4115
Sök

Säljer ja bilen för dyrt eller inte?

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Har precis lagt ut bilen på blocket men är lite osäker på priset:S

http://www.blocket.se/uppsala/Ford_sier … 10&w=1

vad tycker ni om 15000. den är rätt mycket fixat på den. kommer inte ihåg hälften av allt ja lagat men den går bra nu iallafall de ända som är lite konstigt är tomgångsventilen och de är bara att  tomgången är på 5-600 istället för 900 ibland annars går den bra.

lämna synpunkter

fälg fantast
1 086 Inlägg
5 april 2010
bilen ser jäkligt fin ut, säkert en jävla bra bil, men folk köper inte sierra, hadde det vart vintersäsong så hadde den gått med en gång, säger detta av egen erfarenhet, la ut min sierra för tusen spänn, 2 spindlar var slut ingen köpte den, ringde eller något, för det priset du begär får man en halv sunkig audi a4, seat cordoba eller någon 1.8T skoda ,
sierra är svårsålt såvida det inte är en cossie eller om någon ung kille köper den , för äldre folk tittar bort om det står en fård på deras gård smile

detta är vad jag tycker

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Lowenhart skrev:
bilen ser jäkligt fin ut, säkert en jävla bra bil, men folk köper inte sierra, hadde det vart vintersäsong så hadde den gått med en gång, säger detta av egen erfarenhet, la ut min sierra för tusen spänn, 2 spindlar var slut ingen köpte den, ringde eller något, för det priset du begär får man en halv sunkig audi a4, seat cordoba eller någon 1.8T skoda ,
sierra är svårsålt såvida det inte är en cossie eller om någon ung kille köper den , för äldre folk tittar bort om det står en fård på deras gård smile

detta är vad jag tycker

hmm hoppas någon pöjk köper den då

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
men som sagt de står ju 15000 eller bud så dom får väll ge bud får se vad man  tycker om buden.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
5 april 2010
Ett tips är: Fixa dina "bra att veta" eller sänk priset.
Jag är själv på jakt efter en bil i 10 000kr-klassen och för det priset skiter jag i vilket yttre skick bilen är i men prio 1 är: Nybesiktad, inga "behövs fixa" saker utan körklar och färdig, allt annat ryker.

Trucker
2 710 Inlägg
5 april 2010
Håller med Lowenhart. Köper man en Sierra så är det en Cossie man köper o ingen sunki vanlig sierra. Ford är i allmänhet svårsålda, förutom deras Scorpion som då kanske går att sälja lite bättre. Tycker personligen att just din Sierra är fin men skulle INTE köpa den till det priset. Precis som hade uttryckte det så finns det en rad andra bilar till samma pris. A4 1.6/1.8 tom nyare får man för det priset smile

Fart missbrukare

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Tega skrev:
Jag är själv på jakt efter en bil i 10 000kr-klassen och för det priset skiter jag i vilket yttre skick bilen är i men prio 1 är: Nybesiktad, inga "behövs fixa" saker utan körklar och färdig, allt annat ryker.

mina bra att veta ska ja fixa nu i veckan så dom kommer inte finnas kvar när bilen säljs.

1 062 Inlägg
5 april 2010
15000:- känns som överpris enligt mej.. ford sierra ligger inte så högt i pris.. kansk 7000-8000

1 327 Inlägg
5 april 2010
För mycket saker att fixa på den bilen för det priset och med tanke på att det är en ford.

Att skriva vilka fel det är på bilen i annonsen skrämmer nog íväg många köpare. Bättre att fixa felen och sedan sätta ut annonsen.

V-Power
1 186 Inlägg
5 april 2010
snoddas skrev:
Tega skrev:

mina bra att veta ska ja fixa nu i veckan så dom kommer inte finnas kvar när bilen säljs.

Ta bort dem från annonsen då, och förklara läget för personer som ringer på bilen.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1337
1 343 Inlägg
5 april 2010
härligt med överpris.. wink

I'm not a fighter, I'm a lover!

152 Inlägg
5 april 2010
skulle man säga ett cirka pris. så skulle ja säga max 8,000kr. då ford inte är värd ett skit. förstår inte vf då de är bra bilar.
ska själv sälja min mondeo nu. men de blir inget högt pris iaf;)
kolla på blocket o kolla på alla volvo 740:isar risiga och sketna för 10.000kr. rena skämtet.

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
7-8tusen? aldrig i hel***e att ja säljer den så billigt. ja jag vet att de är en sierra men den är näst intill rostfri

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 april 2010
dom ligger väll i klass med 740 och en sån får du för 6-8 skattad och besad så ja högt är det

2slow

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
men om folk är smarta så kan dom ju ge bud... 15000 eller bud innebär ju att man kan lämna bud oxå..... sen får ja väll se vad ja tycker om deras pris sånafall. ja kan sälja den 8000 men då sitter de inget ljud i den och den rullar som vinterdäck

Customiserare
1 212 Inlägg
5 april 2010
fick 9500kr för min gamla sierra som va lite sunkig i lacken o spräckt front men de va ändå en 2,9l v6 som var trimmad, min va även sänkt med rediga fjädrar, slitsade och borrade skivor med greenstuff belägg, dubbla öppna luft filter samt 3" sport system men den va svår såld...

raggen går

152 Inlägg
5 april 2010
azid skrev:
dom ligger väll i klass med 740 och en sån får du för 6-8 skattad och besad så ja högt är det

740 bes skattad minst 8månader till och ej för rostig skulle ja sätta priset på ca 3 000kr-. för mer e dom inte värda. en som bes snart går ut på ca 500lappen.  finns inget värde i dom igentligen

2 668 Inlägg
5 april 2010
_budde_ skrev:
azid skrev:

740 bes skattad minst 8månader till och ej för rostig skulle ja sätta priset på ca 3 000kr-. för mer e dom inte värda. en som bes snart går ut på ca 500lappen.  finns inget värde i dom igentligen

har hört om den prisbilden ifrån andra med men aldrig sett den själv så tills jag kommer över nått sånt själv så tror jag det inte

2slow

1 142 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S

2 668 Inlägg
5 april 2010
snoddas skrev:
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S

lol

2slow

Sök