För att svara på frågan så omformulerar jag den
Är det farligt att sticka en vass kniv i kroppen? Det behöver inte vara det, men i och med att människan inte är en vandrande slida (jaja
) så bör man inte göra det. Lika så finns ett varvstopp där av ett skäl. Det är inget svårt att ligga på varvstopp, jag kan lägga ett överkört pungdjur som legat i diket i treveckor på gaspedalen och den gör ett lika bra jobb som vilken 740 raggare som helst. Varstopp är inte häftigt, inte neon, inte avgasknallar som inte skvallrar om 500 hästar +. Sånt ser man varje dag, nä kom med lustgas kit och sprajja lite för att vara flashig då kan jag tänka mig att ålder även över 14 kan uppskatta det liiiiiiiiiiiiiiiiiiite mer. Sen kan jag nog tycka att en tyst bil kan vara nog så fräck också, med rätt puts som står där och ser fin ut medans andras dönerör och skallrande nummerplåtar vibrerar ut sitt ljud över nejden...
Ställ?
När jag ligger på ställ så ligger inte jag på varvstopp, där händer ju inget. Jag vill ha lite varv kvar på växeln /växlarna att leka med för att rätta upp / få ställ..... Jag kan ju göra fel, vad vet jag om sånt?
Senast redigerat av canterbury (11 april 2010)
Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil