2536
Sök

Är det ok om jag gör ett bildspel av "garaget" medlemmars bilar och länkar hit?

98 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Fråga  ägarna blir det lite jobbigt då det kanske rör sig om många bilar, dessutom kan det inte heller vara några problem i och med att bilderna finns redan ute för allmänheten. Så länge det inte finns några vinningssyfte med i bilden då kan inte ens ägarna sätta emot eftersom bilderna är redan offentliga för allmänheten däremot måste garaget ge ok. Det är garaget som ska tillåta länk från youtube eller dailymotion här. Det är garaget-crew som jag ställer frågan till. smile

1 534 Inlägg
30 mars 2010
kör på, så länge min bil finns med

36 Inlägg
323 Inlägg
30 mars 2010
För mig går de bra, men måste bara fixa lite bättre bilder först tongue

Sanizz
30 mars 2010
Il-Bandito skrev:
Fråga  ägarna blir det lite jobbigt då det kanske rör sig om många bilar, dessutom kan det inte heller vara några problem i och med att bilderna finns redan ute för allmänheten. Så länge det inte finns några vinningssyfte med i bilden då kan inte ens ägarna sätta emot eftersom bilderna är redan offentliga för allmänheten däremot måste garaget ge ok. Det är garaget som ska tillåta länk från youtube eller dailymotion här. Det är garaget-crew som jag ställer frågan till. smile

Spelar ingen roll om dom finns ute eller inte. Om jag inte minns fel så kan fotografen ta en viss summa för en bild du tagit ifrån han/hon och lagt upp på internet utan tillåtelse.

98 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Nu gjorde jag ett igår som är färdig, en basic och enkel sådan på ca 10 minuter men har inte lagt upp det än. Kan göra ett större och bättre med bättre program längre fram. Tyvärr så kan man inte ta med alla bilarna men man kan kanske göra fler omgångar och ta med de som inte kom med först. Men som sagt, det måste ges ok från garaget-crew. smile

98 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Sanizz skrev:
Il-Bandito skrev:

Spelar ingen roll om dom finns ute eller inte. Om jag inte minns fel så kan fotografen ta en viss summa för en bild du tagit ifrån han/hon och lagt upp på internet utan tillåtelse.

Det kan han/hon inte göra om det inte är eget vinningssyfte bakom bilden eller om den inte är redan publicerat.

4 005 Inlägg
30 mars 2010
Kör på. Lägger man upp saker på internet så får man finna sig i att det blir kopierat.

Antar att du inte har något vinstsyfte i det heller. Men du kan ju som sagt vara snälla o bifoga en länk till bilen/användaren under varje bil.

98 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Kör på. Lägger man upp saker på internet så får man finna sig i att det blir kopierat.

Antar att du inte har något vinstsyfte i det heller. Men du kan ju som sagt vara snälla o bifoga en länk till bilen/användaren under varje bil.

Det blir jobbigt det. Då hoppar jag över bildspelet. Tanken var bara en kul grej, bra för både forumet och medlemmarna som kanske missat några bilar. Men som sagt, någon annan får göra det. smile

63 Inlägg
30 mars 2010
kör på bara min bil e med wink

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
30 mars 2010
För mig är det ok, de é bar å åk!
Senast redigerat av Malm3n (30 mars 2010)

Team Insane Racing

378 Inlägg
31 mars 2010
Il-Bandito skrev:
linuslinje skrev:

Det blir jobbigt det. Då hoppar jag över bildspelet. Tanken var bara en kul grej, bra för både forumet och medlemmarna som kanske missat några bilar. Men som sagt, någon annan får göra det. smile

Dra igång en tråd o fråga vilka som vill vara med istället, borde väl vara enklaste vägen o gå. Sen är det upp till ägarna att ha koll på om bilderna är deras egna eller inte.

Zzzz
937 Inlägg
31 mars 2010
Il-Bandito skrev:
dessutom kan det inte heller vara några problem i och med att bilderna finns redan ute för allmänheten. Så länge det inte finns några vinningssyfte med i bilden då kan inte ens ägarna sätta emot eftersom bilderna är redan offentliga för allmänheten

Oj så fel du kan ha.

Men att göra som eMmet skrev låter ju som en bra idé.

1 749 Inlägg
31 mars 2010
Det är inte ägaren till bilen som äger rätten till bilden alla gånger utan det är fotografens, om jag inte har helt fel?
En intressetråd som skrivarna ovanför här skriver vore nog det säkraste för dig, sedan så tycker jag att det är en bra idé du har!

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

260 Inlägg
31 mars 2010
Kör på bara min bil e med.... också! wink
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig

393 Inlägg
31 mars 2010
Japp Kör på bara. Kanske "Zpite" platsar hehe

FreddeK
31 mars 2010
skulle bara vara hedrande om ens bil kom med i en sån film..skiter totalt i upphovsrätt osv...

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
31 mars 2010
FreddeK skrev:
skulle bara vara hedrande om ens bil kom med i en sån film..skiter totalt i upphovsrätt osv...

Tills du får en FET faktura för brott mot upphovstättslagen och 100% tilläg på den redan FETA fakturan pga utebliven Byline!! lol cool

1 749 Inlägg
31 mars 2010
Jill skrev:
FreddeK skrev:

Tills du får en FET faktura för brott mot upphovstättslagen och 100% tilläg på den redan FETA fakturan pga utebliven Byline!! lol cool

Brott mot upphovsrättslagen KAN ge straff upp till fängelse.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 237 Inlägg
31 mars 2010
jadå tongue

Sök