2007 efter gymnasiet fick jag jobb på gamla gummifabriken i Sjöbo och eftersom jag bodde i Bjärsjölagård vid tillfället behövde jag en bil att pendla till jobbet med. En liten begränsning när jag valde bil var ekonomin eftersom... Visa mer
Den enda lagen som funkar i alla väder: allt ska jävlas så mycket som möjligt på så liten tid som möjligt. Var trevligt att följa ditt projekt o hoppas att du får motivation till att fortsätta eller börja på ett nytt inom en snar framtid :-)
Precis så är det. Jag har lite småsaker liggandes, som ett par flaskor plasti dip och lite blå billack. Kommer väl experimentera med detta när jag får tid över, men den efterlängtade sänkningen är det som troligtvis inte kommer bli av. Stryper alla "onödiga" pengar till projektet efter augusti.
Fler projekt blir det säkert i framtiden när de ekonomiska förutsättningarna är annorlunda.
Precis så är det. Jag har lite småsaker liggandes, som ett par flaskor plasti dip och lite blå billack. Kommer väl experimentera med detta när jag får tid över, men den efterlängtade sänkningen är det som troligtvis inte kommer bli av. Stryper alla "onödiga" pengar till projektet efter augusti.
Fler projekt blir det säkert i framtiden när de ekonomiska förutsättningarna är annorlunda.
skicka tillbaka dem då så du får nya. köpte mina på ebay och dem duger fint dock behöver jag lite mer tryck i mina bakdämpare
skicka tillbaka dem då så du får nya. köpte mina på ebay och dem duger fint dock behöver jag lite mer tryck i mina bakdämpare
Jag har inget kvitto på dessa eftersom jag köpte dem privat av en person som i sin tur köpt dem från e-bay.
Jag har inget kvitto på dessa eftersom jag köpte dem privat av en person som i sin tur köpt dem från e-bay.
jaha då suger det ju lite. går de inte att hitta en sådan plast grej då?
Jag har faktiskt fått höra att den inte behövs, men det är egentligen inte den som är problemet. Det stora problemet är min okunskap i att göra ganska grundläggande ingrepp på mekaniska detaljer i bilen. Att jag skulle fixa en bakaxel och få ihop fullt fungerande i ett stycke är högst otroligt. Än så länge har jag ju inte gjort något särskilt stort på bilen, och så fort det har haft med mekaniska delar som är viktiga för bilens funktion har jag fått ta hjälp av vänner eller verkstäder.
Jag har faktiskt fått höra att den inte behövs, men det är egentligen inte den som är problemet. Det stora problemet är min okunskap i att göra ganska grundläggande ingrepp på mekaniska detaljer i bilen. Att jag skulle fixa en bakaxel och få ihop fullt fungerande i ett stycke är högst otroligt. Än så länge har jag ju inte gjort något särskilt stort på bilen, och så fort det har haft med mekaniska delar som är viktiga för bilens funktion har jag fått ta hjälp av vänner eller verkstäder.
varför skall du byta hela där bak för? borde juh räcka med ett par shyssta dämpare bara? jag har ett par och dem är väldigt mjuka men skall skaffa bilstein dämpare där bak, en ny axel kostar juh skjortan. köp tjocka dämpare där bak borde ju räcka om du inte skall köra runt på massa folk. Dämparna därbak är jätte enkelt att byta. lite jobbigare där fram då man skjuter i dem i ett hål tog ca 3 h fram för mej och en polare och sen kanske 2h bak själv
Jag känner inte till skicket på bakaxeln. Har inte kollat den under de snart 5 åren jag ägt bilen. De är ju kända för att bli dåliga.
har visserligen inga planer på att skjutsa folk, men vad jag har hört så är det fetare torsionsstavar som gäller. Men jag har ju ingen praktisk erfarenhet, så vad vet jag?...
Nu är kopplingen slut också. Denna bil kommer inte rulla på vägarna fler gånger då det kommer kosta alldeles för mycket för att fixa den. Den ställs av tills nästa år då jag definitivt bestämmer vad som ska hända med den.
I handboken stod det att ett specialverktyg behövdes för att lossa oljepluggen på växellådan. Undrar om det var detta verktyget fransmännen tänkte på när bilen byggdes? Ett dörrhandtag.
Olja på. Man pallar ju inte stå och hålla i bongen