det är killar som dig man avundas på, någon som kan få saker och funka och kan använda skallen och händerna och göra otroliga saker, att stå på en bilträff och glänsa över en färdigköpt bil som banken äger är inget fränt, man ska va ensam om saker det är fan mycket roligare !
det är killar som dig man avundas på, någon som kan få saker och funka och kan använda skallen och händerna och göra otroliga saker, att stå på en bilträff och glänsa över en färdigköpt bil som banken äger är inget fränt, man ska va ensam om saker det är fan mycket roligare !
Håller helt med dig! Jag kunde inte sagt det bättre
Det roligaste på bilträffar är just att se dom som bygger extremt och de som bygger om med egna idéer.
Som jag har skrivit tidigare så är bilen reggad med denna motor. Sfro gjorde en halv besiktning för 2000 sen gör man en regnesiktning på Bilprovningen har för mig att den kostade runt 1500 kr med vägningen.
Om man bygger en 940 D5 så finns det ju verkligen ingen bättre bil i hela världen! Snål säker bakhjulsdriven odödlig samt lättmekad:) Sjukt grymm bil!
Men vad händer om du skulle ha otur och crasha den? får man några försäkringspengar då eller värderar försäkringsbolaget bilen som en vanlig 940?
Jag har pratat med olika bolag och dom värderar inte bilen utom dom går på bilder. Om bilen hade varit 20 år så kunde man ta en entusiastförsäkring men då kan man bara köra 1000 mil om året och mer än så kör jag.
Om man bygger en 940 D5 så finns det ju verkligen ingen bättre bil i hela världen! Snål säker bakhjulsdriven odödlig samt lättmekad:) Sjukt grymm bil!
Men vad händer om du skulle ha otur och crasha den? får man några försäkringspengar då eller värderar försäkringsbolaget bilen som en vanlig 940?
du skrev vad som händer om man crashar den m.m vad försäkringsbolaget säger, När man byggt om en bil för massor pengar, eller köpt en ombyggd bil från början, skaffa så mycket info du kan om bilen bilder papper m.m, lägg ihop allt i en mapp, putsa av bilen och åk till ditt försäkringsbolag och visa bilen och be dom göra en värdering. Jag köpte en 855 t5 2.0 italien, en fräsh ligger runt 20 tusen i värde, min var värd närmare 85-90 när ja köpte den och betydligt mer nu, jag gjorde en värdering m.m sen blev premien lite dyrare men det är det värt, för dom sa klart och tydligt, händer något med bilen och man INTE gjort en värdering får man det en standard bil ligger ute för, för det är den premien man betalat för.
Om man bygger en 940 D5 så finns det ju verkligen ingen bättre bil i hela världen! Snål säker bakhjulsdriven odödlig samt lättmekad:) Sjukt grymm bil!
Men vad händer om du skulle ha otur och crasha den? får man några försäkringspengar då eller värderar försäkringsbolaget bilen som en vanlig 940?
Jag har pratat med olika bolag och dom värderar inte bilen utom dom går på bilder. Om bilen hade varit 20 år så kunde man ta en entusiastförsäkring men då kan man bara köra 1000 mil om året och mer än så kör jag.
entusiast försäkring är jätte avancerat, räcker inte med 20 år, det är bara 500 mil på länsförsäkringar, man ska ha speciella extra inkopplade startspärrar stå i låst garage och massor skit.
man får göra som jag skrev i tidigare svar, så har jag alltid gjort i bilar som är ombyggda eller värda bra mycket mer än standard bilar
om jag hade kunskapen och alla tillbehör, om jag var du, skulle ja sluta jobba. Köpa 10 st as fina 945or och köpa 10 motorer och fixa färdigt dom, Jävlar vad underbart det skulle vara och få tag i en sån om några år
om jag hade kunskapen och alla tillbehör, om jag var du, skulle ja sluta jobba. Köpa 10 st as fina 945or och köpa 10 motorer och fixa färdigt dom, Jävlar vad underbart det skulle vara och få tag i en sån om några år
hehe ja det vore lite kul. Tyverr finns inte den tiden med familj och 2 barn, men vem vet.....