3124
Sök

Efterlysning:Stulen Volvo 745 Tic -86 HITTAD

BMW Power
2 362 Inlägg
5 juni 2006
kan hålla ögonen öppna med när man är ute och åker. smile

BMW, bogsering med wire :/

166 Inlägg
5 juni 2006
Lollen32 skrev:
eller så följer du mitt råd? det är en viss skillnad på 100:- och 8000 !

Hur hade du tänkt spåra mobilen?

Vad jag vet så kan man bara spåra den till ett område runt en mast, och inte en specifik pungt.

Tommy
84 Inlägg
5 juni 2006
Ricaro skrev:
Vad jag vet när de gäller spårningen av mobil så måste ju någon svara i mobilen för att de skall ge signal. Sedan så kan de lokaliseras med hjälp av att signalerna läses från 2 master och på så sätt kan man positionera utefter signalstyrka. Men får gärna rättas om jag är fel ute.

Man kan alltid ha automatiskt svar om det ringer och sedan ljudlöst wink inga problem tongue

men ett riktigt larm är ju iofs att föredra före en gömd mobil smile
Senast redigerat av _AudiA6_ (5 juni 2006)

Four Ring´s To Rule Them All !

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
5 juni 2006
opeltiffi skrev:
kanelbull2 skrev:
det finns något som heter bil larm  roll

sär skrivning...

särskrivning ^^

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

33 Inlägg
5 juni 2006
Trådstartare
Håll er till tråden..Ni behöver inte snacka om olika larm osv i denna tråd.Jag vill ha hjälp och hitta bilen.Ni som inte tänker hålla ögonen öppna behöver inte skriva.
Senaste nytt som vi fått reda på är att bilen har synts till i hässelby gård/hässelby strand 3 gånger idag och kör runt utan reg plåtar.Så ni som bor där borta kan ju vara extra uppmärksamma.

Mvh Anna

En gång turbo alltid Turbo :-D

airbrush rookie
136 Inlägg
6 juni 2006
med mkt pengar kan du spåra en mobiltelefon även om den är avstängd smile  bara batteriet är i... kostar mkt pengar men..
hur jag kan veta det är att man har många poliser nära sig...

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

Administratör
11 911 Inlägg
6 juni 2006
Kom igen nu, håll er till ämnet. Diskussioner om hurvida man bäst säkrar och har koll på sin bil vid eventuell stöld kan tas i en annan tråd.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 juni 2006
Man kan ju fråga sig varför i helsike kör folk omkring utan reggplåtar i en lyst bil, det är ju bara en tidsfråga och väldigt korkat.

ta en lyxbil och dumpa i utlandet på smidigt sätt och tjärna en fin slant är ju inte så konstigt, sen har vi bilarna som blir stulna ligger lågt, dagen efter är det bankrån i närheten och bilen hittas som en kolhög det är smart.

Men varför i H*lv*te sno en bil och köra med dem. händer allt för ofta.

Hoppas på det bästa trots att jag är på fel ställe geografiskt i förhållande till denna bil men man vet ju aldrig...
Senast redigerat av Martin 9-3 (6 juni 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

33 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Jo,det är bara en tidsfråga innan dom åker dit.Men poliserna har koll på hässelby och orterna omkring nu.Fick förklara för poliserna att det inte handlade om en vanlig 745.Utan en Stylad,så att dom skulle lägga märke till den fortare.Jag sa att den sticker ut litegrann!Har vart inne på en del tank ställen med och sagt till om bilen.Får se hur det går nu.Ska ut och fortsätta leta idag.Med tanke på att i Sverige måste man ju ta lagen i egna händer.

mvh Anna

171 Inlägg
6 juni 2006
vet att man ska hålla sig till ämnet men ja måste bara ha sista ordet wink

många undrar hur man skall kunna spåra en mobiltelefon utan att någon svarar. det är simpelt.. har för mig att telia ellernån har en sådan gratis funktion. eller  nått sånt. eftersom många av mina kompisar gör detta.. funkar bra!

De står ju lixom inte exakt vart bilen står i cm2 men området iaf!

nu till ämnet...

vart ligger staden du bodde i?

33 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Lollen32 skrev:
vet att man ska hålla sig till ämnet men ja måste bara ha sista ordet wink

många undrar hur man skall kunna spåra en mobiltelefon utan att någon svarar. det är simpelt.. har för mig att telia ellernån har en sådan gratis funktion. eller  nått sånt. eftersom många av mina kompisar gör detta.. funkar bra!

De står ju lixom inte exakt vart bilen står i cm2 men området iaf!

nu till ämnet...

vart ligger staden du bodde i?

Jag bor i huddinge.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
6 juni 2006
Anna_944 skrev:
Håll er till tråden..Ni behöver inte snacka om olika larm osv i denna tråd.Jag vill ha hjälp och hitta bilen.Ni som inte tänker hålla ögonen öppna behöver inte skriva.
Senaste nytt som vi fått reda på är att bilen har synts till i hässelby gård/hässelby strand 3 gånger idag och kör runt utan reg plåtar.Så ni som bor där borta kan ju vara extra uppmärksamma.

Mvh Anna

Ska dit i helgen. Ska hålla ögonen öppan.

Allt för den där jävla hatten!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 juni 2006
Hoppas du hittar den hel annars brukar dom vara duktiga på att rensa dom =/.....men verkade ju inte vara speciellt "Duktiga" tjuvar som åker omkring utan regskyltar hoppas ni får tag i asen!.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
6 juni 2006
VictorD skrev:
opeltiffi skrev:
kanelbull2 skrev:
det finns något som heter bil larm  roll

sär skrivning...

särskrivning ^^

jo jag vet, det var lite på skoj...

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
6 juni 2006
Robb skrev:
Vad kan det kosta att skaffa någon gps-sändare att montera på bilen så att man kan spåra den?
Någon som har gjort så?

har sån i min bil. är en typ usb minnesliknande sak som man sätter ett kontantkort i (simkortet)
Sen när man vill ha reda på var bilen är använder man sig av gps tjänsten, där där konstiga som dom visar på reklam nu för tiden där man kan få reda på var sina kompisar befinner sig nånstans å om mamma är i närheten å handlar, så istället för å visa var mama är å handlar så visar den var bilen är och blir strippad. man gömmer den enkelt under instrumenpanelen då den inte är större än ett usb minne, koppslas lika enkelt som en sterio med ström på alltid via en säkring bara.

alltså hitta en sån bil som er borde inte vara så svårt med tanke på att den utmärker sig från mängden tycker man.
Å är dom dumma nog att åka runt i den i er hemtrakt så är dom snart fast. industri område och hamnar brukar vara populära ställe att gömma bilar på.
Hoppas ni hittar den snarast innan nåt hemskt händer med den.
Senast redigerat av Lucifer84 (6 juni 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

33 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
upp..

33 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
upp...

33 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
uppsi

Administratör
11 911 Inlägg
11 juni 2006
Anna_944 skrev:
uppsi

Nej nej nej.

Sluta lyft tråden sådär!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 juni 2006
Nästan rekord på trådlyftning va? wink

Trodde att det hade hänt något nytt ang bilen när den poppar upp igen.

Men fortfarande borta utan nå tips?

Har ju gått lång tid nu...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök