4325
Sök

Säljer ja bilen för dyrt eller inte?

1 210 Inlägg
5 april 2010
tkd_rille skrev:
Ekis! skrev:
tkd_rille skrev:
8 tusen med sommar och vinterdäck, ljud kan man skita totalt i, de får man inget för ändå smile vissa tror verkligen de får betalt för att de lagt ut pengar. de gäller enbart samlarbilar som man kan tjäna pengar på.

Nja du har fel!! is i magen och rätt köpare,rätt annons bilder och rätt skrivit med papper på de mesta.. den som vet vad han vill ha och vad de kostar att "bygga" om en bil .. köper för mer än list pris..

nu talar jag om bilar i kanske 40000-100000:- klassen iofs..

Ser inte billjud som att bygga om en bil.
men denna sierran lär ju inte bli såld om han då inte har duktigt med tur.

Nä inte jag heller men jag syftade inte på hans bil nu... tror inte du heller gjorde de va???

Fd Bannad
657 Inlägg
5 april 2010
Residence skrev:
ja helt fel pris pga felen.
tänk dig att lägga 15papp på en bil som måste bytas viktiga grejer på... nej tack säger köparna.

Kan tänka mig att det är som att köpa en ny Bmw, måste bytas mycke grejer innan den vinner någon respekt utanför pizzerian, vem vill ha en Bmw utan M-Emblem liksom?

Märkesbög

Muttley
5 april 2010
Ekis! skrev:
tkd_rille skrev:
Ekis! skrev:

Nja du har fel!! is i magen och rätt köpare,rätt annons bilder och rätt skrivit med papper på de mesta.. den som vet vad han vill ha och vad de kostar att "bygga" om en bil .. köper för mer än list pris..

nu talar jag om bilar i kanske 40000-100000:- klassen iofs..

Ser inte billjud som att bygga om en bil.
men denna sierran lär ju inte bli såld om han då inte har duktigt med tur.

Nä inte jag heller men jag syftade inte på hans bil nu... tror inte du heller gjorde de va???

nej de är sant. men rent generellt, många betalar nog inte gärna för att en privatperson har lagt ner massa timmar på bilen.

hade de däremot varit fabriksmonterat hade de ju varit mer värt..

Men icke att betala massa extra på sådan bil smile.

1 210 Inlägg
5 april 2010
Kan ju länka till en sierra som är finare än din i mitt tycke.. dvs denna skulle jag köpa istället om de var en sierra jag ville ha tongue

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Sie … =4&w=3

11 Inlägg
5 april 2010
Runt 8000 är den nog värd jag skulle aldrig betala det efter jag kollade på dina bilder på din sidan så värkar det ha blivit lite spackel på några ställen så de skrämmer bort många. Många yngre som vill skaffa bilar brukar väll gå in här på garaget och kolla om bilen finns med och kolla hur den värkar var skött och hur den är använd...

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 april 2010
snoddas skrev:
den är rätt mycket fixat på den. kommer inte ihåg hälften av allt ja lagat

Alltså. Det spelar väl ingen som helst roll om du har lagt 500 kr eller 20 000 på att LAGA saker på en bil? Att du har lagat delar som ska fungera gör ju inte att det höjer värdet? Har jag en bil som är värd 10 000, men sen går saker sönder för 10 000 som jag då byter ut, då blir ju inte bilen värd 20 000 bara för att jag har lagt ut dom pengarna på nya originaldelar eller hur?

Jag vet att det är din pärla och att du har lagt mycket tid och pengar på den, men det skiter andra helt i när dom vill köpa en ny bil (som någon annan i tråden nämnde). Så är det tyvärr, hur hårt det än är. En bil är i 99% av fallen en riktig förlustaffär från början till slut. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

fälg fantast
1 086 Inlägg
5 april 2010
hadde jag haft 15 000 att köpa bil för hadde det blivit en VAG bil alla dagar i veckan,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

414 Inlägg
5 april 2010
Din ford är inte i närheten värd 15000:-. Om jag ska vara ärlig så skulle jag nog inte ta den gratis (inget illa menat, jag vill inte starta något bråk!)

Men med tanke på att vi sålde en Peugeot 605 sv24 (3.0 24v) 200hk år 90 uttagen 92 som var fullutrustad på den tiden med bla: djupare stolar,Full läder klädsel, AC, El-stolar förare och passagerare fram, El glas lucka, ställbara nackstöd alla platser 16" magnesiumfälgar med helt nya däck, Elektriskt ställbart chassi med sportläge. osv,osv För bara 1500:-. Då var det inget att fixa på bilen...

Igentligen tycker jag inte att den är värd det. men med tanke på att någon 18åring som vill ha någon stylad bil kanske köper den så kan du kanske få 4-6k för den.

jorgen72
5 april 2010
Gör om annonsen o fixa felen o låt folk bjuda istället för att ha ett utsatt pris o gör det nu när bilen är nybes men räkna inte med 15t det är ju ett rejält överpris

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
5 april 2010
Hade jag varir sugen på en Sierra, så hade jag nog skrivit "bjuder 7000 för bilen. Sen kanske köpt den för 9000, ikke mer. Tyvärr är saker man fixat är oftast ingen prishöjare...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

V-Power
1 186 Inlägg
6 april 2010
Ekis! skrev:
Kan ju länka till en sierra som är finare än din i mitt tycke.. dvs denna skulle jag köpa istället om de var en sierra jag ville ha tongue

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Sie … =4&w=3

Hade också köpt den istället.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 april 2010
Jag sålde min Sierra för 1200! :-

Den hade rullat 23 000
Tankmätare funka inte
STORT rosthål
Stötdämparna fram sög k*k, va det sämsta skiten.
Ventilkåpspackningen läckte.
Bilen gick inte att låsa, så det va som lotto när man pakera bilen och gick hem å se om den stog kvar dagen efter.

hade bilen ute i ca 10 minuter så köpte en snubbe den.

Köpte dock bilen för 5000 av en hellre gubbe, då va bilen HELT funkad. å jag hAde bilen 2 månader dock xD.. Å köpte bilen pga behövde bil direkt!

Såå svar - Ja din bil är dyr.

Sälj ljud + fälgar vid sidan om. Du tjänar MKT mer.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
6 april 2010
1. fjäderben fram båda sidor rostangrepp
2. fjäder båda sidor brusten

Dessa grejjer gör att bilen blir värd i stort sätt noll.

Fixa felen så kan du få 8-10000kr om den ser okay ut undertill.

Vill du bara få ut så mycket pengar som möjligt så har nog folk rätt.. sälj stereo med mera vid sidan av. samma med fälgar. Sen fixar du felen på bilen och säljer den.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

74 Inlägg
6 april 2010
Det folk vill se i en annons är bilder, massa bilder.
Både invändigt och utvändigt.

Bilder säger mer än tusen ord!

Dock så känns både 15 & 12tusen lite väl mycket, visst vill vi alla tjäna så mycket pengar som möjligt på det vi säljer men vi måste hålla oss till verkligheten.
Hade jag fått spendera 12000kr på en bil inte f*n hade det blivit en ford sierra.
Man kan få många andra bilar som har bättre "andrahandsvärde" än just en ford.

Lyssna på dem goda råden du fått i din tråd så kommer du få bilen såld.
Senast redigerat av Raz3r (6 april 2010)

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 april 2010

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök