3858
Sök

Bytesråd: Min V40 - 99 mot en V70 -01

120 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Tjena har lite problem med vad jag ska göra å behöver lite hjälp
Har ute min V40 till försäljning och har fått en som e intresserad men han vill byta mot en v70 2,4 -01 automat med 39tusen på mätaren men bytt motor som gått 25tusen och han vägrar lägga något emellan och vill att jag ska skatta och besiktiga min för att bytet ska vara intressant alternativt bara besiktigad men då måste jag köra bilen till stockholm för att kunna byta.. så nu behöver jag hjälp med vad jag ska göra? ska jag gå med på den och vara nöjd lr strunta i det och vänta på att någon annan hör av sig?

här e en länk till annonsen på blocket på min v40
http://www.blocket.se/goteborg/En_Speci … amp;last=1

Tack på förhand
// Kristoffer

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
23 mars 2010
Vill han byta så får han komma till dig. Kanske visar sig att han inte vill ha bilen när du väl har kört till stockholm.

Så jag hade väntat om jag hade varit du.

Allt för den där jävla hatten!

120 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Vill han byta så får han komma till dig. Kanske visar sig att han inte vill ha bilen när du väl har kört till stockholm.

Så jag hade väntat om jag hade varit du.

Okej lr ska jag ta å besiktiga å skatta å be han komma hit?
kan nån hjälpa mig angående värdet på bilarna också?
Jag tycker ju min är värd betydligt mer iaf om jag ska besiktiga å skatta men det kanske bara e för att jag har ju lagt ner väldigt mycke pengar på den..

564 Inlägg
23 mars 2010
Jag hade nog inte bytt om han endast bytt motorn och inte lådan. En V70 med automat och nästan 40 000mil känns lite riskabelt. Visst är det väl kring det miltalet taxiåkarna brukar få byta låda i v70?

Om jag vore dig hade jag nog väntat tills någon köper bilen du har och sedan valt ut just den bilen du själv vill ha.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
23 mars 2010
tycker din bil är bra mycket mer värd än en v70 01:a med dom milen på nacken... kollar du på blocket så ligger en sån v70 på runt 40k... men valet är ju ditt.. men jag hade absolut inte gjort det...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

120 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
nä jag börjar också överväga att inte byta.. ni som kollat på bilen å kanske även kollat annonsen jag har på den, e det ett väldigt överpris jag begär? ska jag sänka lr låter priset rimligt? kan jag få ut mer för den om jag fixar så den går igenom besiktningen?

4 005 Inlägg
23 mars 2010
Jag hade inte bytt. Tycker han har överpris och lite dålig attityd.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
23 mars 2010
Jag hade ALDRIG köpt din bil för dom pengarna.. hittade en likadan på blocket utan kjolpaket, fast med hel motor och hela fälgar för 30.000... man får aldrig igen vad man lagt på bil vad det gäller styling m.m. Min åsikt... så nu när jag tänker efter så är kanske bytet mot den andra v70:in inte så dumt ändå...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

jorgen72
23 mars 2010
Det var ju ett rejält överpris

120 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:

någon motivering tack? vad tycker du skulle vara ett bra pris? varför? annars tycker jag det e ganska onödigt av dig att skriva här överhuvudtaget..

2 982 Inlägg
24 mars 2010
ja en V70 på 40k mil innebär att växellådan har gått många matcher
jag har fått laga en S80 2,4 automatlåda . 55k gick det på.
samt S60 2,4T geartronic som fått krökta kolvar för 18k..

volvos automater på p2 bilar är inget jag litar på.
Senast redigerat av Residence (24 mars 2010)

120 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Residence skrev:

Okej så din åsikt är att jag verkligen inte ska byta min V40 mot den alltså?

2 982 Inlägg
24 mars 2010
SixtenP skrev:
jorgen72 skrev:

någon motivering tack? vad tycker du skulle vara ett bra pris? varför? annars tycker jag det e ganska onödigt av dig att skriva här överhuvudtaget..

din bil är fin men inte värd 67000:- dessvärre.
jämför med andra bilar. ex. V70 .. vad får du för V70 för 67000:- ->
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … amp;last=1
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … 11&w=3
en v40
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … 11&w=3

2 982 Inlägg
24 mars 2010
SixtenP skrev:
Residence skrev:

Okej så din åsikt är att jag verkligen inte ska byta min V40 mot den alltså?

