3687
Sök

ljud bygge i min golf 2a med DC audio | Hertz | DD med mera i sammarbete med ljudbutiken. ( börjar sida 67 )

byggs mäst för bassrace så db mässigt får vi se.. :)

451 882 Visningar
Uppdaterades senast 12 maj 2013
1 312 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
eriksson84 skrev:
BJonsson skrev:

hihihi.... du är efter mig nu! smile

japp det är jag.. smile men en gång är ingen gång.. tongue hihi.. big_smile
vänta bara tills nästa sesång.. big_smile

Du KOMMER vara efter mig nästa säsong me..... big_smile
wanna bet???

kommer aldrig att vara efter dig björn.. tongue men slå vad vågar jag inte.. tänk om jag inte skulle få råd med det jag har tänkt mig.. smile

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
idag på liten liten lektävling fick jag iallafall upp bilen i 145.4 db@45hz.. smile hehe.. känner mig inte så stolt över dom sifrorna..  men men..
ombyggnad kommer att komma med förhoppningsvis en hel del öking under vintern..

smile
Senast redigerat av eriksson84 (25 november 2010)

Ljudbutiken.nu

6 558 Inlägg
26 november 2010
eriksson84 skrev:
idag på liten liten lektävling fick jag iallafall upp bilen i 145.4 db@45hz.. smile hehe.. känner mig inte så stolt över dom sifrorna..  men men..

smile

hehehe men de gör JAG iaf ..å me en bas i en sedan big_smile lol

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 312 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
eriksson84 skrev:

smile

hehehe men de gör JAG iaf ..å me en bas i en sedan big_smile lol

bara för att det är ditt gammla bygge det.. tongue du har juh spelat lika med helften av effekten oxå.. tongue
basen lucktade mäst illa hela tiden bara nu juh..

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
nu har det varit tyst här länge tycker jag..

inte gjort så mycket.. haft problem med nya spelaren kenwood bt 60. den funkar när man sätter upp den i stativ i butiken.. men när den kopplas i bilen så vägrar usben att funka.
men stoppar jag i 8044 så funkar det utan problem.. skumt då jag andvänder samma kablage och usb till båda spelarna.. men ska försöka på nytt snart igen..

har beställt hem 120 ark dämp matta som kommer att komma nästa vecka någon gång..
så att man kan börja dämpa upp bilen.. smile

men först och främst ska bilen besiktas nästa vecka oxå.. hoppas den går igenom utan nå större problem eller fel.

sen när jag kommer att ha råd att börja bygget på riktigt vet jag inte än..
funderingarna ligger stort nu på att köra på en Incriminator Audio Warden 21" med dubbla 0.7ohm spolar.. och mata med ett u-dimension db 5000 per spole.. big_smile kan nog bli ganska nice i venton de.. smile
Senast redigerat av eriksson84 (23 december 2010)

Ljudbutiken.nu

stRaend
23 december 2010
eriksson84 skrev:

inte gjort så mycket.. haft problem med nya spelaren kenwood bt 60. den funkar när man sätter upp den i stativ i butiken.. men när den kopplas i bilen så vägrar usben att funka.
men stoppar jag i 8044 så funkar det utan problem.. skumt då jag andvänder samma kablage och usb till båda spelarna.. men ska försöka på nytt snart igen..

har beställt hem 120 ark dämp matta som kommer att komma nästa vecka någon gång..

men först och främst ska bilen besiktas nästa vecka oxå.. hoppas den går igenom utan nå större problem eller fel.

funderingarna ligger stort nu på att köra på en Incriminator Audio Warden 21" med dubbla 0.7ohm spolar.. och mata med ett u-dimension db 5000 per spole.. big_smile kan nog bli ganska nice i venton de.. smile

min bt60 vägrar också ta usb, och även cd-skivor. fungerade någon gång i början men nu vill den inte, hänvisas bara till att skicka till kenwood men dom svarar ju aldrig neutral

när är det tänkt att du ska ha "officiell premiär" med bilen? tongue Kanske missat det? men iallafall så man kan få möjlighet att lyssna wink

1 312 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
eriksson84 skrev:

min bt60 vägrar också ta usb, och även cd-skivor. fungerade någon gång i början men nu vill den inte, hänvisas bara till att skicka till kenwood men dom svarar ju aldrig neutral

när är det tänkt att du ska ha "officiell premiär" med bilen? tongue Kanske missat det? men iallafall så man kan få möjlighet att lyssna wink

ingen aning ännu.. vet inte än när bygget kan börja riktigt då pengarna inte räcker till riktigt ännu..
men som skrivet så ska den först och främst igenom besiktning sen blir det börja dämpa upp bilen.. smile

Ljudbutiken.nu

1 535 Inlägg
23 december 2010
Kul att de händer nåt grabben smile

Spl Dynamics/db Akuten

1 312 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Obx skrev:
Kul att de händer nåt grabben smile

ja man måste juh börja någon gång om jag ska hinna bli klar innan våren..

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
varit i garaget och små pillat inför besiktningen.. så fick jag för mig att ta och lägga in lite bilder idag oxå.. så att dom som kanske inte vet hur allt ser ut i bilen får veta det..

a-stople med diskant..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/136179/1033251_uik7kj.jpg
dörrarna ska bygga om sen oxå så det blir dubbla 6.5or i varje dörr..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/136179/1033254_88zt51.jpg
inkoppling av steg. ligger täck skiva över så stegen inte syns sen. steg, skiva 2 steg, skiva. 
https://www1.garaget.org/gallery/archive/136179/1033253_l55hof.jpg
och till basen i hatthyllan då.. men allt ska förhoppningsvis byggas om så det blir lite mera ljud.. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/136179/1033256_28c15r.jpg

bonus bild bara.. illa illa.. basen ska välla inte spricka när basar eller... tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/136179/1033257_xtjj1o.jpg

kommer att komma mer bilder när jag börjar komma igång med bilen på riktigt..
Senast redigerat av eriksson84 (27 december 2010)

Ljudbutiken.nu

6 558 Inlägg
27 december 2010
ööööööööööööööööö hur fasen spelar du yikes tongue    riktigt fina a-stolpar big_smile   kul att du börja å bli på g igen smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
27 december 2010
eriksson84 skrev:
varit i garaget och små pillat inför besiktningen.. så fick jag för mig att ta och lägga in lite bilder idag oxå..

kommer att komma mer bilder när jag kastat den här förvuxna 6x9 basen och köpt rediga grejer..

Härligt killen lycka till!

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 312 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
ööööööööööööööööö hur fasen spelar du yikes tongue    riktigt fina a-stolpar big_smile   kul att du börja å bli på g igen smile

aa visst är dom.. tongue

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
eriksson84 skrev:
varit i garaget och små pillat inför besiktningen.. så fick jag för mig att ta och lägga in lite bilder idag oxå..

kommer att komma mer bilder när jag kastat den här förvuxna 6x9 basen och köpt rediga grejer..

du kan juh inte hålla på ändra texten så där eller.. tongue trodde jag hade skrivit det dära fast jag inte minndes det.. tongue

Ljudbutiken.nu

6 558 Inlägg
27 december 2010
eriksson84 skrev:
Frippe_L skrev:
eriksson84 skrev:

du kan juh inte hålla på ändra texten så där eller.. tongue trodde jag hade skrivit det dära fast jag inte minndes det.. tongue

ahahhahahahahahha lol  lol lol

1 312 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
eriksson84 skrev:
Frippe_L skrev:

ahahhahahahahahha lol  lol lol

det var juh nästan läskigt de dära.. tongue

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
fyfan vad skönt bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning. och utan någon bra att veta..
så jävla skönt..
nu kan man juh börja dämpa bilen.. när man orkar med det iallafall..

Ljudbutiken.nu

1 535 Inlägg
28 december 2010
Har du inte varit in med den där basen än! Åk in å snacka med dom, klart du lär få en ny!!

Spl Dynamics/db Akuten

1 312 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Obx skrev:
Har du inte varit in med den där basen än! Åk in å snacka med dom, klart du lär få en ny!!

den är kastad för länge sen..

Ljudbutiken.nu

6 558 Inlägg
28 december 2010
eriksson84 skrev:
Obx skrev:

den är kastad för länge sen..

DUMT sad

Sök