3323
Sök

Vilka 10" basar ska jag ha i min audi s4 sedan (c4)?

ljud är kul
19 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Shulululu!

Jag har problem med att välja vilka basar jag ska ha i min audi s4 sedan (c4 karossen). Jag hade tänkt mig ett par 10:or som inte behöver så stor låda eftersom jag  behöver plats till lite andra saker i bagaget också.

Ska det va portad lr sluten låda? Märke? ingen skidlucka så ljudet går inte igenom så lätt.

Prisklass baselement: ca 1000-1500kr

rekommendera gärna ett slutsteg också!

Fråga om jag har glömt någon info smile

Mvh Marcus

Audi S4 2.2t -92

stRaend
1 mars 2010
vad spelas det för musik? ute efter finlir eller spela högt? smile

ljud är kul
19 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
det är väldigt olika men jag tror de blir mest rock, pop och RnB : ) Skulle tro att det är mest finlir jag är ute efter. Men de skulle ju va roligt att dra på nån gång ibland också!

Audi S4 2.2t -92

x40
1 209 Inlägg
1 mars 2010
inte xpert på detta men kan rekommenderar jbl gto serie!

Volvo S40 turbo.

stRaend
1 mars 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169476 , där har du en tråd som kanske hjälper dig lite smile

ljud är kul
19 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169476 , där har du en tråd som kanske hjälper dig lite smile

Ja, jag har tittat lite på dom två. Men ska det va en portad lr sluten låda i min bil? Med vilken sort kommer ljudet igenom bäst? smile

Audi S4 2.2t -92

6 851 Inlägg
2 mars 2010
Skit samma i din bil. Gör hål i hatthyllan och skicka upp port/portar den vägen.

ljud är kul
19 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Skit samma i din bil. Gör hål i hatthyllan och skicka upp port/portar den vägen.

Det är väl inte skitsamma med min bil eftersom det är i just den ljudet ska sitta?? Varför så jävla otrevlig?

Audi S4 2.2t -92

3 466 Inlägg
2 mars 2010
mackelele skrev:

Ja, jag har tittat lite på dom två. Men ska det va en portad lr sluten låda i min bil? Med vilken sort kommer ljudet igenom bäst? smile

DLS:en måste ha portad låda, enligt mina erfarenheter så spelar DLS MW12 lika tight i portad låda som Hertz HX300 spelar i sluten låda. Dock vinner DLS:en på att den portade lådan spelar högre.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

stRaend
2 mars 2010
bilen avgör inte om den ska sitta i portad eller inte smile det är basens parametrar och vad den lämpar sig bäst till.

6 851 Inlägg
2 mars 2010
mackelele skrev:

Det är väl inte skitsamma med min bil eftersom det är i just den ljudet ska sitta?? Varför så jävla otrevlig?

Vill man inte dra upp basportar (basrelfexlåda, bandpasslåda) genom hatthyllan i just din bil, så är det skit samma om du har sluten eller portad låda i bagaget. Det kommer varken bli bra ljud eller höga dB, enbart en skramlande baklucka. Därav svaret.

Vilken bas du vill ha beror lite på vad för låda du kan tänka dej bygga, olika basar i olika lådor. Alla basar gillar inte portade lådor eller bandpass och vissa passar i vilket som.

3 466 Inlägg
2 mars 2010
Hade jag varit som du hade jag satsat på en 12" istället då trycket blir ganska mycke bättre, speciellt i en sedan som är svår att få in trycket i ändå. (nu jämför jag med 10" i samma modell)

Både MW12an och HX300an kräver väldigt små lådor.

Ska du lasta i bagaget så kan det vara värt att tänka på att MW12an har galler och inte HX300an.
Senast redigerat av M_icke_ (2 mars 2010)

ljud är kul
19 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Okej okej. Då fattar jag. Och nej jag vill helst inte skära i hatthyllan så de får väl skramla i bakluckan smile

Hade jag varit som du hade jag satsat på en 12" istället då trycket blir ganska mycke bättre, speciellt i en sedan som är svår att få in trycket i ändå. (nu jämför jag med 10" i samma modell)

Ska du lasta i bagaget så kan det vara värt att tänka på att MW12an har galler och inte HX300an.

En 12:a istället för två 10:or kanske blir bättre då? Finns det någon 12" som spelar förhållandevis rappt och tight? Gärna en som DB-akuten säljer smile Hx300 finns väl där iaf..

Audi S4 2.2t -92

3 466 Inlägg
3 mars 2010
mackelele skrev:
Okej okej. Då fattar jag. Och nej jag vill helst inte skära i hatthyllan så de får väl skramla i bakluckan smile

En 12:a istället för två 10:or kanske blir bättre då? Finns det någon 12" som spelar förhållandevis rappt och tight? Gärna en som DB-akuten säljer smile Hx300 finns väl där iaf..

Jag står fortfarande fast vid att MW12an spelar bättre än HX300 tongue

Dieselpower!
534 Inlägg
3 mars 2010
M_icke_ skrev:
mackelele skrev:

Jag står fortfarande fast vid att MW12an spelar bättre än HX300 tongue

Jag med wink

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök