IMPRAZERN skrev:
eh, 3 bar är sjukt mycket tycker jag.. blir det för mycket luft i så blir det ju en liten "bulle" på däcket och sne sliter.. 2.5-2.6 är väl okej
Alla däckställen säger mycket för det ska sne slitas och sen så ska man komma tillbaka och köpa nya däck..
Du har fel.
Flera faktorer spelar in
hur däcket kommer slitas.
Dessa faktorer är bl.a, lufttryck, körsätt, hjulvinklar, hur kass chassit är, hur mycket last du har.
3bar är sjukt mycket på en liten Atos på 155/70/13, men på en stor Volvo eller Saab med 17, 18, 19 eller kanske t.om 20" fälgar behövs ett rejält tryck i däcket
tack vare att man oftast då kör med lägre profil på gummit.andreasevo7 skrev:
det dom säger på däckfirmor är
18 2,8 bar
17 2,7 bar
16 2,6 bar
15 2,5 bar
ni kanske ser mönstret
Ja, jag ser ett fullständigt felaktigt mönster. Vilken profil däcket har är av större betydelse än storleken i tum.
E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.