om du vet att din bil är frisk, varför BYTA med risk att byta till dig ngt som nästan rullat färdigt?
ja, volvos automatlådor är skit enligt mig.
MEN hade det varit en manuell så hade jag nog sagt annorlunda
kolla på V70is på blocket under 20k mil.. se vilket pris de ligger på och jämför mot din v40...
Senast redigerat av Residence (24 mars 2010)

jorgen72
24 mars 2010
SixtenP skrev:
jorgen72 skrev:

En v40 visserligen ganska snygg men med dålig motor skadade fälgar dålig handbroms ett motorfäste som måste bytas o bes det kan ju vem som helst räkna ut att bilen med dom felen inte är värd 67000 kolla på blocket o jämför med andra hela v40 så ser du själv ca 30 till 40t borde den kosta kanske mindre beroende på vad det är för fel på motorn.
Senast redigerat av jorgen72 (24 mars 2010)

Cupra_
24 mars 2010
jorgen72 skrev:
SixtenP skrev:
jorgen72 skrev:

En v40 visserligen ganska snygg men med dålig motor skadade fälgar dålig handbroms ett motorfäste som måste bytas o bes det kan ju vem som helst räkna ut att bilen med dom felen inte är värd 67000 kolla på blocket o jämför med andra hela v40 så ser du själv ca 30 till 40t borde den kosta kanske mindre beroende på vad det är för fel på motorn.

+1 Min är ute för mkt mindre pengar, är nyare och hel och är svårsåld liksom.. Visst, inte lika mkt gjort på min heller och ingen kombi men som någon annan sa, man kan inte räkna med att få ut nåt för det man gjort tyvärr.. Har man då DESSUTOM massa fel, obes+oskattad så gör det ju inte saken bättre..  Att BILEN gått närmare 30 fast motorn 3 är ju en annan sak.. Skulle jag själv kolla på en bil som gått så skulle jag kolla extra noga på leder, bussningar, bromsar m.m. Ev kan ju bilen ha gått rätt hårt om motorn är bytt och den nya redan strular liksom. Sen är det ju så att man får ganska mkt bil för 67k i dagsläget vilket gör att det finns många bättre bilar för de pengarna.

Ang. bytet så skulle nog inte jag ha bytt, något som du verkar ha valt att inte göra nu heller. Sälj din för kanske 40, lägg ev till pengar och köp en bil du verkligen vill ha.
Senast redigerat av Quadrablast (24 mars 2010)

120 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
okej.. tack för tipsen på vad ni tycker att min är värd.. känns ju bara jobbigt att inse att man kanske inte får mer för den trots allt man gjort.. men om man besiktigar den stiger värdet då?

414 Inlägg
24 mars 2010
Din bil ser fin ut. Själv skulle ja nog inte ha bytt. Men jag tycker verkligen inte att en v40 2.0t 99a med 29000 mil på mätaren är värd 67000:-
Med motiveringen att vi hade en V40 T4a som vi redan för 2 år sedan sålde för 33000:- och den var fin&fullutrustad ca 16 eller var det 18000 mil på mätaren och vi hade haft bilen sen den nästan var helt ny.

Tycker verkligen inte att en 29k milad defekt 2.0t  är värd mer än dubbelt så mycket som vi sålde vår fina 16-18k milade T4a för, för 2 år sedan..

392 Inlägg
24 mars 2010
Folk som köper bil, som inte är mekaniker, vill alltid köpa en färdig och rullande bil. Det ska bara vara att tuta o köra. Så jag hade börjat med att försöka uppnå det så gott det går.

Jag hade besiktigat bilen och skattat den, då kanske fler vågar sig på att ta en titt, då den är godkänd.

Sen hade jag nog lagt ut den för max 50k tyvärr, för att hitta en större målgrupp. Oftast ungdomar som vill ha dessa bilar men oxå de som inga pengar har. Monterat ut din ljudanläggning och sålt den separat..

Sen tycker jag INTE du ska byta mot v70in. Du känner din bil och vet kanske vad som behövs göras och vad som är nybytt osv..

Endast min åsikt...

jorgen72
24 mars 2010
SixtenP skrev:
okej.. tack för tipsen på vad ni tycker att min är värd.. känns ju bara jobbigt att inse att man kanske inte får mer för den trots allt man gjort.. men om man besiktigar den stiger värdet då?

Självklart stiger värdet om bilen är bes o försök att fixa felen också så blir den ju lättare att sälja o jag tycker att du inte ska bytta till v70in  för du känner ju din bil o det som är fel på den det kan ju va fel på den andra bilen också o den är helt klart svårare att sälja. Så laga din bil o bes den o sälj den sen o köp en bil du verkligen vill ha

Sök