3382
Sök

Vad har du och din bil råkat ut för?

196 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Ja helt enkelt vad har du och din bil råkat ut för? Då menar jag något otippat som inträffat.

1. Kan berätta själv att jag  var och vänta på en polare och stod mellan två höghus, när plötsligt ett ägg kom från ingenstans och träffa vindrutan.

2. Avgasröret på bilen framför mig lossna på en 90 väg, som tur var hade jag avstånd och kunde bromsa ner bilen utan några som helst svårigheter.
Senast redigerat av Miniblock (24 april 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
24 april 2010
Visserligen polarens bil men våran resa till Vemdalen vid nyår hade gärna fått sluta lite roligare tongue

http://i42.tinypic.com/igeptv.jpg

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

I Am God, My Word Is Law
19 Inlägg
24 april 2010
IceEyes skrev:
Visserligen polarens bil men våran resa till Vemdalen vid nyår hade gärna fått sluta lite roligare tongue

...Herrejävlar, hur fan gick detta till då?? klarade sig alla eller?? ser riktigt otäckt ut!!

Avstängd
40 Inlägg
24 april 2010
satan.. det så ille ut..:S

hahahah egg *klask i hode* kanskje noen ikke likte bilen din? tongue

anyway.. en dag når jeg var på dårlig humør å skulle kjøre opp bilen min på en 4 søylers løftebukk på utslitte dekk. jeg ga visstnok for masse gass i håp om å komme opp.. så bilen gikk skeivt å landet med 1 hjul i midten..(løftebukken= http://uter.idium.no/verk1943.tmp/files … 29_242.jpg )
knuste litt av fronten på bilen.. men jeg var heldig der.. dette var dagen før jeg senka den tongue

også en annen vinterdag så rygga jeg i grøfta.. det tok meg en måned å få den ut.. å bergingsbilen kunne ikke kjøre dit å hente den siden den sto så dypt å langt nedi.. så jeg måtte vente til snøn smelta å dra den opp..  når jeg vel fikk den opp så var den rammeskeiv bak.. dette oppdaget jeg da jeg skulel åpne bagasjeluka.. en hælvettes smell npr den skulle opp..
bilen går fortsatt på veien etter ingen reperasjoner.. å dere kan gå inn i se på profilen hvordan den ser ut nå.. desverre bare 1 bilde der :S

btw google translater hvis dere ikke skjønner norsk smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
24 april 2010
Schavon skrev:
IceEyes skrev:

...Herrejävlar, hur fan gick detta till då?? klarade sig alla eller?? ser riktigt otäckt ut!!

Ett stolpskott som inte kollade sig för innan han svängde ut på vägen vilket resulterade i att vi körde rakt in i honom och sedan studsade över till andra körfältet där vi frontalkrockade med en annan bil.

Ja alla klarade sig med lättare skador smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

I Am God, My Word Is Law
19 Inlägg
24 april 2010
Sikken jävla tur ni hade då!! Men sikken idiot till att inte kolla sig för... Säkert en sån som fått körkortet i Cornflakes paketet... !

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 april 2010
Oväntat var väl precis nu när vi va nere och köpte sushi och körde över ett fartgupp, small till som fan under bilen (Golfen), trodde de va ett brunnslock (som är på farthindret) som flög upp under bilen, eller någon som kasta nåt.
Stanna och kolla, och snacka me han som stod precis breve när de hände, men inge brunnslock, eller vandal.
Kom fram till att de måste varit bromsarna som "fastnat" lite och "klonkade loss".
Hade nämligen tvättat bilen idag för några timmar sen...kan vara de, för den går fint och inget skrammel eller nåt.
Men oväntat va de tongue

240 Inlägg
24 april 2010
Kan ju bara berätta min historia eftersom jag inte har bilder.
Det började när bodykitet komit hem. tänkte jag provmonterar och ser hur det fungerar över vägbulor m.m. just fronten då. monterar den olackad, lägger plåten i rutan och åker. detta är dag  kväll.

Kommer 5km, blir sedan stannad av en snut som vänt efter mig. kommer fram till min ruta och säger, "aha, där har du skylten" förklarar lite snabbt varför den ligger i rutan. han säger det är ok. nästa polis kommer "men skylten då?" Den ligger i rutan. det är ok.  får blåsa. 3 poliser står och tittar på fronten, säger till mig "detta blir nog bra, lycka till med bygget.

Dag 2: på väg till jobbet, halvägs dit dyker en fågel över vägen. titta i backspegeln, ser inget.
          tanken var "F*N", stannar går fram, mycket riktigt intrasslad halvägsrunt i fläkten sitter den jäkeln
         stendöd

Sen går det ett tag gör klart fronten lackar den monterar nät. på väg till jobbet 3kn hemifrån, möter en bil med släp, ser däcket lossna på släpet och studsa mot mig, hinner väja undan men hör hur ngt smäller i fronten, stannar går ut kollar men ser inget förrän lunchen på jobbet ser jag stora jack i fronten sprucken lack m.m.  så var bara att montera loss och slipa ner allt & laga upp för att sedan ställa av bilen.

det är det värsta som hänt min bil.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök