Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 525 Inlägg
5 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Är de vanligt att de läcker från tråget med ny packning ? :p Läckte ganska mycket från tråget nu när ja fyllde på olja.. Knackade dock till alla kanter runt om och det verkar som att de inte läcker längre.. Får se om en stund igen.. Skall trågpackningen svälla eller något sådant??
att använda packningsklister på trågpackningen hade vart smart. sen han hända tråget har varit för hårt dragit tidigare så det blivit "bulor" vid bulthålen,
6 525 Inlägg
5 maj 2010
packningsklister från volvo artnr. 1161099 är nåt jag kan rekomendera, finns samma sort med tillverkarnens namn åxå, heter nåt konstigt, holymar eller liknande kanske det var?
brunt kladdigt skit som man penslar på med en pensel som sitter i locket på burken.
packningsklister från volvo artnr. 1161099 är nåt jag kan rekomendera, finns samma sort med tillverkarnens namn åxå, heter nåt konstigt, holymar eller liknande kanske det var?
brunt kladdigt skit som man penslar på med en pensel som sitter i locket på burken.
aha okej, då använder man inte någon annan packning va eller ska man pensla på de kletet på packningen??
Carlén: aha okej :p Fögasaren va tom på olja så antar att det smörjer upp sig och går lite lättare med tiden! Förhoppningsvis slipper jag mitt tomgångs problem nu också!
audienergy: Tack så mycket! Snart är de uppstart igen
6 525 Inlägg
5 maj 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
aha okej, då använder man inte någon annan packning va eller ska man pensla på de kletet på packningen??
Carlén: aha okej :p Fögasaren va tom på olja så antar att det smörjer upp sig och går lite lättare med tiden! Förhoppningsvis slipper jag mitt tomgångs problem nu också!
audienergy: Tack så mycket! Snart är de uppstart igen
Jag brukar klistra packningarna med det. men det kan hålla på riktigt fina tätningsytor med enbart det medlet.
Sådär, motorn ur igen! Måste få till läckaget från tråget.. Blir att tömma motorn på olja igen och sedan bort med tråget och fixa en packning på tub.. Ska kolla upp farbrorbozzes tips med klet från volvo Det bästa hade vart en packning som sväller vid kontakt med olja och värme..
Hahaha, ringde till volvo och kollade upp art.nret. Det hade ersatts med något annat :p Märks att det är en gammel bil man håller på med
Nu är tråget tätat dels med org. packning samt med loctite´s silicone packning! Ska låga geggan härda en stund sen fyller jag på olja igen och ser om de läcker!
6 525 Inlägg
6 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Sådär, motorn ur igen! Måste få till läckaget från tråget.. Blir att tömma motorn på olja igen och sedan bort med tråget och fixa en packning på tub.. Ska kolla upp farbrorbozzes tips med klet från volvo Det bästa hade vart en packning som sväller vid kontakt med olja och värme..
Hahaha, ringde till volvo och kollade upp art.nret. Det hade ersatts med något annat :p Märks att det är en gammel bil man håller på med
ahh vafan... här på volvo lastvagnar verkstan i Gävle där jag jobbar har vi det på lagerhyllan iaf, där jag kollade artikelnumret igår.
Nu sitter motor å låda på plats igen Känns ruskigt skönt efter allt slit å problemlösning! Dock återstår problemet med generatorn.. Den tar i rambenet när den är max spänd, måste hitta en lite lite kortare fläktrem