volvo 740 turbo utrutning automat eltaklucka (bortkopplad)=resultat rasad bakaxel 2 gr skev topp 2 gr rasad automatlåda 2 gr topppackning 4 gr

*6re bilen* volvo 745 "vinterbil" 18000 mil utrustning 0 och ingenting = resultat ägande i 2 dagar yikes resulterade i ett bakaxel haveri och en stake ut genomblocket smile

alla dessa bilarna ägde jag under 2009

avgör drift säkerheten själv

Inte för att stå bakom 740 men vafan, lät inte som att du körde mjukt och fint med dom där bilarna precis roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

586 Inlägg
24 februari 2010
Nu har jag inte orkat bläddra igenom alla sidor, men har inte din flickvän något att tillägga? Tycker hon ens om volvo..? yikes

Jag menar, hon kanske gillar opel, och du köper en volvo.. Det är ju ingen ide att väcka den björn som sover...
Senast redigerat av SpotniX (24 februari 2010)

1 581 Inlägg
24 februari 2010
Säger som ovanstående, vad är budgeten? Låt henne bestämma.
Jag själv kikar på en -95 Opel Astra 1.6 åt min brud då dem är fan så mycket billigare i drift och ser bättre ut.

1 339 Inlägg
24 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
Volvo740an skrev:
Jag angav bara fakta: 20 % säkrare än medelbilen.

minst

Sant

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
24 februari 2010
Avundsjuka? Faktum är att 240 var en krocksäker bil på 80-talet. Nu är det 2010 och den är KASS jämfört med dagens bilar. Ledsen alla som tror att dom åker säkert i gamla trygga Volvos, men mycket har hänt på 20-25 år...

/Mattias

215 Inlägg
24 februari 2010
Min bil är mycket bättre än din bil *lipa* Haha kul tråd. smile

685 Inlägg
24 februari 2010
matteeee skrev:
Avundsjuka? Faktum är att 240 var en krocksäker bil på 80-talet. Nu är det 2010 och den är KASS jämfört med dagens bilar. Ledsen alla som tror att dom åker säkert i gamla trygga Volvos, men mycket har hänt på 20-25 år...

Ta reda på fakta innan du uttalar dig.

http://www.folksam.se/testergodarad/hur … en/1.57836

No turbo shit - just real power!

Elektriker/Montör
534 Inlägg
24 februari 2010
matteeee skrev:

Ja med tanke på att alla bilar på dom svenska vägarna är 08:or eller nyare??!!!??
Hur många 80-90:tals bilar rullar det inte varje dag runt om i landet, som just 240:in är säkrare än??

Visst nya bilar är säkrare. INGET SNACK OM SAKEN!!!  Men 240 är ju inte den enda gamla bilen på gatorna.
Ja den var krocksäker på 80-talet. Den har ju inte blivit MINDRE krocksäker.. Eller?? Det är bara det att andra bilar har gått om och blivit MER krocksäkra..

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 februari 2010
Varför är det bara just volvoägare som tar åt sig så fruktansvärt åt kritik? lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 659 Inlägg
24 februari 2010
Opelmadness skrev:
Varför är det bara just volvoägare som tar åt sig så fruktansvärt åt kritik? lol

Vi har inte råd med annat och är riktigt stolta big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

blacken
24 februari 2010
matteeee skrev:

Ja,jo gammal är en 240, men stryktåligare får man leta länge efter. Försök att göra om detta med en Modus eller annan "överlögset bättre modern" bil. Lycka till..
http://www.youtube.com/watch?v=7qcCeg0t4ZQ

8 197 Inlägg
24 februari 2010
Robban_89 skrev:
Opelmadness skrev:

Vi har inte råd med annat och är riktigt stolta big_smile

Haha, rätt bra sagt där. smile
Jag har inte råd med annat heller, och jag är stolt. smile

-Sir Jackie Stewart

2 656 Inlägg
24 februari 2010
Robban_89 skrev:
ekelund88 skrev:
turboforssen skrev:

har du inge bättre att komma med så du måste märka ord ?
du vet själv att jag inte mena en bil från 50 -talet , bryr mig inte hur saab stavar sina modellnamn å bilen köptes inte för några 6000:- ( vet inte vart du fått det i från )
jag har inte sagt att en nyare volvo inte är dyra att reparera
å bryr mig inte vart man kan hitta info om nyare saabar

säger bara att en 245:a är en bra bil för dom pengarna man lägger ut inte bäst utan bra å det är sällan man står stllastående med dom
å kunskapen av att skruva på en 245:a är finns nästan över allt
det finns nästan en snubbe som kan skruva en gammal volvo i varje kvarte å det finns det inte med saab

men nu eftersom du citerar en enskild bil så drar väl jag upp mina gamla volvos

*första bilen* en volvo 740 88 b230f utrustning blackline = resultat toppackning + kopplingsras

*3dje bilen* volvo 745 turbo utrustning = ingen = resultat efter 2 månadsägande ORGINAL ingen sönder pyst maskin .. motorras 2 gr motorbyte en gång topppackning 2 gr 531 topp med en insjunken kyl kanal 1 gång

*5te bilen*volvo 740 turbo utrutning automat eltaklucka (bortkopplad)=resultat rasad bakaxel 2 gr skev topp 2 gr rasad automatlåda 2 gr topppackning 4 gr

*6re bilen* volvo 745 "vinterbil" 18000 mil utrustning 0 och ingenting = resultat ägande i 2 dagar yikes resulterade i ett bakaxel haveri och en stake ut genomblocket smile

alla dessa bilarna ägde jag under 2009

avgör drift säkerheten själv

Inte för att stå bakom 740 men vafan, lät inte som att du körde mjukt och fint med dom där bilarna precis roll

jag kör exakt lika med mina andra bilar smile och 535an har gått stenhårt inte en prylsom gått kass på den smile ? tex

lika gammal bil men gått bra mycket längre än volvorna smile så otur eller pisk what ever fortfarande sämsta bilarna jag ägt ? pga av alla ras

8 197 Inlägg
24 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
Opelmadness skrev:

För att det inte är kritik utan lögner.

Jo det kan du ju intala dig.

-Sir Jackie Stewart

3 268 Inlägg
24 februari 2010
Opelmadness skrev:

+1 lollollollollollollollollollollollollollollollollollollollol

685 Inlägg
24 februari 2010
Opelmadness skrev:
EmilHammarlund skrev:
Opelmadness skrev:

Gå in på folksam så får du svart på vitt att 240 är en säker bil än idag. Statistiken är baserad på VERKLIGA olyckor.

Råkade själv ut för en fartglad idiot i en bmw 525 för några årsen, kan säga så mycket att jag är glad att jag satt i en 240 just då.

No turbo shit - just real power!

1 659 Inlägg
24 februari 2010
Only-volvo skrev:
Opelmadness skrev:
EmilHammarlund skrev:

Gå in på folksam så får du svart på vitt att 240 är en säker bil än idag. Statistiken är baserad på VERKLIGA olyckor.

Råkade själv ut för en fartglad idiot i en bmw 525 för några årsen, kan säga så mycket att jag är glad att jag satt i en 240 just då.

Kan ni inte alla enas om en sak bara så man kan släppa detta.
240 är inte dålig att sitta i om det smäller, Nej det är självklart bättre att sitta i den säkraste bilen 2010.
Men 240 är inte dålig bara för det och nya bilar hör inte dit eftersom det inte är tal om dom.
Hellre i en 240 än folkabuss från samma år. Hellre i en ny folkabuss än en 240.

Vart ligger problemet i allt ni gnäller om? tongue

(\_/)
(O.o)

Sök