4327
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Hmm, har ju fyllt på olja i föggen.. skall trotteln gå såhär segt??

[video]http://www.garaget.org/video/s0jml84un5to[/video]

//Carfreak

1 811 Inlägg
5 maj 2010
Moment till svänghjul 4,5-5,5 kgm, lite sent kanske men alltid något smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 525 Inlägg
5 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Är de vanligt att de läcker från tråget med ny packning ? :p Läckte ganska mycket från tråget nu när ja fyllde på olja.. Knackade dock till alla kanter runt om och det verkar som att de inte läcker längre.. Får se om en stund igen.. Skall trågpackningen svälla eller något sådant??

att använda packningsklister på trågpackningen hade vart smart. wink sen han hända tråget har varit för hårt dragit tidigare så det blivit "bulor" vid bulthålen,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

6 525 Inlägg
5 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Hmm, har ju fyllt på olja i föggen.. skall trotteln gå såhär segt??

[video]http://www.garaget.org/video/s0jml84un5to[/video]

ser perfekt ut detdär, vet att man ska kunna räkna nån sekund innan den är nere men kommer inte ihåg exakt,

2 373 Inlägg
5 maj 2010
Mycket bra jobbat, alltid lika underhållande att se dina framsteg smile

Häls. Hervas

6 525 Inlägg
5 maj 2010
packningsklister från volvo artnr. 1161099 är nåt jag kan rekomendera, finns samma sort med tillverkarnens namn åxå, heter nåt konstigt, holymar eller liknande kanske det var?

brunt kladdigt skit som man penslar på med en pensel som sitter i locket på burken.

1 811 Inlägg
5 maj 2010
ser ut att gå lite tung på väg ner, kollade just på min o den går lite lättare på väg ner, men svårt att säga.

Gasglad
3 244 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
packningsklister från volvo artnr. 1161099 är nåt jag kan rekomendera, finns samma sort med tillverkarnens namn åxå, heter nåt konstigt, holymar eller liknande kanske det var?

brunt kladdigt skit som man penslar på med en pensel som sitter i locket på burken.

aha okej, då använder man inte någon annan packning va eller ska man pensla på de kletet på packningen??

Carlén: aha okej :p Fögasaren va tom på olja så antar att det smörjer upp sig och går lite lättare med tiden! Förhoppningsvis slipper jag mitt tomgångs problem nu också! smile

audienergy: Tack så mycket! smile Snart är de uppstart igen wink
Senast redigerat av MrCarfreak (5 maj 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
En liten sneak peak wink

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/890727_eqx3z5.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/921733_ats0yf.jpg

Ush va dammigt de har blitt.. blir att putsa som en tok när väl motorn sitter på plats wink

Idag fick jag även hem mina Alu motorkuddar -"Stumt ska de va" Kommer bild på dem imorgon! Tack så mycket VOLVO142TIC !!
Senast redigerat av MrCarfreak (5 maj 2010)

//Carfreak

6 525 Inlägg
5 maj 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

aha okej, då använder man inte någon annan packning va eller ska man pensla på de kletet på packningen??

Carlén: aha okej :p Fögasaren va tom på olja så antar att det smörjer upp sig och går lite lättare med tiden! Förhoppningsvis slipper jag mitt tomgångs problem nu också! smile

audienergy: Tack så mycket! smile Snart är de uppstart igen wink

Jag brukar klistra packningarna med det. men det kan hålla på riktigt fina tätningsytor
med enbart det medlet.

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
6 maj 2010
blev jävligt snyggt med vita detaljer på motorn smile bra jobbat med bilen smilesmile

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Sådär, motorn ur igen! Måste få till läckaget från tråget.. Blir att tömma motorn på olja igen och sedan bort med tråget och fixa en packning på tub.. Ska kolla upp farbrorbozzes tips med klet från volvo smile
Det bästa hade vart en packning som sväller vid kontakt med olja och värme..

Hahaha, ringde till volvo och kollade upp art.nret. Det hade ersatts med något annat :p Märks att det är en gammel bil man håller på med smile
Senast redigerat av MrCarfreak (6 maj 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Nu är tråget tätat dels med org. packning samt med loctite´s silicone packning! Ska låga geggan härda en stund sen fyller jag på olja igen och ser om de läcker!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Stumt och fint kommer de bli med dessa underbara klumpar wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/922184_f3lvst.jpg

//Carfreak

6 525 Inlägg
6 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Sådär, motorn ur igen! Måste få till läckaget från tråget.. Blir att tömma motorn på olja igen och sedan bort med tråget och fixa en packning på tub.. Ska kolla upp farbrorbozzes tips med klet från volvo smile
Det bästa hade vart en packning som sväller vid kontakt med olja och värme..

Hahaha, ringde till volvo och kollade upp art.nret. Det hade ersatts med något annat :p Märks att det är en gammel bil man håller på med smile

ahh vafan... här på volvo lastvagnar verkstan i Gävle där jag jobbar har vi det på lagerhyllan iaf, där jag kollade artikelnumret igår.

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Nu sitter motor å låda på plats igen smile Känns ruskigt skönt efter allt slit å problemlösning! Dock återstår problemet med generatorn.. Den tar i rambenet när den är max spänd, måste hitta en lite lite kortare fläktrem smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Lite bilder:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/922277_nzyklq.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/922278_y2g5nq.jpg

//Carfreak

110 Inlägg
6 maj 2010
jag kan kanske ordna ett dubbelförgasarinsug till dig:)

Gasglad
3 244 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
pizza_gnun skrev:
jag kan kanske ordna ett dubbelförgasarinsug till dig:)

Hade vart helt underbart! PM:a mig med mer info isåfall! smile

//Carfreak

1 266 Inlägg
6 maj 2010
kan det vara bra att ha stumma motorkuddar?

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Sök