2621
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

1 166 Inlägg
12 maj 2010
de va ju inte så snyggt att du inte svetsat inner skärmen färdigt så den når ända fram till frånten

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

900 Inlägg
12 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Nu startar den wink Går dock inte som den ska ännu :p

Edit: Tändningen injusterad så nu går den riktigt fint! Har dock fortfarande problem med förgasaren som det inte går att ställa in bränsleblandningen på utan volvos special verktyg sad.

de går knacka me hammarn!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Gasglad
3 244 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
MrCarfreak skrev:
Nu startar den wink Går dock inte som den ska ännu :p

Edit: Tändningen injusterad så nu går den riktigt fint! Har dock fortfarande problem med förgasaren som det inte går att ställa in bränsleblandningen på utan volvos special verktyg sad.

de går knacka me hammarn!!

har gjort det smile Går lite bättre men är endå för lite bensin! :p

//Carfreak

900 Inlägg
12 maj 2010
aha. de går  ´knacka mer me om man har ett dorn som passar..

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Gasglad
3 244 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
aha. de går  ´knacka mer me om man har ett dorn som passar..

Har provat de, bilen går något bättre men får fortfarande inte tillräckligt med bensin :p

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
13 maj 2010
Mycket snack och lite bilder tycker jag big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

Står still just nu, inväntar pengar smile Onödigt att stressa smile

//Carfreak

Truck förare
273 Inlägg
13 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Volvo1968 skrev:

Står still just nu, inväntar pengar smile Onödigt att stressa smile

jo men lite bilder kostar ju inget tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
13 maj 2010
du kan ju roa dig med att demontera lite bälten och relän... big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Bälterna demonteras åt dig imorrn, relät ligger och väntar redan, du kan få 2 om du vill :p

Bilder kommer :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Sådär, nu går motorn som den ska samt att jag har tomgång smile Bytte bort min Stromberg mot en SU HIF6:a, kan köra ganska aggressiv tändning nu utan att den spikar! Vid maxvarv så får jag inga misständningar eller dylikt så jag är väldigt nöjd! Förgasaren ska nog glasblästras för en fin yta och sedan klarlackas så ytan består! Bilder på den smutsiga gasaren kommer :p

//Carfreak

1 266 Inlägg
14 maj 2010
nu får du börja att lägga upp lite mer bilder

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Gasglad
3 244 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
rally-tobbe skrev:

Kommer wink Va precis å glasblästrade den :p Skall polera flottörhusets lock samt trottellocket, själva förgasarhuset blir lackat!

//Carfreak

1 266 Inlägg
14 maj 2010
MrCarfreak skrev:
rally-tobbe skrev:

Kommer wink Va precis å glasblästrade den :p Skall polera flottörhusets lock samt trottellocket, själva förgasarhuset blir lackat!

gött big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 maj 2010
Polera får du ju ta och göra minst lika bra som Carléns klockor till sina SU big_smile

Låter bra detta, kul att den gick bättre! kommer ju även gå bättre sen med dubbla/weber36a wink

------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Polera får du ju ta och göra minst lika bra som Carléns klockor till sina SU big_smile

Låter bra detta, kul att den gick bättre! kommer ju även gå bättre sen med dubbla/weber36a wink

hehe, så bra blir det inte :p Dock blir de ju snyggare än de flesta :p Förgasarhuset blir blanksvart och botten och locket halv polerat..

Bilen gick helt underbart faktiskt! Visst hade de vart kul med dubbla weber 45 el. liknande men de kostar också en slant. Denna motorn behöver inte mer bensin just nu iafall :p

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 maj 2010
Tänkte mer på dubbla SU eller liknande, dubbla weber blir man ju ruinerad bara på munstyckerna så tongue

------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Tänkte mer på dubbla SU eller liknande, dubbla weber blir man ju ruinerad bara på munstyckerna så tongue

njae, det får räcka på denna motorn nu! Lägger all tid och pengar på att fixa allt de övriga på bilen nu! När hela bilen är i toppskick så kommer det att byggas en riktig motor som kommer leverera betydligt mer hästar än de 100 jag kanske har nu :p
Senast redigerat av MrCarfreak (14 maj 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
Förgasaren, som ny smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/928672_lz4g9i.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/928674_kz8cpa.jpg

//Carfreak

leg. dödsklant
128 Inlägg
14 maj 2010
fan som ny big_smile

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

Sök